از خشم پنهان فرانسوی ها تا عکس سردار سلیمانی تا تشخیص انگلیس از شادی مردم ایران.


ساعت: 14:28
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808398

بازتاب حضور پر افتخار مردم ایران در راهپیمایی 22 باخمن در رسانه های بین المللی؛

رسانه های بین المللی به حضور مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ باخمن واکنش نشان دادند و اذعان کردند که مردم از پیروزی آنها خوشحال شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ راهپیمایی مردم ایران به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در روز ۲۲ بهمن ماه در شهرهای مختلف در مسیرهای مشخص و به دلیل شیوع بیماری عروق کرونر قلب در شهرهای سرخ با موتور سیکلت برگزار شد. و موتور سیکلت این اتفاق مورد توجه رسانه های خارجی قرار گرفت و برخی رسانه ها شروع به بازتاب این ماجرا کردند، صاحب نیوز بخشی از این خبر را ترجمه کرد.


* افتخار عکس پاسدار به عنوان نشانه بارز ایرانیان

خبرگزاری فرانسه در خصوص برگزاری جشن 22 بخمن توسط مردم ایران گفت: مردم ایران در سالگرد انقلاب اسلامی پشت فرمان خودرو و موتور سیکلت راهپیمایی برگزار کردند.

اما همانند سال های گذشته برخی از شرکت کنندگان در این جشن با پای پیاده به خیابان ها آمدند.

با وجود سردی هوا و وجود ویروس کرونا، مردم سوار بر خودرو، موتورسیکلت و دوچرخه به میدان نمادین آزادی تهران و میادین مرکزی شهرهای مختلف رسیدند.

برخی خودروهای خود را سبز، سفید و قرمز کردند و شعار مرگ بر آمریکا، ما تا آخر ایستاده ایم، تسلیم نمی شویم. پرچم های آمریکا و اسرائیل نیز در اقصی نقاط ایران افروخته شد.

اما نکته قابل توجه این مراسم این بود که شرکت کنندگان در راهپیمایی های مختلف در شهرهای مختلف ایران از آیت الله سیدعلی خامنه ای رهبر معظم انقلاب و آیت الله سید روح الخمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و سردار شهید قاسم عکس گرفتند. سلیمانی. آنها بودند و به آنها افتخار می کردند.


7d87dd22 2c4c 47dd bb89 e4fbadd9036c خبر خاکستری


* مردم از پیروزی آنها خوشحال هستند

رسانه انگلیسی آسوشیتدپرس در واکنش به پوشش خبری مراسم باشکوه روز جمعه به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نوشت:

علیرغم وضعیت تاج زرد و شیوع سویه جدید کروناویروس Omicron، برای دومین سال متوالی، چندین خودرو و موتورسیکلت در روز جمعه 22 بهمن به مناسبت چهل و سومین سالگرد سال 1979 رژه خودروها و موتورسیکلت ها را برگزار کردند. انقلاب ایران.

راهپیمایی های موتوری در تمام شهرهای ایران به صورت علنی برگزار شد و در تهران، پایتخت ایران، مردم از چند نقطه شهر به سمت مقصد خود در میدان آزادی که سخنرانی رئیس جمهور ایران در آنجا ایراد شد، راهپیمایی کردند.

اکثر مردم با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در حالی که پرچم ایران را حمل می کردند و فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می دادند، از سرنگونی شاه در ایران چند سال پیش مورد حمایت غرب خوشحال بودند. آن را با یک رهبر اسلامی جایگزین کنید. بگذارید مردم در سراسر ایران این روز را جشن بگیرند.

جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در حالی برگزار شد که مذاکرات تهران و قدرت های جهانی برای احیای برجام در وین در حال انجام است.

لازم به ذکر است که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2018 از این توافق خارج شد و تحریم ها علیه ایران را بازگرداند و تهران نیز در واکنش به این اقدام به تدریج تعهدات خود را کاهش داد.


b5c8d34b 952c 4865 a699 3796260fd2c5 خبر خاکستری


* صدای پرطنین جشن پیروزی انقلاب به آمریکا رفت

رویترز در سالگرد انقلاب شکوهمند ایران و سخنرانی آیت الله رئیسی در 22 بهمن به نقل از رویترز گفت: امید ما به شرق، غرب، شمال و جنوب کشورمان است و هرگز به وین و نیویورک نیست. نخواهیم داشت.

مردم تهران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صبح جمعه با برداشتن پرچم های سه رنگ کشور خود از شیشه اتومبیل خود به سمت میدان آزادی راهپیمایی کردند. تمام جاده های منتهی به میدان آزادی مملو از ماشین و موتورسیکلت بود و آهنگ ها و سرودهای انقلابی در خیابان ها به گوش می رسید.

راهپیمایی های مشابهی در شهرها و شهرستان های ایران از جمله اصفهان، همدان، تبریز، مشهد و قم برگزار شده است. در تمام شهرهای ایران مردم به خیابان ها ریختند. پیر و جوان، پیر و جوان، همه شاد بودند که پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن بگیرند.


42531f54 1fa4 415e 8818 45458c60ec66 خبر خاکستری

همچنین پنجشنبه شب و شب پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز مانند سال های گذشته مردم شهرهای مختلف آسمان را چراغانی کردند.
این حرکت باشکوه مردم ایران به دلیل عظمت کمتر در معرض دید رسانه های بین المللی قرار گرفت.

اقشار مختلف جامعه ایران در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران و بیش از هزار شهر و ده هزار روستا، باز هم با آرمان های امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری تجدید بیعت رهبر انقلاب اسلامی. این حرکت عظیم و گسترده مردم ایران در اقصی نقاط کشور بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت و بار دیگر همچون رفراندوم حضور پررنگ مردم در راه تحقق آرمان های انقلاب اسلامی را تایید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید