«از خداوند در قبور نسل حسینی را خواستیم»


ساعت: 17:20
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887715

هیئت یادگاران امام (ره) اصفهان امسال با شعاری متفاوت در حوزه افزایش جمعیت و خانواده و در کنار عزاداری سالار شهیدان (ع) با سلسله فعالیت های فرهنگی و ادای احترام وارد میدان شده است. به جهاد تبیین، رشد نسل حسینی را به طور جدی دنبال می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ روند رشد جمعیت در کشور نشان می دهد که در سال های نه چندان دور جامعه سالخورده ای خواهیم داشت و سالمندان سهم قابل توجهی از جمعیت را به خود اختصاص خواهند داد و لازم است در این زمینه تدابیری اتخاذ شود و آینده نگریسته شود. کاهش جمعیت یک بحث جهانی است که با بررسی عوامل مستقیم و غیرمستقیم مؤثر بر کاهش زاد و ولد مشخص می شود و در این زمینه موانع جدی وجود دارد که باعث کاهش جمعیت شده است.

مهدی امینی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی درباره این موضوع گفت: بحث جمعیت یک دغدغه و یک موضوع اساسی است و یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری افزایش جمعیت است. برای پیشگیری از این معضل اجتماعی لازم است در مناسبت های مختلف با مردم گفت و گو کرد و با استفاده از فرصت خوب محرم امسال، هیئت بزرگداشت فرزندان امام شهید با شعار «از خداوند نسل نسل را خواستیم» در این زمینه آغاز به کار کرده است. حسینی در مساجد».

رئیس شورای بزرگداشت امام زمان (عج) گفت: این شورا علاوه بر عزاداری سیدالشهدا(ع)، برنامه های ویژه ای را برای افزایش جمعیت در نظر گرفته است که از جمله آن می توان به برپایی نمایشگاهی با حضور بیش از 10 نفر از متخصصان روانشناسی با مصیبت دیدگان اشاره کرد. و عموم مردم برای گفت و گو در محل نیاز به افزایش جمعیت.

امینی ادامه داد: حضور کارشناسان حوزه جمعیت و باروری که با مخاطبان گفتگو خواهند کرد و همچنین کارشناسان متخصص زنان و زایمان در این نمایشگاه از دیگر برنامه های این نمایشگاه است که یکی از موضوعات اصلی را دنبال می کند. پیشگیری از سقط جنین

رئیس شورای آثار امام در پایان گفت: شوراها باید بار را از دوش جمهوری اسلامی ایران بردارند و پشت سر انقلاب اسلامی که اساسی ترین فعالیت در این زمینه است بایستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید