از رشت جمعه دارم: فقر و انفاق و فساد امتحان الهی است

از رشت جمعه دارم: فقر و انفاق و فساد امتحان الهی است

روز جدید فقر، گرانی، زلزله، سیل، فساد، سلطه ظالمان و… نوعی آزمایش است و باید دانست که چگونه با امتحانات الهی روبرو شد و از آنها خارج شد.

سخنگوی ولی فقیه گیلان گفت: فقر، گرانی، زلزله، سیل، فساد، سلطه ظالمان و آست نوعی مصیبت است و باید بداند چگونه با آزمایش های الهی روبرو شد و از آن خارج شد.

رسول فلاحتی در پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان در مصلای رشت در تفسیر آیات 10 و 11 سوره احزاب * به جمعیت 10 هزار نفری کفار به لشکر 3 هزار نفری مسلمانان در جنگ احزاب اشاره کرد. و فرمودند: دو گروه به خدا ایمان آوردند و دسته اول منافقان و بیماران قلبی بودند که معتقد بودند اهل مدینه مستأصل می‌شوند، اما دسته دوم مؤمنانی بودند که نیک و نیک می‌اندیشیدند و گمان می‌کردند که قطعاً خداوند به آنها عطا خواهد کرد. پیروزی

امام جمعه رشت با بیان اینکه مسلمانان در جنگ آزمایش شده اند، افزود: سنت خداست که همه انسان ها امتحان شوند تا مؤمن از کافر و منافق جدا شود.

فلاحتی آزمایش و آزمایش همه انسان ها را سنت الهی خواند و افزود: خداوند مؤمن را امتحان می کند و در این راستا هر انسانی که می خواهد به مقام معنوی برسد باید با سربلندی از آزمایش های الهی بیرون بیاید.

وی آزمون را سنت جاری خداوند بر انسان و جوامع بشری عنوان کرد و گفت: فقر، گرانی، زلزله، سیل، فساد، سلطه ظالمان و … نوعی امتحان است و باید دانست که چگونه با آزمایش های الهی روبرو شود. و از آن خارج شوید

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: مؤمن باید همیشه امید به رحمت الهی و ترس از خدا داشته باشد.

ترجمه آیات: «(به خاطر بیاورید) زمانی را که (در جنگ احزاب) لشکر کافران از بالا و پایین به شما حمله کردند و آن گاه که چشمها در شگفت و جانها را هلاک ساختند و به وعده خدا شبهات گوناگونی برانگیختید. (مؤمنان راستین به وعده) ) حق و فتح اسلام شک داشتند و برخی دیگر شکاک و ترسو بودند) و «در آنجا مؤمنان آزمایش شدند و (ضعیفان در ایمان) سخت متزلزل شدند».

دیدگاهتان را بنویسید