از سوی دیگر، بازار مسکن در اینترنت; از دعای خرید خانه تا تعبیر خواب خرید خانه

از سوی دیگر، بازار مسکن در اینترنت;  از دعای خرید خانه تا تعبیر خواب خرید خانه

در صبح روز دوشنبه دهم باخمن، روند عبارت «خرید خانه» در دو موضوع خلاصه شد. به نظر می رسد نیمی از کاربران بر این باورند که خرید خانه فقط با نماز و دعا امکان پذیر است و گروهی دیگر معتقدند خرید خانه فقط در خواب دیده می شود!

خرید خانه ممکن است در سال های اخیر به یک رویای دست نیافتنی تبدیل شده باشد، اما غیرممکن نیست. حداقل حجم زیاد جستجوهای اینترنتی برای عبارت خرید آپارتمان 700 میلیونی در سال گذشته نشان می دهد که گروهی از رویاهای شیرین خود دست برنمی دارند. از منظر منطقی می توان پاسخ مناسبی برای این کنجکاوی پیدا کرد. با توجه به اینکه متوسط ​​قیمت یک خانه در تهران متری 48 میلیون تومان است (تقریباً) برای خرید 14.5 متر مربع 700 میلیون تومان کفایت می کند و در جایی مانند منطقه 18 می توان حدود 30 متر خانه با آنها خرید. . برخی از شما در حال حاضر از ته دل می خندید، اما آمار رسمی ثابت می کند که در یک ماه گذشته حدود 200 تا 230 نفر با این مبلغ در تهران خانه دار شدند. پس بیایید این گزارش را به آن گروه بزرگی که گوگل می گوید هر روز عباراتی مانند خرید خانه و تعبیر خواب خرید خانه را جستجو کنید و احتمالا با احساس محرومیت دکمه enter را بزنید. همچنین اگر فکر می کنید خرید خانه و قیمت آپارتمان یکی از دغدغه های شماست، با مطالعه این مقاله می توانید اطلاعات مفیدی در مورد رفتار بازار مسکن و سلیقه سایر خریداران به دست آورید.

متوسط ​​قیمت آپارتمان در تهران متری 48 میلیون تومان است. یعنی در پایتخت مردم برای خرید یک خانه 100 متری به طور متوسط ​​بین 4.8 تا 5 میلیارد تومان نیاز دارند. در مناطق شمالی شهر مانند منطقه یک میانگین قیمت مسکن به متری 100 میلیون تومان می رسد. به همین دلیل حداقل در تهران مردم به شدت به دنبال خرید یک آپارتمان 50 متری هستند. تقاضا برای خرید آپارتمان 40-50 متری و خرید آپارتمان 60 متری رشد چشمگیری دارد.

قیمت آپارتمان 50 متری در پایتخت به زیر 2.5 میلیارد تومان می رسد. متقاضیان به ویژه زوج های جوان خانه اولی برای خرید یک آپارتمان 50 متری با این مشخصات می توانند با داشتن شرایط تقریباً منصفانه نسبت به افتتاح حساب رهن و تنظیم حدود 500 میلیون تومان با کمک اسناد تسهیلات مسکن اقدام کنند.

قیمت آپارتمان 50 متری در مناطق شمالی تهران مانند منطقه دو، منطقه سه و منطقه یک حتی می تواند به 3.5، 4.3 یا حتی پنج میلیارد تومان هم برسد. وام مسکن برای خرید یک آپارتمان 50 متری در چنین مناطقی موثر نیست، اما مثلا می توانید آن را بگیرید و به منطقه 18 در جنوب غرب تهران بیاورید که میانگین قیمت هر مترمربع مسکن معادل 24 است. میلیون و 500 هزار تومان و با پرداخت 1.2 تا 1.3 میلیارد تومان صاحبخانه شد. اگر خریداران خانه گزینه 480 میلیون تومانی را داشته باشند، پروژه خرید آپارتمان 50 متری در تهران تا حد زیادی کاربردی به نظر می رسد.

خرید آپارتمان 50 متری، خرید آپارتمان 40 متری و خرید آپارتمان 60 متری پرکاربردترین کلمات در کادر جستجوی گوگل هستند.

قیمت آپارتمان در دریاچه چیتگر تعبیری است که تمایل به خرید خانه در منطقه 22 تهران را نشان می دهد، اما برخلاف آنچه در ابتدا ممکن است داشته باشیم، آمارها نشان می دهد که قیمت آپارتمان در منطقه 22 و اطراف دریاچه چیتگر. آنقدر ارزان نیست در حالی که میانگین قیمت مسکن در کل شهر متری حدود 48 میلیون تومان است، در آخرین معاملات رسمی منطقه 22، ارزش هر مترمربع مسکن حدود 43.6 میلیون تومان است. تنها تفاوت این است که خانه های منطقه 22 به خصوص در حاشیه دریاچه معمولاً نوساز و باز نشده هستند. نرخ بالای جستجوی عبارت قیمت آپارتمان دریاچه چیتگر ممکن است به چنین مشکلی مرتبط باشد.

خرید آپارتمان در تهران پارس و قیمت آپارتمان در غرب تهران پارس به دلیل ارتباط بین سن و قیمت خانه ها اهمیت بیشتری دارد. تهران پارس در منطقه چهار واقع شده است. جایی که یک متر مربع مسکن به طور متوسط ​​52 میلیون و 400 هزار تومان قیمت دارد. این رقم نزدیک به میانگین قیمت کل شهر است و می توان آن را منصفانه دانست. خرید آپارتمان 100 متری در تهران پارس با این استاندارد به بودجه ای در حدود پنج میلیارد تومان نیاز دارد. اگر توانایی راضی بودن را دارید، قیمت آپارتمان در پارس غربی تهران با متراژ 50 متر مربع به طور متوسط ​​2.6 تا 2.7 میلیارد تومان است.

خرید خانه در تهرانسر و جستجوی آن در اینترنت را چگونه توجیه می کنید؟ تهرانسر از نظر جغرافیایی در منطقه 21 واقع شده است. در غرب تهران و نزدیک به شهرک آزادی، شهرک استقلال و محله شهرک دریا، اما به دلیل شهرتش بیشتر از همه طرفدار دارد. از نظر اقتصادی ارزش خانه های این نقطه از تهران در آخرین معاملات رسمی باید متری حدود 39 میلیون تومان در نظر گرفته شود. به این ترتیب قیمت یک خانه در تهرانسر به مساحت 100 متر مربع حدود چهار میلیارد تومان خواهد بود. تقریبا یک میلیارد تومان زیر قیمت متوسط ​​خانه در کل شهر و نصف قیمت خانه هم متراژ در مناطق شمالی پایتخت. خرید خانه در تهرانسر با متراژ 50 متر مربع در صورت داشتن حدود دو میلیارد تومان عملا امکان پذیر است.

خرید خانه در پرند با پرداخت یک میلیارد تومان امکان پذیر است. در بین آگهی های تازه منتشر شده می توانید یک آپارتمان 75 متری سه اتاقه در طبقه همکف از سال 1400 را بیابید. قیمت این واحد 990 میلیون تومان است.

خرید خانه در اندیشه با پرداخت همین مبلغ یکی از گزینه هاست. بلوک 52 متری 10 ساله با پارکینگ و انباری بدون آسانسور در این مرحله با 920 میلیون تومان موجود است. آپارتمان در طبقه آخر یک ساختمان سه طبقه واقع شده است. در اندیشه حتی می توانید یک ماژول 80 متری شش ساله را با قیمت 800 میلیون تومان خریداری کنید. آپارتمان 67 متری دو خوابه 600 میلیون تومان اعلام شده است. برخی دیگر از مالکان با دریافت 500 تا 700 میلیون تومان حاضر به واگذاری واحدهای 50 تا 70 متری خود در اندیشه هستند.

خرید آپارتمان در پردیس از این نظر جالب توجه است که می توانید با 500 تا 700 میلیون تومان صاحب یک بلوک 100 متری در حال ساخت شوید. با 450 میلیون تومان می توانید یک آپارتمان 102 متری دو خوابه در پردیس بخرید. از آنجایی که ساخت آن هنوز به پایان نرسیده است، فروشنده با عبارت «فرصت سرمایه گذاری» سعی در جذب مشتری دارد. عیب بزرگ واحدهای نیمه تمام این است که سازندگان معمولاً در زمان تکمیل مراحل ساخت و ساز و پیشرفت پروژه اغراق می کنند. حتی در برخی پروژه ها ممکن است تامین نقدینگی مشکل داشته باشد و ساخت بلوک به اتمام نرسد.

خرید خانه در محوطه دانشگاه گزینه عاقلانه تری است به شرط اینکه خانه ای آماده انتخاب کنید. آپارتمان ۶۵ متری یک خوابه را ۷۸۰ میلیون تومان می فروشند. قیمت آپارتمان 102 متری در گیلاوند (دماوند) متری هفت میلیون و 450 هزار تومان است که خرید کل بلوک به بودجه ای حدود 760 میلیون نیاز دارد. این واحد دارای دو اتاق خواب، پارکینگ و انباری می باشد. یکی دیگر از مالکان آپارتمان یکساله 104 متری خود در پردیس را به قیمت 550 میلیون تومان می فروشد.

قیمت آپارتمان در واوان و خرید آپارتمان در صدف اندیشه نیز توسط افراد در جستجوی گوگل بارها نوشته شده است. شهرک صدف اندیشه یکی از شهرک های تازه تاسیس اندیشه شهریار است که در کنار فاز 3 اندیشه واقع شده است و مشاوران املاک می گویند رشد قیمت مسکن در آنجا زیاد است. بنابراین توجه خریداران و سرمایه گذاران در بازار مسکن را به خود جلب کرد. این نوع توجه ناگهانی گاه باعث خروج فروشندگان به خصوص در شهرهای اطراف تهران یا نقاط کمتر شناخته شده پایتخت می شود. به عنوان مثال قیمت یک آپارتمان 120 متری روباز در واوان (سمت اسلامشهر) در آگهی 4.8 میلیارد است که نشان می دهد فروشنده با اعتماد به نفس مثال زدنی قیمت خانه اش را متری 40 میلیون تومان می داند. . تقریبا معادل متوسط ​​قیمت مسکن در مناطق ۱۲ گانه تهران!

خرید خانه در رشت، کیش، اصفهان، مشهد، لاهیجان، تبریز و…

خرید خانه در لاهیجان، خرید ویلا در گیلان، خرید خانه در مشهد، خرید خانه در تبریز و خرید خانه در رشت جملاتی هستند که نشان می دهد کنجکاوی بازار مسکن به تهران محدود نمی شود. نوشتن عبارت خرید آپارتمان در رشت، خرید آپارتمان در کیش، خرید آپارتمان در اصفهان، خرید آپارتمان در مشهد و خرید آپارتمان در شهرک نمک آبرود نظریه را تقویت می کند. نکته اینجاست که جستجوی اطلاعات خرید خانه و قیمت ملک در این مناطق لزوما توسط مردم محلی انجام نمی شود.

خرید خانه در لاهیجان یک جستجوی پرطرفدار است و اگرچه بیشتر جستجوها متعلق به افرادی از استان گیلان است، اما گوگل می گوید تهرانی ها هم در مورد قیمت آپارتمان در لاهیجان کنجکاو هستند. جستجوی اینترنتی خرید ویلا در گیلان با وضعیت مشابهی مواجه است.

خرید خانه در رشت جدای از مردم استان گیلان، فکر جمعی از تهرانی ها و ساکنان استان آذربایجان شرقی را به خود مشغول کرده است. در عین حال مصرف کنندگان تهرانی خرید آپارتمان در مشهد و خرید آپارتمان در کیش و حتی خرید آپارتمان در اصفهان را جزو وسوسه های گاه و بیگاه خود می دانند. البته این کار توسط کاربرانی که اصالتاً متعلق به این استان ها هستند و سال ها پیش به تهران مهاجرت کرده اند قابل انجام است. چیزهای عجیب و غریب بیشتری می خواهید؟

خرید آپارتمان در عظیمیه کرج در پنج سال گذشته مورد توجه مصرف کنندگان تهرانی و ساکنان استان خوزستان بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید