از طرح بسیج آبرسانی تا ساخت 100 مسکن محروم/ نمایشگاه محصولات روستایی برگزار می شود.


ساعت: 12:25
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1813961

اجرای طرح های کلان محرومیت زدایی در خراسان جنوبی.

هانری گفت: در حوزه طرح های کلان محرومیت زدایی و عمرانی با توجه به وامی که در بودجه سال 1400 برای اقدام ملی برای رفع محرومیت در سال جاری پیش بینی شده بود، طرح های عمده ای در حوزه محرومیت زدایی از طریق امام حسن مجتبی(ع) ارائه شد. قرارگاه معتبی(ع).

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار حاورستان از فعالیت های بسیج سازندگی در حوزه عمرانی و اشتغال خبر داد و گفت: یکی از برنامه های بسیج سازندگی در استان همکاری در حوزه عمرانی و اشتغال است.

وی افزود: در حوزه محرومیت زدایی و طرح های کلان توسعه وام که در بودجه 1400 امسال در راستای اقدامات ملی محرومیت زدایی پیش بینی شده بود، طرح های کلان محرومیت زدایی از طریق امام حسن لاگر معتبی (ع) در نظر گرفته شد. ).


طرح بسیج تامین آب

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: اولین پروژه راه اندازی شده در استان، طرح بسیج آبرسانی روستاها است که شامل 49 روستای استان است که برای پایان سال 1401 انشالا در بحث آبرسانی برنامه ریزی شده است. از این روستاها با کمک ظرفیت سپاه و بسیج در بحث امکانات، تجهیزات و گروه های مردمی و جهادی و مشارکت خود مردم این کار توسط سپاه و بسیج استان پیگیری می شود.

هنری گفت: اعتبار کل این پروژه 250 میلیارد تن است که شامل 26 مجتمع آبرسانی است.

وی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت نیروهای سپاه در استان و بخشی از شهرستان های مرزی با کمک نیروی زمینی سپاه، انشالله عملیات اجرایی این پروژه ها آغاز خواهد شد، ادامه داد:


عملیات اجرایی 7 روستا آغاز شده است

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی 7 روستا در دو مجتمع آبرسانی شهرستان قاین و فردوس آغاز شده و در حال انجام است. با گذشت زمان، پیش بینی می شود که پروژه های دیگری نیز بر اساس بودجه ارائه شده در برنامه گنجانده شود.


40 درصد در هزینه ها صرفه جویی کنید

هنری گفت: پیش بینی ما این است که با نحوه انجام و پیگیری کار و استفاده از امکانات و ظرفیت خود مجموعه سپاه بتوانیم حدود 40 درصد از هزینه واحد پروژه ها را در اجرای این پروژه صرفه جویی کنیم. بخش خصوصی و پیمانکاران آن: “بخشی داشته باشید که به افزایش بهره وری و حل مشکلات آب در استان کمک شایانی کند.


آبرسانی روستاها با کمک خیران

وی افزود: در حوزه بحث آب نیز پروژه هایی که علاوه بر قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با کمک خیران در دست اجراست که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 10 روستای استان در حال آبگیری هستند. حومه”.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: بیش از 25 میلیارد تومان به خیریه کمک شده است که جذب و پروژه ها به اتمام رسیده است و در قالب پروژه های جدید تعدادی پروژه با بیش از یک میلیارد تومان. برنامه ریزی شده اند. آینده آغاز خواهد شد.


اجرای 100 واحد مسکونی

هنری گفت: طرح بزرگ دیگر، طرح مسکن نیازمندان است. با تفاهم صورت گرفته با کمیته امداد استان، در مرحله اول 100 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد استان خواهیم داشت.» از حدود 20 روز پیش شروع شده و خدای ناکرده با هماهنگی های انجام شده این پروژه ها در محدوده مقرر به اتمام می رسد. 8 ماه آینده

وی بیان کرد: در چارچوب طرح های قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، برنامه ریزی برای انعقاد قرارداد در سال 1401 در حال انجام است که اولویت پروژه های حوزه منابع آب کشاورزی، اشتغال و طرح های حوزه های فرهنگی و غیر عمرانی در ص. ساعت بسته های فرهنگی ورزشی و حمایتی حوزه در برنامه 1401 خواهد بود.


توانمندسازی و اشتغال

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی به حوزه توانمندسازی و اشتغال اشاره کرد و تصریح کرد: در این حوزه با توجه به اینکه نوع فعالیت بسیج سازندگی از ظرفیت صندوق های قرض الحسنه استفاده می شود. ، او با کمک تسهیلگران آموزش دیده حدود سه سال طول خواهد کشید. جعبه ها آماده هستند.

هنری بیان کرد: طی ظرفیت سنجی که در روستاها و محلات با کمک مجریان و جلسات متعدد با مردم انجام شد، ظرفیت شناسایی شد و با حمایت های انجام شده در حوزه اشتغال، کار حمایتی برای افراد دارای تمکن مالی انجام شد. “

وی گفت: از مباحث آموزشی مرتبط با رده های مختلف مشاغل گرفته تا تامین منابع مالی و تسهیلات لازم و حمایت از بازار کشاورزی در تمامی این قالب ها برنامه های متعددی در طول سال برگزار شد.


راه اندازی 460 صندوق قرض الحسنه

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر بیش از 460 صندوق قرض الحسنه در استان راه اندازی کرده ایم و در راستای هدایت، حمایت، حمایت، بازاریابی و هدایت بحث اشتغال توسط مجریان بسیج در حال فعالیت هستیم. -مجتمع سازندگی استان در حال انجام است.

هنری گفت: با حمایت های انجام شده از تسهیلات در سال جاری، افراد واجد شرایط، ظرفیتی که شناسایی شد و آموزش هایی که دریافت کردند، موضوع پرداخت تسهیلات مطرح شد.


ایجاد نمایشگاه برای تحویل مستقیم محصولات کشاورزی

وی به ایجاد نمایشگاه های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی یکی از ظرفیت هایی بود که با توجه به مشکل اصلی اکثر تولیدکنندگان در فروش محصولات کشاورزی در قطعات، شهری، استانی و… و ملی . در سال جاری با برگزاری چندین نمایشگاه شهرستانی، استانی و کشوری از برنامه های اصلی بوده و در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت و فروش بیشتر محصولات خانگی در این حوزه در سال 1401 می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید