از سیگنال های غیرقانونی اشغال شده توسط گیرنده های مرزبانی تا مطالعه 150 دانش آموز در 2 کلاس!


ساعت: 11:07
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855855

کمبود فضای آموزشی، بیکاری، نبود زیرساخت های مخابراتی و عدم پوشش امواج رسانه ملی در روستای سوختک موک از توابع بم، نارضایتی اهالی این منطقه را به همراه داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ روستای سهتک موک در 130 کیلومتری سراوان قرار دارد که در 30 کیلومتری شهرستان سیرکان و 15 کیلومتری مرز قرار دارد.

این روستا که قبل از انقلاب هیچ باسوادی آن را ندیده بود اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی مردمانی فرهیخته است که به درجه دکترا رسیده اند.

به گفته اهالی این روستا در حال حاضر بیکاری مهمترین مشکل این روستای مرزی است و انتظار دارند مسئولان در این زمینه چاره اندیشی کنند.

نبود کلاس درس، نبود لوله کشی، زیرساخت های ضعیف مخابراتی و نداشتن آنتن تلویزیون دیجیتال و آنالوگ از دیگر مشکلات ساکنان این روستای مرزی در دهستان بم پشت سراوان است.

2 کلاس درس برای 150 دانش آموز در روستای سوختک موک

فیصل نعمتی نیا رئیس شورای اسلامی روستای سوخته موک در گفتگو با خبرنگار ما گفت: روستای سوختک موک یک هزار و 50 نفر جمعیت و حدود 318 خانوار دارد.

وی با بیان اینکه این روستا 150 دانش آموز دارد ادامه داد: در سال 57 یک مدرسه پایه دوم به صورت بلوکی در منطقه احداث شد اما با توجه به رشد روزافزون جمعیت در این روستا مسئولان مربوطه نسبت به افزایش کلاس های درس اقدام می کنند. دانشجویان خارج از کلاس درس و در محوطه دانشگاه درس می خوانند.

رئیس شورای اسلامی روستای سوهته مک افزود: سهته مک خانه بهداشت ندارد اما اخیرا با ورود خیرین ساخت این پروژه متوقف شد و پیش بینی می شود به زودی عملیات اجرایی آن به اتمام برسد.

نعمتی نیا گفت: قبل از انقلاب در این روستا افراد باسواد وجود نداشت اما به برکت انقلاب اسلامی ایران اکنون بالغ بر 53 نفر دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند.

وی گفت: در گذشته که در این منطقه آب وجود داشت، اکثر روستاییان به کشاورزی مشغول بودند، اما به دلیل خشکسالی های اخیر و کمبود بارندگی، نعمت الهی کشاورزی از بین رفته است.

رئیس شورای اسلامی روستای سوختک مک افزود: این روستا دارای شبکه لوله کشی است اما آب شرب نداریم و هر هفته چهار تانکر آب به منبع روستا تزریق می شود که پاسخگوی نیاز مردم نیست. روستاییان.”

ساکنان باند فرکانس غربی

نعمتی نیا با اشاره به اینکه روستای سوخته مک در 2 کیلومتری جاده است، گفت: حدود 50 روستای پرجمعیت در این منطقه و نوار مرزی وجود دارد که می طلبد مسئولان نسبت به آسفالت جاده توجه ویژه داشته باشند. در این منطقه.

به گفته وی کمبود اینترنت، ضعف آنتن دهی تلفن همراه و نبود امواج رسانه ملی از دیگر مشکلات مردم این روستا است. روستاییان از تلویزیون آنالوگ نیز محروم هستند اما سیگنال های رسانه های بیگانه در این منطقه مهمان خانه های روستاهای مرزی است که با این تفاسیر در هفته های اخیر برخی مسئولان برای رفع مشکلات این روستا آمده اند.

این افسر بیکاری مهمترین مشکل تحصیلکردگان این روستا را برشمرد و گفت: در گذشته به دختران اجازه تحصیل داده نمی شد اما اکنون چنین مشکلی وجود ندارد و دختران تحصیل کرده در این روستا هستند اما کمبود فضای آموزشی در روستای سوختک ماک تویی خشمگین است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید