از جلوگیری از ورود غیرقانونی 370 نفر به شهرداری اراک تا برنامه های مدیریت شهری


ساعت: 16:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803341

همایش مدافعان ارزش ها در پاسخ به مطالبات مردمی گفت؛

شهردار اراک گفت: 400 نفر در دوره قبل بدون اطلاع و بدون اطلاع افرادی که از آنها 30 نفر را با کوپن جذب می کنند در شهرداری ثبت نام کردند اما با حضور در شهرداری از جذب 370 نفر جلوگیری کردم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; چهارمین همایش مدافعان با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با حضور دبیر امر به معروف و نهی از منکر و شهردار اراک در مسجد امام جواد(ع) شهرستان اراک برگزار شد. رضوی و بگذار فرهنگ مطالبه گری در ادبیات و اخلاق و حقوق شکل بگیرد و گفتمان معروف و نهی از منکر و حق طلبی در جامعه گسترش یابد.

در این همایش حجت الاسلام فرحی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ضمن بیان اهمیت احیای این دو فریضه در جامعه گفت: احیای بدهی.

فرحی گفت: یکی از وظایف شهرداری فرهنگ شهرنشینی و شهروندی و حمایت از گروه های با انگیزه و دغدغه مند در حل معضلات اجتماعی از جمله ازدواج، اشتغال و حذف مواد مخدر است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف شهرداری ها اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب و ایجاد فضای شهری با نگاه امیدبخش و هویت آفرین است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی گفت: فضای منکر را می توان با همراهی با مردم و فرهنگ سازی که نیازمند اطلاع رسانی، تبلیغات و اعمال قانون است برطرف کرد.

وی تاکید کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر از همه کسانی که به دنبال مطالبه حقوق بشر در ادبیات و اخلاق هستند حمایت می کند.

مسئولان باید پاسخگو باشند/ با امر به معروف و نهی از منکر آسیب های اجتماعی را کاهش دهند

علیرضا کریمی شهردار کلانشهر اراک در خصوص اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت:

شهردار اراک ادامه داد: مردم از مطالبه گری نترسند و کارمندان باید پاسخگو باشند چرا که من ترسو هستم و ترسو مسئول است یعنی همه مسئول هستند.

مردم در فضایی صمیمانه درباره برخی مسائل شهری از شهردار اراک برای اتوبوسرانی، توسعه فضای سبز، زمین بازی کودکان، جمع آوری زباله، سگ گردانی، آلودگی هوا، پارک بانوان، ایجاد فضای پرنشاط در شهر سوالاتی را مطرح می کنند. آسیب، توسعه کتابخانه ها، فساد در شهرداری، پروژه های ناتمام و توسعه منطقه گردشگری با گردو و شهردار اراک اقدامات شهرداری را در این زمینه تشریح کرد.

به 200 دستگاه اتوبوس در اراک نیازمندیم/ شهرداری قصد دارد زباله ها را از مبدا تفکیک کند

کریمی با بیان اینکه مردم در مورد رانندگی با اتوبوس کاملاً حق دارند، گفت: برای کاهش زمان انتظار و ناوگان اتوبوسرانی جدید به 200 دستگاه اتوبوس در اراک نیاز داریم. وقتی به شهرداری آمدم 70 دستگاه اتوبوس فعال بود که امروز به 83 دستگاه رسید و اخیراً قرارداد 162 میلیاردی برای خرید حدود 30 اتوبوس بسته ایم و طبق برنامه بودجه 1401 به دنبال اضافه کردن یک اتوبوس در ماه هستیم.

وی در خصوص توسعه عرصه های سبز نیز گفت: این یکی از سیاست های شهرداری است که شهرداری می خواهد 350 میلیارد در آن هزینه کند، البته برخی مناطق مانند تملک زمین در دره گردو و طراحی مجدد پارک شهید باهنر. برای توسعه، مشکلاتی دارند. “

کریمی ادامه داد: برای ایجاد فضای شادابی و ورزش برای جوانان در مناطق مختلف باید تحقیقات بیشتری انجام شود و فضای ورزشی برای جوانان ایجاد شود.

شهردار اراک گفت: شهرداری طرح پارک مناسب برای کودکان در پارک ها دارد. البته همه طرح های کودک در شهرداری نیست، اما برنامه ما ایجاد دو پارک مهارت با جذب سرمایه گذار و پارک دوستدار کودک است.

وی ادامه داد: شهرداری برای تفکیک زباله از مبدا برنامه دارد و در حال رایزنی با یک شرکت برای توسعه اپلیکیشن در این زمینه هستیم.

کریمی در خصوص مشکل دفع زباله نیز گفت: وضعیت زباله گردها ناشی از وضعیت اقتصادی کشور است که تصمیم گرفتیم در شهرداری از آن استفاده کنیم که البته استقبال نمی شود و می گویند درآمدهای ما بیشتر از این است. بنابراین حل این مشکل نیازمند کار فرهنگی است.» و نه تنها با شهرداری.

برای مقابله با پدیده سگ گردانی باید فرهنگ سازی کنیم/ آلودگی هوای اراک مدیریت و حل مشکل است.

شهردار اراک درباره پدیده زشت سگ گردانی نیز می گوید: آنچه امروز در جامعه رایج است به دلیل ضعف کار فرهنگی است چرا که در فرهنگ ما نیست. مرد بی خانمان وظیفه دارد اما برخی از گربه ها با آن مخالفت می کنند و متاسفانه با غذا دادن به سگ ها آن را زیاد می کنند.

کریمی درباره آلودگی هوای اراک افزود: متأسفانه با ورود صنایع آلاینده آلودگی وارد شهر اراک شده است که قبلا میزان آلودگی را ارزیابی نمی کردند اما امروز مسئولیت ارزیابی زیست محیطی را بر عهده دارد و وظیفه پیشگیری را بر عهده دارد. آلودگی صنعتی با ارزیابی زیست محیطی.

وی افزود: متأسفانه در 10 ماه گذشته 145 روز آلوده داشته ایم که 6 ماهه اول سال به دلیل خشکسالی کویر مگان بوده است و این یکی دیگر از منابع آلودگی نیروگاه است که نفت کوره می سوزاند. در فصل سرد.”

شهردار اراک خاطرنشان کرد: البته همه کارکنان استاندارد، وزارت نیرو و نفت به شهرداری سعی می کنند تا حد امکان کمترین سوخت را سوزانده باشند، البته سایر منابع آلایندگی خودروها هستند.

کریمی افزود: راه حل این است که منابع آلاینده یا فیلتراسیونی را که نهادهای علمی در صدد انجام آن هستند، تعطیل کنند، هرچند موضوع آلودگی هوا یک مدیریتی است و اگر کارکنان بخواهند حل می شود و وجود ندارد. بن بست.”

سیاست قاطع ما مبارزه با فساد است/ به دنبال ویترین در حوزه فرهنگی نیستیم

شهردار اراک درباره اشرافیت ساختمان های پارک بانوان اراک گفت: اشرافی در ساختمان های پارک بانوان وجود ندارد و این کذب است، البته پارک بانوان به دلیل اینکه نمی تواند خدمات خوبی به مردم ارائه کند. تاج.”

وی همچنین گفت: پارک بانوان فعلی در قسمت شرقی اراک است و در صورت یافتن منطقه مناسب در غرب اراک، پارک شماره 2 بانوان را راه اندازی خواهیم کرد.

کریمی درباره هزینه بالای بودجه فرهنگی کم بازده گفت: خوشبختانه و با نشاط جام پرچم را در اولین جمعه باخمن با 2000 سالن نونهال به نام شهید سلیمانی آغاز کردیم و این امر تا دهه فجر ادامه دارد که هم شاد و هم مفرح است. و ارزان است.

شهردار اراک با تاکید بر اینکه یکی از سیاست های قوی ما مبارزه با فساد است، گفت: ما با فساد مخالفیم و هزینه آن را می دهیم، اما باید ساختار آن را ایجاد کنیم تا فساد رخ ندهد. راه حل شفافیت است و در حال طراحی اپلیکیشن هستیم تا مردم از طریق آن کارهای مربوط به شهرداری را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید