از تلاش برای حل مشکل مسکن کارگران تا احیای بیش از 1700 واحد تولیدی تعطیل شده در شهرهای صنعتی


ساعت: 21:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889421

معاون حراست و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران؛

علی رسولیان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از 1700 واحد تولیدی تعطیل شده و به چرخه تولید در سطح کشور بازگشته اند و افراد اصلاح شده نیز به کارگاه ها بازگشته و شروع به کار کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; علی رسولیان معاون وزیر صلح و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران در سفر به کرمان گفت: در راستای توسعه کشور گام های مناسبی بر خواهیم داشت.




صنایع کوچک در متن جامعه ایجاد اشتعال و تحرک می کنند

ایشان در سالگرد صنایع کوچک با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در زمینه ایجاد شور و نشاط و تحرک در بستر جامعه، اظهار داشتند: امروز همه ما و شما دغدغه اشتغال فرزندان خود را داریم و در طول این مدت. این دو روز نقطه شروع اصلی بحث اشتغال بود، بنابراین آنچه می تواند اشتعال پایدار در کشور ایجاد کند، تولید است.

رسولیان ادامه داد: سال ها و در دوران انقلاب که تحت فشار استکبار جهانی بودیم و معیشت ما و مردم ما متوجه ما بود، مهم ترین قسمتی که باعث شد در مقابل فشار اقتصادی مقاومت کنیم، توجه به این موضوع است. . تولید بود و تولید توانست بسیاری از نیازهای کشور ما را برطرف کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک تاکید کرد: امروز اگر وارد شهرک های صنعتی و کارگاه های تولیدی شوید، می بینید که بسیاری از کالاهایی که حتی باورتان نمی شود توسط فرزندان شما و جوانان ما تولید می شود و قدرت ماست. رقابت محصول در سطح جهانی با وجود فشار اقتصادی و محدودیت های جدی که ایجاد کردند افزایش یافته و این به برکت خون شهدا و تلاش فرزندان غیور کشورمان است.

وی تصریح کرد: آنچه باعث ایجاد اشتغال بیشتر با سرمایه کمتر در حوزه صنعت می شود، صنایع کوچک است، صنایع کوچکی که توسط کارآفرینان فعال راه اندازی می شود و بر اساس دانش پایه در جایی به اشتغال پایدار منجر می شود. تاکید مقام معظم رهبری. در مورد اشتغال، نام صنایع کوچک در حال گشودن است، اشتغال بخش مهمی از صنایع کوچک است.

صنایع کوچکی که قفل مشاغل را باز می کنند
رسولیان با بیان اینکه صنایع کوچک محرک اشتغال پایدار در کشور هستند و باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم، گفت: دنیا نیز همین مسیر را طی می کند و بسیاری از کشورهایی که پیشرفت خوبی داشته اند مانند کشورهای جنوب شرق آسیا، چین. ترکیه و برخی دیگر از کشورها بر صنایع کوچک و بنگاه های اقتصادی کوچک متمرکز شده اند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک تاکید کرد: خوشبختانه صنایع کوچک در کشور ما رشد بسیار خوبی داشته اند و پس از دستور مقام معظم رهبری و مأموریت های کلان ایشان به مسئولان مبنی بر عدم واردات کالاهای تولیدی در کشور، صنایع کوچک از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده اند. در این حوزه رشد بسیار خوبی داشته ایم و حداقل در سال گذشته بیش از 2 هزار واحد تولیدی کوچک یا متوسط ​​فعال به واحدهای تولیدی کشور اضافه شده است.

وی ادامه داد: دیروز هم در بیانات مقام معظم رهبری و هم در سخنان رئیس جمهور عنوان شد که تولید مشکل اصلی کشور ما است و باید امروز با هر لیتر به سمت حمایت از تولید برویم. آب در ثانیه.» در حوزه صنایع کوچک 57 شغل ایجاد می شود که ابن عمرو اهمیت صنایع کوچک را می رساند.

رسولیان تاکید کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند; کارآفرینان خداپسند هستند و باید به آنها احترام ویژه ای قائل باشیم و خوشبختانه همه در راه خدمت به تولید و کارآفرینان هستیم تا از تولید حمایت جدی شود.

وی افزود: ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان سازمان متولی صنایع کوچک عزم جدی برای حمایت از بنگاه های کوچک و صنایع کوچک و متوسط ​​داریم که در این راستا چندین اقدام مهم انجام شده است. که یکی از آنها نواحی صنعتی کشور است که عمدتاً بعد از انقلاب تأسیس شد و در مجموع از زمان تصویب قانون نواحی صنعتی در کشور در سال 62 تاکنون بیش از 847 ناحیه و ناحیه صنعتی فعال در کشور ایجاد شده است. کشوری که استان کرمان یکی از استان های آن می باشد در این زمینه پیشتاز است.

بیش از 49500 واحد تولیدی در 847 شهر صنعتی در حال فعالیت هستند
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک کشور بیان کرد: بیش از 49 هزار و 500 واحد تولیدی در 847 شهر صنعتی مشغول به فعالیت هستند و روزانه یک میلیون نفر از مردم این سرزمین در این شهرها مشغول کار و تولید و کسب حلال هستند. و بسیاری از افراد به طور غیر مستقیم در بخش حمل و نقل و خدمات مشغول به کار هستند.

وی به اقدامات مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره یکساله دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: موضوع شفاف سازی و حذف امضاهای طلایی که همواره مردم ما را نگران کرده است، از اولویت های کاری است. این امر به محیط کسب و کار کمک کرده و برخی از مشکلاتی که در حمایت از صنایع کوچک با آن مواجه هستیم را حل کرده است.

رسولیان طراحی الکترونیکی فرآیندهای کسب و کار را راهی برای شفاف سازی آن خواند و گفت: به این ترتیب نیازی به امضای دستگاه سربار نیست و نباید این گونه باشد که مردم بتوانند فعالیت های اقتصادی خود را در یک محیط شفاف انجام دهند. دلایلی که چرا ما این موضوع مهم را آغاز کرده ایم و روند آن اصلاح بوروکراسی و شکستن قید تجارت است.

وی با بیان اینکه تامین زیرساخت های مناسب برای صنعت یکی از وظایف ما است، گفت: هم ما و هم سازمان خدمات رسان مانند آب و برق، ساخت این زیرساخت ها را با موفقیت آغاز کرده ایم، در سال گذشته بیش از 8 هزار هکتار زمین برای ساخت صنعت در کشور برآورد کرده ایم که امسال این روند با جدیت پیش برود و با کمک وزارت نیرو زیرساخت های صنعتی را با ایجاد پست های برق و تامین آب از فاضلاب شهری و سایر بخش ها ایجاد کنیم.

ایجاد کارگاه های رایگان برای جوانان متخصص در شهرهای صنعتی

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک کشور ادامه داد: طرح ایجاد کارگاه های کوچکی را انجام دادیم که هیچکس به دنبال آن نبود زیرا احساس می کردیم جوانانی هستند که دانش، توانایی و تجربه لازم را دارند اما فاقد شرایط لازم هستند. پول و سرمایه لازم تصمیم گرفتیم در شهرهای صنعتی کشور مکان هایی به عنوان کارگاه های صنعتی مردم پسند ایجاد کنیم که این جوانان مستعد بتوانند در آن مستقر شوند و شغل ایجاد کنند.

رسولیان ادامه داد: با ایجاد یک کارگاه کار و تولید در حوزه فعالیت اقتصادی، هر نفر می تواند بیش از 9 نفر را استخدام کند و خوشبختانه از سال گذشته تاکنون بیش از هزار و 600 کارگاه در سراسر کشور با این دیدگاه ایجاد شده است. مسیر را با جدیت دنبال کنید

وی افزایش ظرفیت تولید را یکی از رویکردهای مهم دولت عنوان کرد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از 1700 واحد تولیدی تعطیل، چرخه تولید به سطح کشور بازگشته و بیکار شده است. مردم برگشته اند رویکرد ما شناسایی تمامی واحدهایی است که تعطیل هستند یا کمتر از ظرفیت تولید کار می کنند، ماشین آلات و تجهیزات دارند اما یا غیر فعال هستند یا فعالیت کمی برای احیای آنها دارند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک کشور به موضوع مسکن کارگری اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات جدی که دولت دنبال می کند حل مشکل مسکن کارگران است، بسیاری از کسانی که در کارخانه ها کار می کنند. و شهرهای صنعتی مسکن ندارند و قرار است با وزارت راه در کنار شهرک های صنعتی بزرگ، مناطق مسکونی با کمک دولت ایجاد شود که در برخی شهرها شروع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید