از عدم اقبال عمومی تا نیاز به نظارت بر استخرها/ خبری از بازگشایی همه استخرها نیست


ساعت: 11:42
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879180

با وجود مماشات اپیدمی کرون، وضعیت برخی از کسب و کارها هنوز به حالت عادی بازنگشته است، بنابراین آنها همچنان نمی توانند فعالیت قبلی خود را از سر بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، قبل از فوران تاج، شنا در تابستان یکی از تفریحات نوجوانان و جوانان بود به حدی که شاهد موج ازدحام جمعیت در استخرها بودیم، اما در دو سه سال اخیر این شرایط وجود داشت. دیگر برای استخرها و حتی برخی از آنها اعمال نمی شود. این مکان ها هنوز نمی توانند مانند قبل عمل کنند.

مهم نیست که چرا همه استخرها بازگشایی نمی شوند، نظارت جدی بر استخرها به ویژه از نظر بهداشتی بسیار مهم است تا در آینده با مشکلات جدی تری مواجه نشویم.


13d3da95 2704 4764 890a 25464c2314bd خبر خاکستری


همه استخرهای کرمانشاه بازگشایی نشده اند

جلال اسکندری در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: با توجه به تعطیلی استخرهای شنا در ایام شیوع بیماری تاج، تمامی استخرهای استان کرمانشاه بازگشایی نشده اند.

وی افزود: از مجموع 34 استخر استان کرمانشاه حدود 23 استخر بازگشایی شده است.

اسکندری گفت: در شهر کرمانشاه بسیاری از استخرها هنوز فعال نشده اند.

وی گفت: دلیل تعطیلی برخی از استخرها عدم موافقت مردمی به دلایلی از جمله افزایش قیمت بلیت است. همچنین استخرهای زیادی توسط بخش خصوصی اجاره داده شده است و بخش خصوصی از گسترش تاج در دو سال گذشته متضرر شده است.»

معاون بهداشتی معاونت بهداشت محیط کرمانشاه گفت: پس از فوران تاج و افزایش اقبال عمومی شاهد بازگشایی استخرها خواهیم بود.

اسکندری گفت: استخرهای فعال هیچ گونه مشکل بهداشتی ندارند و همه آنها پایش و آزمایشات میکروبی، کلرزنی و اندازه گیری PH آب استخر انجام می شود.

وی افزود: مردم از وسایل و وسایل شخصی خود استفاده کنند و در صورت بیماری از حضور در استخرها خودداری کنند.

کارشناس بهداشت محیط معاونت بهداشتی استان کرمانشاه بیان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف و شکایت از طریق سامانه 190 اطلاع رسانی کنند.


ba50f557 0d4f 4fd5 ad19 461b9419e08c خبر خاکستری

پیمان جاویدان در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: با توجه به عادی شدن وضعیت کنونی کرونا، اکنون تمامی استخرها می توانند فعالیت کنند، هرچند که اکثر استخرها شروع به کار کرده و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

وی افزود: قیمت بالای بلیت به دلیل افزایش هزینه استخر از جمله حق الزحمه پرسنل، خرید کلر و … اجتناب ناپذیر است.

جاویدان افزود: هم اکنون مردم از استخرها استفاده می کنند و آموزش و پرورش آنها فعال شده و تقریباً مانند سال های گذشته موفق است.

رئیس هیئت شنای استان کرمانشاه گفت: قیمت گذاری بلیت استخر بر عهده ورزش و جوانان است.

جاویدان گفت: 101 مربی شنا امسال دوره های بازآموزی را گذرانده اند و از ابتدای سال دو کلاس برگزار می شود و مربیانی که این دوره ها را گذرانده اند به استخرها معرفی می شوند.

وی افزود: معاونت بهداشت با نمونه برداری از آب استخرها و … به استخرهای دارای مشکل هشدار می دهد.

جاویدان گفت: استخرهای استان کرمانشاه به دسته یک، درجه یک و درجه دو روباز یا سرپوشیده تقسیم می شوند.

وی افزود: با پیروی از فرمان پیامبر اکرم(ص)، شنا یکی از ورزش هایی است که باید به فرزندان خود بیاموزیم و بیاموزیم.

جاویدان با بیان اینکه تاج تا حدودی از استقبال مردم از استخرها کاسته است، افزود: خانواده ها باید سعی کنند شنا را به فرزندان خود بیاموزند و با وضعیت استخرها احساس راحتی کنند، زیرا همه استخرها به مشکلات بهداشتی پاسخ می دهند.

رئیس شورای شنای استان کرمانشاه با بیان اینکه مردم از شنا در آب های آزاد و سراب های اطراف خودداری کنند، گفت: تابستان زمان مناسبی برای آموزش شنا به کودکان است.

به گزارش مرصادنیوز، در شرایطی که تاج همچنان غالب است، استخرهای نظارتی در ابعاد مختلف به ویژه از نظر بهداشتی می تواند از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کند. همچنین با توجه به آسیب های وارده به استخرها، مسئولان باید حمایت های لازم را از این اماکن بیاورند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید