از فرار مغزها به مهاجرت پینه دوز و لحاف رسیدیم

از فرار مغزها به مهاجرت پینه دوز و لحاف رسیدیم

گروه سیاسی: یک نماینده سابق مجلس گفت: اگر واقعا بانک مرکزی دولت سیزدهم سیاست گذار ارزی کشور است چگونه می توانست دلار را با قیمت 23 هزار تومان از دولت آقای روحانی بگیرد اما امروز. قیمت هر دلار حدود 37 هزار تومان است. در واقع در 16 ماه بیش از 50 درصد از پایتخت های ایران ویران شد.

بر اساس این گزارش؛ در جلسه مشترک مجلس و دولت به این نتیجه رسید که مشکلات معیشتی مردم باید حل شود. سوال مهم این است که دولت در این مورد چه کاری می تواند انجام دهد که تاکنون انجام نداده است.

منصور حکیت پور درباره بی اثر بودن اقدامات دولت برای حل مشکلات اقتصادی گفت: آقای رئیسی از استعدادهای خوبی در حوزه اقتصادی و اجرایی استفاده نمی کند. معاون اقتصادی رئیس جمهور قدرت اجرایی ندارد، اما سایر اعضای تیم اقتصادی دولت که قدرت اجرایی دارند، کار بلد نیستند.

وی افزود: بعد از احیای برجام باید یک عملیات اقتصادی اتفاق می افتاد، یعنی ابتدا روند حواله، تولید و تجارت برای ما تسهیل می شد و بعد دولت یک عملیات اقتصادی انجام می داد و جلو می رفت. گام به گام.” بله، من نمی گویم که فقط چهار محصول قیمت خواهند داشت، اما عملاً همه کالاها تحت تأثیر حذف ارز ترجیحی قرار می گیرند.

این فعال سیاسی اصولگرا به مشکلات بزرگ اقتصادی در زندگی مردم اشاره کرد و یادآور شد: امروز چه جوانی که از دانشگاه فارغ التحصیل شده می تواند صاحب خانه شود. این دولت تقریبا یک سوم عمرش را پشت سر گذاشته و اکنون باید یک میلیون و 4 هزار واحد مسکونی آماده عرضه به مردم شود اما خبری نیست.

وی ادامه داد: به نظر می رسد دولت تلاش می کند، اما چون از ظرفیت مناسب کارشناسان استفاده نمی کند، اقداماتش جواب نمی دهد. اگر واقعا بانک مرکزی دولت سیزدهم سیاست ارزی کشور را تعیین می کند، چگونه دلار را با قیمت 23 هزار تومان از دولت آقای روحانی گرفته است اما امروز قیمت دلار حدود 37 هزار تومان است. در واقع در 16 ماه بیش از 50 درصد از پایتخت های ایران ویران شد.

این نماینده مجلس گفت: آقای رئیسی خود اقتصاددان نیست اما باید بتواند از ظرفیت علمی افراد آگاه و متخصص در این زمینه به خوبی استفاده کند. آقای فرهاد رهبر دستیار آقای رایضی در حوزه اقتصادی است، خیلی مشخص نیست چه می کند؟ آقای رضایی شاید به عنوان معاون اقتصادی رئیس جمهور موثر باشد اما قدرت چندانی در آن حوزه ندارد. دیگرانی که مسئولیت اقتصادی را بر عهده گرفته اند و قدرت اجرایی دارند، اقتصاد را نمی فهمند.

وی افزود: آقای رئیسی نیازی به چند سخنرانی در روز یا چند سفر استانی در هفته ندارد، کافی است برای اداره کشور چند تصمیم درست بگیرد تا از مهاجرت ثروت و فرار مغزها جلوگیری شود. متاسفانه این روزها شاهد مهاجرت کفاشیان هستیم، در واقع کفاش های ایرانی برای کار به ترکیه می روند. با این حال، ما می توانیم قطب صادرات کفش در خاورمیانه باشیم. اگر این روند ادامه پیدا کند فردا لحاف ها هم مهاجرت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید