از بی توجهی به پروژه های زیر 50 درصد پیشرفت فیزیکی تا نامناسب بودن تجهیزات پارک بانوان کرمانشاه


ساعت: 11:58
تاریخ انتشار: 28.07.1401
کد خبر: 1904641

فرا رسیدن هفته ورزش و تربیت بدنی بهانه ای شد برای رسیدگی به مشکلات ورزشکاران و مشکلات ورزشی استان کرمانشاه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، در حالی که اهمیت ورزش اعم از حرفه ای و همگانی و توجه به ورزشکاران بر هیچکس پوشیده نیست و رهبر انقلاب نیز همواره بر آن تاکید داشته اند، متاسفانه جامعه ورزش به ویژه در استان های فقیر همچنان با چالش های جدی مواجه است. مثل کرمانشاه

نامناسب بودن اعتبارات ورزشی و نابرابری در توزیع آن یکی از معضلاتی است که شکاف بین استان‌های برخوردار و محروم را عمیق‌تر می‌کند و رفع دغدغه‌های ورزشکاران در حوزه ورزش حرفه‌ای چالش دیگری است که نیاز به بررسی جدی دارد.

علاوه بر مشکلاتی که در حوزه ورزش حرفه ای وجود دارد، در حوزه ورزش همگانی به ویژه بانوان نیز مشکلاتی وجود دارد تا جایی که سرانجام پس از سال ها وعده وعید، پارک بانوان در کلانشهر کرمانشاه افتتاح شد، اما وجود دارد. هنوز امکانات کافی نیست

مشکلات حوزه ورزش اعم از همگانی و حرفه ای نیاز به ردیابی و چاره اندیشی دارد و این امر نیازمند تعهد قاطع مسئولان چه در استان ها و چه در مجلس و دولت است.


00e0938e f095 4fcc 882c 9c18c0a56901 خبر خاکستری


مدال آوران ورزشی نگران مسائل معیشتی هستند

علی رضایی در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: پس از سال ها پیگیری موفق به افتتاح زمین فوتبال و استخر شنا در شهرستان هرسین شدیم و با رایزنی با وزیر همچنان به افتتاح و تکمیل پروژه های ورزشی در سایر شهرستان های استان ادامه می دهیم. استان کرمانشاه مانند اسلام. ما آبادگرب هستیم.

وی افزود: کمبود اعتبار دلیل کندی پروژه های مذکور و نارضایتی ورزشکاران است.

رضایی تصریح کرد: اعتراض ورزشکاران مبنی بر لزوم برخورد با آنها دریافت شد زیرا ورزشکاران فقط باید به فکر مسابقه و پیروزی باشند اما اکنون دغدغه معیشتی دارند که قابل قبول نیست.

سخنگوی فراکسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی گفت: ورزشکاران تا سن معینی می توانند ورزش کنند و بعد از مدتی نمی توانند ورزش کنند بنابراین باید برای آینده آنها فکری کرد و با وزیر ورزش و جوانان نیز صحبت هایی شده است. .

رضایی با تاکید بر پیگیری پروژه های ورزشی از طریق وزیر ورزش خاطرنشان کرد: پروژه هایی با بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی که موافقت وزیر ورزش را داشته باشد به اتمام می رسد اما پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی کمتر از 50 درصد زمین گیر می شود. ، در حالی که از دست دادن سرمایه عمومی است.

وی افزود: هیچ تفاوتی بین ورزشکاران زن و مرد وجود ندارد، اما باید به وعده اهدای جوایز و هدایایی پس از کسب مقام های قهرمانی در مسابقات ورزشی عمل کنند تا ورزشکاران انگیزه پیدا کنند و خستگی از تن خارج شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه بر رسیدگی به امور مدال آوران ورزشی و پرداخت حقوق و پاداش به آنان تاکید کرد و خاطرنشان کرد: به دلیل مشکلات بودجه امکان تحقق همه مطالبات وجود ندارد.


2bade59f 4900 47d3 acf7 2e9626f9ca65 خبر خاکستری


پروژه پارک بانوان همچنان فاقد امکانات کافی است

رضایی با بیان اینکه در استان کرمانشاه شرایط مساعدی برای ورزش همگانی به ویژه بانوان فراهم نشده است، گفت: سال هاست درباره پروژه پارک بانوان صحبت می شود اما این پروژه همچنان فاقد امکانات کافی است.

وی با بیان اینکه شکایت ورزشکاران درست بوده است، افزود: منابع و اعتبارات به درستی توزیع نمی شود تا جایی که بی عدالتی هایی در این زمینه وجود دارد و منابع مالی برخی استان های محروم ضعیف شده و این استان ها فقیرتر شده اند.

رضایی تصریح کرد: باید فاصله استان های محروم و برخوردار را کاهش دهیم اما مهم ترین مشکل ما کمبود اعتبار است و چندین بار با وزیر ورزش و جوانان در این زمینه رایزنی کرده ایم.

سخنگوی فراکسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزیر ورزش و جوانان تکمیل پروژه های ورزشی را نیاز به تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه می داند و مسئولان سازمان مذکور نیز در این خصوص صحبت می کنند. کمبود بودجه در حالی که این مشکل باعث بی اثر شدن امور می شود

من گزارش میدم مرصادنیوزاگرچه مشکل کمبود اعتبار در همه رشته ها به چشم می خورد، اما با توجه به اهمیت حوزه ورزش به ویژه در حوزه حرفه ای، تخصیص اعتبار کافی یکی از مطالبات جدی ورزشکاران است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید