از این 5 بانک منتخب با شرایط خاص دلار بخرید

از این 5 بانک منتخب با شرایط خاص دلار بخرید

در پی بخشنامه اخیر بانک مرکزی مبنی بر فروش ارز توسط شعب منتخب پنج بانک ملی ملت، تجارت، سپه و صادرات، مردم می توانند تحت شرایطی از این بانک ها ارز خریداری کنند.

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، از روز شنبه هشتم بهمن ماه شعب منتخب بانک های ملی، ملت، تجارت، سپه و صادرات در سراسر کشور می توانند به خرید و فروش ارز به اشخاص حقیقی و حقوقی بپردازند.

شرایط این معامله ارزی دقیقاً همان شرایطی است که بانک مرکزی در بخشنامه اخیر خود مبنی بر خرید و فروش 5000 یورو یا معادل آن برای صرافی ها اعلام کرده است.

مشاهدات نشان می دهد بانک های اعلام شده و شعب منتخب آنها که اکثرا شعب ارزی و ممتاز آنها هستند اقدام به خرید و فروش ارز به نرخ بازار ارز می کنند.

این در حالی است که برخی شعب دقیقا طبق شرایط اعلام شده از سوی بانک مرکزی این کار را انجام می دهند، یعنی افراد متقاضی ارز باید 18 سال سن داشته باشند، کارت ملی ارائه دهند، سیم کارت تلفن همراه به نام آنها باشد و پیش از آن (در سال جاری) از سهمیه 2000 یورویی ارزی که در بخشنامه قبلی اعلام شده بود استفاده نکرده اند.

اما برخی از بانک ها بر اساس اطلاعیه های منتشر شده در سایت رسمی خود و پاسخ کارشناسان شعب منتخب خود مبلغ 5000 دلار به داوطلبان می دهند. البته یکی از بانک های منتخب اعلام شده معادل 5000 یورو یعنی 5400 دلار ارائه می دهد.

شرایط اکثر بانک های منتخب و شعب آنها به غیر از وجود اصل شناسنامه و کارت ملی 18 ساله به همراه کپی از آنها، داشتن حساب در بانک مورد نظر متقاضی و البته حضور فرد در شعب برای اخذ این سهمیه ارزی الزامی است.

برخی دیگر از بانک ها به غیر از داشتن یا افتتاح حساب برای دریافت ارز لازم، شرط دیگری را به متقاضیان اعلام می کنند که باید فرم مخصوص ارائه شده توسط بانک مشتری تکمیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید