از تسهیلات کارت رنجر می توان برای خرید مواد اولیه دامی یارانه ای استفاده کرد


ساعت: 20:10
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842687

معاون بهبود دامپروری سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

نادر پرور گفت: تسهیلات دامی کارتی برای حمایت از نقدینگی دامداران است که تنها در پایانه های فروشگاهی مورد تایید معاونت بهسازی دام برای خرید مواد اولیه دامی یارانه ای قابل استفاده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نادر پرور در گفت و گو با مرصادنیوز در خصوص نقشه دام و اقدامات انجام شده توسط این سازمان گفت: «.

معاون بهبود دامپروری سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه افزود: این تسهیلات بر اساس سیاست دولت برای ترویج و توزیع عادلانه یارانه ها و همچنین حمایت از دام و طیور توزیع می شود.

وی گفت: در این راستا تمامی دامدارانی که دام خود را در سامانه هویتی ثبت نام کرده اند می توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان و ثبت نام در سامانه سیتا و انتخاب شعبه بانک موجود نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

پرور خاطرنشان کرد: این ابزار برای کمک به تامین نقدینگی مرغداران، پرورش دهندگان و پرورش دهندگان سنتی و صنعتی طراحی شده است. می توان از یارانه ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: سرمایه در گردش ارائه شده به متقاضیان معادل 50 درصد کل هزینه سرمایه در گردش است، به عنوان مثال میزان سرمایه در گردش هر واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت 20 هزار قطعه طبق دستورالعمل باید معادل 71 هزار جلد در هر واحد باشد. سال قطعه یعنی مبلغی معادل 1420000 تومان که طبق دستور بانک 50 درصد از این مبلغ برای تسهیل خرید یک دام در سامانه بازار و مابقی آن تامین می شود. سرمایه در گردش واحد مرغداری گوشتی است که تولیدکننده باید برای خرید مابقی هلدینگ واحد خود تهیه کند.

پرور گفت: وام تسهیلات دام، طیور و آبزیان بانک کشاورزی در کشور شناور است، لذا تولیدکنندگان با معرفی نامه مدیریت جهادکشاورزی استان ها سریعاً با شعب بانک کشاورزی در استان ها تماس گرفته و پرونده های بدون نقص را بایگانی و بایگانی کنند. نظارت مستمر حصول نتیجه پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان برای میزان استفاده از اعتبارات هر استان موثر و تعیین کننده خواهد بود.

وی نرخ سود در سایت را 10، 12 و 15 درصد اعلام کرد و گفت: نرخ پرداخت در سایت بستگی به ظرفیت واحدهای تولیدی دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید