از شلوغی کلاس های درس گرفته تا استخدام افراد غیر متخصص در مدارس سبزوار، راه حل های موقت جواب نمی دهد.


ساعت: 09:57
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1913907

پرداختن به چالش های آموزش پس از یادگیری مجازی؛

کمبود معلم و شلوغی کلاس ها یکی از چالش های پیش روی نظام آموزشی پس از پایان آموزش مجازی در دوران کرونا است که باعث شد روسای این اداره راه حل های موقتی را برای حل این مشکل در دستور کار قرار دهند. آینده دانش بله دانش آموزان را تحت تاثیر قرار دهید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; ازدحام کلاس ها و کمبود نیروی انسانی در دو سال گذشته به دلیل یادگیری مجازی محسوس نبود، اما امسال با آموزش حضوری در تمامی مقاطع تحصیلی، مشکل کمبود معلم بیش از پیش نمایان است و علیرغم اینکه ماهیت پنهان یادگیری، با شروع سال تحصیلی جدید و حضور دانش آموزان منجر به شلوغی کلاس ها می شود، راهکاری که بر آن تکیه شده است تا کمبود معلم را نفی کند.

پژوهشگران و صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت که چالش های این حوزه را از نزدیک رصد و تحلیل می کنند، کمبود شدید نیروی انسانی را یکی از مهم ترین چالش های پیش روی آموزش و پرورش در سال تحصیلی پیش رو ذکر می کنند و معتقدند اگر آموزش و پرورش کمترین توان و توانایی را داشته باشد. ارزان ترین ها در شرایط بحران قدرت، افرادی را برای شغل معلمی انتخاب می کنند، برخی از کلاس های مدارس دولتی همچنان بدون معلم خواهند بود.


3d2b91a7 a7e6 4da2 a885 34a81b866d11 خبر خاکستری


مدیر آموزش و پرورش سبزوار: در مدارس سبزوار کمبود معلم نداریم

سیدالله حسینی مدیر آموزش و پرورش سبزوار در گفت و گو با خبرنگار صبح توس با بیان اینکه برای تکمیل سرفصل تحصیلی حدود 480 معلم کمبود داریم اظهار داشت: 480 کلاس درس در این شهرستان با کمبود معلم مواجه هستند اما از طریق اقدامات لازم برای تامین امنیت معلمان در فصل تابستان انجام شده است.

وی با تشریح اقدامات تامین امنیت معلمان در سال تحصیلی آینده، افزود: با ساماندهی نیروی ورودی دانشگاه فرهنگیان، بهره گیری از استخدام های جدید ماده 28، حق التدریس کارکنان و جابجایی معلمان، مشکل کمبود معلم در شهرستان سبزوار است. حل شد.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار با بیان اینکه سال تحصیلی جدید و فصل شکوفه های مهر با شعار «نهضت جهاد، آموزش فراگیر و عدالت آموزشی» آغاز می شود، تصریح کرد: باید به این شعار نگاه عینی داشت تا دانش آموزان در همه ابعاد زندگی تربیت شوند، نه تمرکز فقط بر آموزش

وی بیان کرد: همزمان با آغاز فصل تحصیلی و سال تحصیلی جدید، با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان، تمامی شرایط لازم برای تحصیل دانش آموزان در شهرستان فراهم شده است تا خانواده ها بتوانند خود را ارسال کنند. کودکان به مدرسه برای یادگیری علم و دانش.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: دانش آموزان به عنوان آینده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی با پیمودن مسیر دانش و توانایی و عبور از مرزهای علم و دانش آینده اسلحه را برای کشور اسلامی به ارمغان آوردند.

البته برخی کارشناسان نیز بر این عقیده اند که نباید تکه تکه این کمبود را با استخدام نیروهای غیرمتخصص پر کرد چرا که این راه حل جدیدی نیست و آموزش و پرورش در سال های اخیر همه جا میدان را تنگ دیده است. و ممکن است به نسل آینده کشور ضربه بزند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید