از تعلیق فعالیت 3 فدراسیون تا اعلام آمادگی اینفانتینو برای انتخابات پیش رو / خبری از تعلیق فدراسیون فوتبال ایران نیست.


ساعت: 18:01
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818741

هفتاد و دومین کنگره فدراسیون جهانی فوتبال با حضور حداکثری فدراسیون های عضو در قطر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا; درست یک روز مانده به قرعه کشی مرحله گروهی جام جهانی فوتبال 2022 قطر، امروز حوالی ظهر (31 اسفند) هفتاد و دومین کنگره رسمی فیفا با حضور حداکثری فدراسیون های عضو در مرکز همایش های دوحه آغاز شد.

از مجموع 211 عضو کنگره؛ این مراسم با حضور 210 نماینده فدراسیون ها آغاز شد تا هیچ نماینده ای از فدراسیون فوتبال روسیه برای برکناری در دوحه حضور نداشته باشد. با اکثریت اعضای کنگره؛ فدراسیون های فوتبال زیمبابوه، پاکستان و کنیا به دلیل دخالت دولت در سیاست های فدراسیون های ملی تعلیق شده اند.

فیفا همچنین حذف تیم های روسی از تمامی رقابت ها را تایید کرد، علاوه بر این؛ به طور رسمی تاکید شد که باشگاه ها و تیم های ملی روسیه اجازه حضور در مسابقات تحت پوشش فدراسیون جهانی فوتبال را ندارند. فیفا حذف تیم های روسی از تمامی رقابت های خود در این کنگره را تایید و اعلام کرد.

سرویس مطبوعاتی فدراسیون جهانی فوتبال همچنین اعلام کرد که تاکنون 804 هزار و 186 بلیت برای جام جهانی 2022 قطر فروخته شده است. ساکنان قطر، ایالات متحده، انگلیس، مکزیک، امارات متحده عربی، آلمان، هند، برزیل، آرژانتین و عربستان سعودی بیشترین علاقه را به خرید بلیت جام جهانی 2022 نشان داده‌اند و هواداران فوتبال بیشترین علاقه را به افتتاحیه دارند. بازی جام جهانی و فینال


c121eb9c ce87 46e8 acd0 fedf6a3253a4 خبر خاکستری

فدراسیون جهانی فوتبال در ادامه معرفی توپ رسمی در جام جهانی قطر در پایان سال جاری میلادی. این توپ ساخت شرکت آدیداس است و در جام جهانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. توپ رسمی جام جهانی فوتبال 2022 قطر الرحله نام دارد. این نام که به «سفر» ترجمه می‌شود، توسط فیفا و شریک تجاری آن آدیداس قبل از قرعه‌کشی مرحله گروهی در روز جمعه فاش شد. فیفا نوشت: این توپ فوتبالی پرسرعت خواهد بود زیرا سریعتر از هر توپ دیگری در تاریخ مسابقات حرکت می کند.

fca4126e 927d 40df 8761 c077af71a20d خبر خاکستری

در حالی که در پی تعلیق شهاب الدین عزیزی، یکی از مقامات ریاست فدراسیون فوتبال، اکنون این نهاد توسط سرپرست اداره می شود. سید میرشاد ماجدی به همراه حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون و حمیره اسدی رئیس روابط بین الملل فدراسیون فوتبال در کنگره فیفا حضور یافتند.

c253002d 860a 4fb5 ba1d ea47636bb415 خبر خاکستری

پس از اعلام رسمی رنکینگ جهانی در پایان ماه مارس در سایت فدراسیون جهانی؛ جدول رده بندی جام جهانی قطر نیز به شرح زیر مشخص شد.

ردیف اول: قطر، برزیل، بلژیک، فرانسه، آرژانتین، انگلیس، اسپانیا و پرتغال.

دوم: هلند، دانمارک، آلمان، سوئیس، اروگوئه، کرواسی، آمریکا و مکزیک.

سید سید: ایرانژاپن، مراکش، صربستان، لهستان، کره جنوبی، سنگال و تونس.

مقام چهارم: اکوادور، عربستان سعودی، غنا، کانادا، کامرون، برنده پلی آف اروپا (ولز، اوکراین یا اسکاتلند)، پلی آف بین قاره ای (نیوزیلند یا کاستاریکا)، پلی آف بین قاره ای (پرو، استرالیا یا امارات).

665bb939 f944 4846 8552 37c5ccc5cf72 خبر خاکستری


اینفانتینو برای میزبانی دو ساله جام جهانی و شرکت در انتخابات سال آینده اعلام آمادگی کرد

جانی اینفانتینو در هفتاد و دومین کنگره فیفا درباره امکان برگزاری دو ساله جام جهانی گفت: می خواهم یک چیز را روشن کنم. فیفا هر دو سال یک بار پیشنهاد میزبانی جام جهانی را نداده است. در کنگره قبلی از ما خواسته شد که امکان برگزاری دو ساله جام جهانی را بررسی کنیم و فیفا این کار را انجام داد و به این نتیجه رسید که این امر شدنی است و عواقب و آثار خاصی خواهد داشت.

وی گفت: اکنون در مرحله جدیدی از رایزنی، بحث و گفت وگو در این زمینه هستیم که در این مرحله تلاش می کنیم با اعضای فدراسیون ها، لیگ ها و بازیکنان به توافقات و مصالحه برسیم. ما با هم کار خواهیم کرد تا در مورد این موضوع بحث کنیم و راه حلی را پیدا کنیم که برای همه مناسب باشد تا همه بتوانند از آن بهره ببرند. البته هر گونه بازخوردی نیز مهم است.

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود به جنگ روسیه و اوکراین و دیگر درگیری ها در جهان اشاره کرد و اطمینان داد که با پایان این جنگ ها، فوتبال می تواند نقش کوچکی در احیای روابط بین کشورها داشته باشد.

اینفانتینو گفت: “ما در اوکراین و در هر جای دنیا که فیفا و فوتبال مورد نیاز است پیشرو خواهیم بود.” جام جهانی قبلی روسیه در سال 2018 یک موفقیت ورزشی و تجاری بود، اما متأسفیم که میراث فیفا به صلح پایدار منجر نشده است.

او همچنین اعلام کرد که سال آینده برای ریاست فیفا نامزد خواهد شد و قصد دارد برای سومین دوره متوالی نامزد شود.

اینفانتینو در فوریه 2016 پس از فساد سیستماتیک و پایان حکومت سپ بلاتر بر فیفا، رئیس فیفا شد و سپس در سال 2019 بدون رقیب برای دومین بار متوالی ریاست فیفا را به دست آورد. و در سمت خود باقی ماند. دوره فعلی او به عنوان رئیس فیفا تا سال 2023 ادامه خواهد داشت.

7c1c33ed 1693 4e3d 8726 8ae125c4659d خبر خاکستری


رئیس فیفا در نشست خبری: وقتی می بینید افراد زیادی مورد آزار و اذیت قرار می گیرند، باید تصمیم گیری شود

اینفانتینو در یک کنفرانس خبری گفت: میراث جام جهانی در قطر می تواند نزدیک شدن مردم و جهان عرب و خاورمیانه باشد. درست است که اینجا ارزش های مختلفی وجود دارد، اما مردم می توانند به قطر و کشورهای اطراف بیایند و از فوتبال و زیبایی های آن و فرهنگ و تاریخ خاورمیانه لذت ببرند. این جام جهانی از نظر آب و هوایی در فصل خوبی برگزار می شود چرا که تیم ها در پایان یک فصل خسته کننده به جام جهانی نمی آیند و با بهترین فرم بدنی به قطر می آیند.

وی همچنین گفت: معمولا مسابقات جام باشگاه های جهان با حضور 24 تیم در زمان دیگری برگزار می شود. البته می دونم که تقویم بازی ها پر شده اما این هم یک تورنمنت فیفا است و باید تا آن زمان خالی باشد.

او گفت: من رئیس فیفا هستم و به کشورهای زیادی سفر کرده ام و می دانم که این توپ روی میز می تواند بچه های زیادی را خوشحال کند. موارد زیادی بوده که اختلافات سیاسی با فوتبال برطرف شده است، اما وقتی می بینید افراد زیادی مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند، باید تصمیم گرفت و فریب و خوش بین نبود.

وی درباره افشای اسناد فساد در اعطای امتیازات خانوار به قطر گفت: زمانی که من رئیس جمهور شدم میزبان آنها تایید شد و تلاش کردیم بهترین مسابقات جهانی را برگزار کنیم. ما باید به آینده نگاه کنیم. این یک توپ جام جهانی برای همه است و تمام دنیا باید از بازی با آن خوشحال باشند.

39b58e44 76c3 4818 bb07 6f69b37f7663 خبر خاکستری

در این کنگره همچنین یاد و خاطره بازیکنانی که سال گذشته جان باختند، تجلیل شد. در این مراسم یک دقیقه سکوت برقرار شد و عکس های مهرداد میناوند و علی انصاریان در سالن همایش نصب شد.

پس از پایان هفتاد و دومین کنگره فیفا؛ ماجدی و کامرانی فر به اردوی آل رایان که قرار است میزبان تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 باشد، رفتند و علی دایی و مهدی مهدوی کیا نیز در حاشیه این مراسم رویت و توسط شکارچیان فیلمبرداری شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید