از سرگیری مدارس برای 300 دانش آموز و بیش از 1 نوامبر

زمان: 18:22
منتشر شده در: 1400/07/25
کد خبر: 1776915

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس با کمتر از 300 دانش آموز از 22 نوامبر به صورت حضوری آغاز به کار می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا کمره ای ، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این بازگشایی ها شامل کلیه مدارس دولتی و غیردولتی در تمام مقاطع تحصیلی خواهد شد و مدارس استثنایی نیز طی روال جداگانه بازگشایی می شوند.

وی افزود: بر اساس تصمیم ستاد ملی تاج ، واکسیناسیون شرط حضور معلمان و دانش آموزان در کلاس های درس نیست ، اما امیدواریم دانش آموزانی که واکسینه نشده اند یا یک دوز واکسینه شده اند ، دوز دوم را تزریق کنند. تا پایان نوامبر “

آقای کمره ای می گوید: “در حال حاضر 85 درصد از معلمان و 68 درصد دانش آموزان واکسن تاج را دریافت کرده اند.”

وی از سلامت فردی و محیطی دانش آموزان و کارکنان مدارس و ایجاد تهویه مناسب در کلاس های درس به عنوان شرایط اولیه تجدید مدارس یاد کرد.

آقای علیرضا کمره ای افزود: فاصله بین دانش آموزان در کلاس های درس حداقل یک و نیم متر خواهد بود و فاصله های اجتماعی در زنگ تفریح ​​باید رعایت شود که توسط معاونین مدرسه نظارت می شود.

وی گفت: “سفره خانه های مدارس بسته خواهد شد و زنگ ورزش ها طبق یک مدل خاص برگزار می شود.”

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد که مدیران مدارس به منظور نظارت بر فاصله دانش آموزان در کلاس های درس می توانند کلاس ها را به دو یا سه کلاس 10 تا 15 نفره تقسیم کنند که در روزهای هفته تقسیم خواهد شد.

آقای کمره ای گفت: “بر اساس این تصمیم ، دانش آموزان دو یا سه روز در هفته به مدرسه می روند و بقیه روز را در آموزش مجازی سپری می کنند.”

وی گفت: اگر تعداد دانش آموزان مدرسه کم باشد می توان کلاس ها را 5 روز در هفته به صورت حضوری برگزار کرد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش در اکثر مدارس بر اساس تصمیم شورای مدرسه شخصاً و در عمل ترکیب می شود ، اما ساعت کار معلمان افزایش نمی یابد و معلمان با توجه به ساعت تعیین شده خود تدریس می کنند. “

کمری می گوید: “ماهیت مجازی و شخصی هر کلاس توسط مدرسه تعیین می شود و دانش آموزان ملزم به رعایت آن هستند.”

وی همچنین به رعایت قوانین در مدارس اشاره کرد و افزود: به مدارس اطلاع دادیم که دانش آموزان یا خانواده هایی که مشکوک به بیماری هستند باید از سایر دانش آموزان جدا شده و از ورود آنها به مدرسه برای درمان در منزل جلوگیری شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: بازگشایی مدارس ربطی به رنگ شهرها ندارد و مدارس در شهرهای قرمز و نارنجی راه اندازی می شود ، اما اگر مقامات بهداشتی برای شهر یا منطقه ای تصمیم خاصی بگیرند ، ما تابع تصمیمات آنها خواهیم بود.. “

وی افزود: هر مدرسه برای بازگشایی باید مجوز بهداشتی را از اداره آموزش و پرورش منطقه دریافت کند و تا کنون 93000 مدرسه شرایط خود را در سیستم آموزشی ثبت کرده اند که پس از بررسی کارشناسان زمان و نحوه افتتاح آنها در ماه نوامبر مشخص می شود. به “

وی تاکید کرد: در این سیستم مدارس نیز موظف به تعیین میزان حضور و ساعات مجازی خود هستند.

انتهای پیام ؛

دیدگاهتان را بنویسید