از تلخی سیل تا همراهی با پیاده روی اربعین حسینی در کرمان / دشت داغ سمسور و سفر مسکو به کرمان


ساعت: 14:52
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818690

در آغاز قرن جدید مروری کوتاه بر مهم ترین رویدادهای استان کرمان در سال 1400 داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; سال 1400 با همه فراز و نشیب هایش به پایان رسید و اینک در آغاز قرن جدید مروری کوتاه بر مهم ترین اتفاقات استان در یک سال گذشته خواهیم داشت.



جان باختن شش کارگر برق در سیل کرمان
محمدحسن متولی زاده مدیرعامل توانیر از جان باختن 6 نفر از نیروهای عملیات برق در سیل 13 اردیبهشت خبر داد و گفت: با اعزام تعدادی اکیپ برق به کرمان برای برق رسانی مناطق آسیب دیده، بارندگی شدت گرفت. «سیلاب و شش نیروی زحمتکش برق که در شبکه برق کار می کردند به زبان روزه جان خود را از دست دادند.


به گفته مدیرعامل توانیر، جسد همکاران ما با کمک نیروهای هلال احمر پیدا شد.





بیشترین آرا برای رئیس جمهور منتخب مردم کرمان


علی زینیوند شامگاه یکشنبه 30 خرداد در جمع خبرنگاران از حماسه آفرینی مردم کرمان در انتخابات 7 خرداد 1400 تمجید کرد:

استاندار کرمان با بیان اینکه بیش از یک میلیون و 314 هزار نفر از دو میلیون و 197 هزار و 500 نفر واجد شرایط رای در استان در این انتخابات شرکت کردند، افزود: مشارکت مردم استان کرمان در انتخابات 1400 نفر دیگر از 60 نفر است. ٪.

وی با بیان اینکه مردم استان کرمان با 84 درصد آرا به رئیس جمهور رأی دادند، افزود: توجه دولت به رفع ناهنجاری ها و عقب ماندگی ها در برخی نقاط استان کرمان ضروری است.



شهادت 3 پلیس در درگیری با اشرار در دشت سمسور

26 آبانماه; فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: با انهدام کاروان اشرار مسلح در دشت سمسور، دو نفر از اشرار کشته و سه نفر از نیروهای انتظامی کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.

وی افزود: در این درگیری که نزدیک به 24 ساعت به طول انجامید؛ دو شرور سرشناس با پرونده های متعدد شرارت و ناامنی در منطقه جنوب شرق کشته شدند و سایر اشرار با آتش شدید ماموران از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمان در تشریح جزئیات این عملیات گفت: در ساعات اولیه درگیری، احسان شیرهانی و امیرحسین هدادادی به شهادت رسیدند و 6 مامور مجروح شدند و حال عمومی آنها مساعد است.

سردار ناظری گفت: سرهنگ مهدی توسنگ مسئول قرارگاه عملیاتی ابودر با ایثار در صحنه عملیات و مقابله با یکی از اشرار به همرزمان شهید پیوست و وی را به شهادت رساند.





من بزرگترین استارت آپ محتوا در استان را اداره می کنم
آبان 1400 بزرگترین استارتاپ کرمان و سومین رویداد تخصصی تولید دیجیتال سازمان بسیج فضای مجازی استان کرمان با حضور 110 نفر در قالب سی و یک تیم در دانشگاه حضرت ولی عصر(عج) رفسنج برگزار شد.



انیماتورها و برنامه نویسان کرمانی بر بام ایران
تیم های انیمیشن و برنامه نویسی کرمانی با حضور در رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج مقام اول این بخش را کسب کردند.





حضور یونسکو برای ثبت دو کاروانسرا در کرمان / دو کاروانسرا در استان کرمان در گام جهانی شدن


مجتبی شفیعی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از میزبانی کرمان از ارزیابان یونسکو خبر داد و گفت: امروز 6 مهرماه ارزیاب یونسکو برای بررسی ثبت جهانی پرونده به کرمان سفر کردند. از چند مسافرخانه در استان.”

وی ادامه داد: هیئت یونسکو برای بررسی پرونده کاروانسرای چاه قرآن روان متعلق به دوره قاجاریه و کاروانسرای گنجعلی خان یادگار دوران صفویه وارد کرمان شد.



حضور بدون اطلاع وزیر کشور در استان و بازداشت زینی وند استاندار کرمان


احمدی وحیدی وزیر کشور 15 آذرماه در جلسه شورای اداری استان کرمان از ابقای استاندار کرمان بدون اطلاع قبلی خبر داد و گفت: پیروز باشیم.
علی زینی وند از آبان 1378 استاندار کرمان است.





دومین سالگرد شهادت سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی/ کرمان به ستاد اربعین حسینی پیوند خورد.


برنامه های دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در دهه مقاومت با حضور شخصیت های کشوری و لشکری ​​و حضور اقشار مختلف مردم از کشورهای مختلف برگزار شد. این مراسم میزبان خانواده حاج کاسم، سرلشکر سلامی، وزارت دولت، نمایندگان گروه های مقاومت و… بود.


حضور پرشور مردم در مسیر گلزار شهدای کرمان و عبادت بر سر مزار شهید سلیمانی یادآور پیاده روی اربعین اباعبدالله(ع) بود.



سیل جنوب کرمان معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور به کرمان سفر کردند

معاون اول رئیس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و استاندار کرمان ۱۵ دی ماه با بالگرد از مناطق سیل زده منوجان، کالا گنج و رودبار یانوب بازدید و سپس وارد مناطق سیل زده جنوب شدند. . کرمان.

احمد واحدی وزیر کشور 29 آذرماه برای بررسی آخرین وضعیت امدادرسانی به شهرها و روستاهای سیل زده جنوب و شرق کرمان و شمال شرق هرمزگان وارد استان کرمان شد.



حضور رئیس جمهور پس از سفر مسکو به کرمان
رئیس دولت سیزدهم تنها ساعاتی پس از پایان سفر خود به روسیه، ظهر جمعه اول بهمن ماه در سفری غیرمنتظره به استان کرمان سفر کرد تا از مناطق سیل زده این استان بازدید کند.





انتخاب کرمان به عنوان پایتخت گردشگری مقاومت در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی
فریدون اکتیو مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در حاشیه افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، از معرفی کرمان خبر داد. پایتخت توریستی مقاومت




نامزدی پنج شهر استان کرمان به عنوان شهر ملی صنایع دستی / مهر اصالت ملی بر 48 رشته صنایع دستی کرمان
۱۴ اسفندماه معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تشریح نتایج جلسه کمیسیون ملی انتخاب شهرها و روستاهای صنایع دستی امروز گفت: کرمان به عنوان کشوری پیشنهاد شده است. شهر صنایع دستی، قلعه گنجه شهر حصیربافی، راور به عنوان شهر ملی فرش دستباف، شهربابک به عنوان شهر ملی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و راین به عنوان شهر ملی چاقوسازی.

وی همچنین به مرحله ششم ارزیابی مهر اصالت ملی صنایع دستی اشاره کرد و گفت: در مرحله استانی 200 اثر مورد ارزیابی قرار گرفت که از این تعداد 51 اثر به مرحله کشوری راه یافت و در مرحله کشوری نیز 48 اثر موفق به دریافت مهر شدند. اصالت ملی صنایع دستی





گل گهر از لیگ قهرمانان آسیا کنار رفت
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار بیانیه ای از محرومیت سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و گل گهر سیرجان از حضور در لیگ قهرمانان آسیا در سال 2022 خبر داد.



رفع تنش آبی در 340 روستای کرمان


سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در 16 اسفندماه گفت: با همت واقف عزیز تا پایان اسفندماه 340 روستا را تامین می کنیم و تاکنون حدود 850 کیلومتر کانال و لوله گذاری شده است. “


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: در سال های 1401 و 1402 شاهد امداد رسانی به 692 روستا بودیم و امیدواریم با کمک دولت انقلابی و خیرین و گروه های جهادی و مشارکت مردمی مشکل آب روستاها برطرف شود. در اسرع وقت در پایان سال 1402 حل شد



واکسیناسیون گسترده عروق کرونر در استان
28 اسفندماه سعید صحبتی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از واکسینه شدن بیش از 90 درصد استان خبر داد.
وی گفت: تاکنون دو میلیون و 314 هزار و 586 نفر در استان کرمان اولین تزریق خود را انجام داده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید