از جست و جوی کولبران مفقود شده در ارومیه تا بازگشایی راه ها دست بردارید

از جست و جوی کولبران مفقود شده در ارومیه تا بازگشایی راه ها دست بردارید

روز جدید : حوالی ساعت 11 صبح روز جمعه 24 دی ماه رسانه های محلی از ناپدید شدن سه کولبران ارومیه ای در ارتفاعات بینار در منطقه مارگر این شهر خبر دادند. نزدیک به ده روز از ناپدید شدن سه کولبری در روستای بوان سیلوانا می گذرد و تاکنون اثری از آنها نیست. مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: جستجو برای یافتن مفقودین به دلیل همجواری منطقه با مرزبانان و عدم دید کافی و بارش برف و کولاک شدید در منطقه و محدودیت تردد به دلیل مرزی بودن منطقه تا تثبیت ادامه دارد. شرایط جستجو متوقف شد.

مردم مناطق مرزی آذربایجان غربی فقط برای به دست آوردن یک لقمه نان مجبور به کشت نان می شوند و هر ساله با شروع فصل زمستان شاهد از بین رفتن بسیاری از انواع آن در دره ها و کوهستان های این مناطق هستیم. برای سکوت و بی تفاوتی نسبت به زندگی جوانانی که از دست رفته اند.

حوالی ساعت 11 صبح روز جمعه 24 دی ماه، رسانه های محلی از ناپدید شدن سه کولبران ارومیه ای در ارتفاعات بینار در منطقه مارگر این شهر خبر دادند. نزدیک به ده روز از مفقود شدن سه ناودان روستای بوان سیلوانا می گذرد و تاکنون اثری از آنها نیست. به گفته اهالی این روستا، برزن میهنی، اسد صیدانی فرد و بهلول صیدانی فرد؛ سه کولبر ساکن روستای باوان سیلوانا روز چهارشنبه از طریق گذرگاه های غیرقانونی به روستاهای مرزی ترکیه نقل مکان کردند و پنجشنبه گذشته (23 دی) با خانواده هایشان تماس گرفتند و عزیمت خود را به ایران اعلام کردند، اما از آن زمان به بعد. تلفن همراه از این سه ناودان در دسترس نیست.

روز جمعه روستاییان از ناپدید شدن سه ناودان در رسانه ها خبر دادند. مردم محلی، هلال احمر و نیروهای کمکی از روز جمعه گذشته برای جست و جوی عاملان این حادثه عازم دره بینار شده اند اما با گذشت 10 روز هیچ اثری از این سه نفر پیدا نشد.

هوای سرد، کولاک و برف در منطقه باعث شد تا موتورهای جستجو برای دومین بار از کار بیفتند و به آسمان نگاه کنند تا کمی آرام شوند.

در حالی که تماس های خبرنگار ما برای پیگیری آخرین وضعیت مفقودان در برف و کولاک بی پاسخ ماند، استاندار ارومیه به منطقه مارگر رفت و هلال احمر آذربایجان غربی تعداد محدودی از مردم، کوهنوردان و هلال احمر را به بینارا اعزام کرد. ارتفاعات برای عملیات ایزدار این سه نفر را می فرستد.

جستجو ادامه دارد

فرماندار ارومیه گفت: جستجو برای یافتن سه نفر از اهالی روستای باوان ارومیه در دو کشور ایران و ترکیه ادامه دارد و این روند همچنان ادامه دارد.

رسول مقابلی گفت: با توجه به اخبار منتشر شده مبنی بر مفقود شدن سه نفر از اهالی روستای باوان از محدوده سیلوانا در مرز ترکیه و خارج از حوزه حفاظت شده جمهوری اسلامی ایران، بلافاصله از طریق پاسگاه های مرزی مربوطه ایران به موضوع نیروهای مرزی ترکیه را مطرح کند. ، یک درخواست بررسی انجام شده است.

وی ادامه داد: اقدامات فوری برای جست و جوی مفقودان آغاز شده و تیم هایی از نیروهای مرزبانی ترکیه به محل حادثه اعزام شده اند و پس از ساعت ها جست و جو متاسفانه هیچ اثر و نشانه ای از مفقودین پیدا نشده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه جستجو برای یافتن مفقودین در ارتفاعات ارومیه با وجود کولاک شدید امدادگران جمعیت هلال احمر در استان ادامه دارد، گفت: این عملیات توسط هلال احمر انجام شد. منطقه است، اما متاسفانه به دلیل شرایط بد جوی منطقه، دسترسی به این افراد تاکنون امکان پذیر نبوده است.

امیر جعفرزاده افزود: با توجه به وسعت منطقه و عدم دسترسی به یکی از مفقودین، تیم پشتیبانی از شعبه مرکزی شهرستان برای پشتیبانی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات در استان به منطقه اعزام شده است.

وی افزود: جستجو برای یافتن مفقودین به دلیل مجاورت با منطقه با مشارکت مرزبانان و به دلیل عدم دید کافی و برف و کولاک شدید در منطقه و محدودیت تردد به دلیل مرزی بودن منطقه تا ساعتی ادامه دارد. شرایط تثبیت می شود. “به حالت تعلیق درآمده است.

دیدگاهتان را بنویسید