از متن تا حاشیه یک پروژه فرهنگی/ ساخت کتابخانه مرکزی در قزوین نیازمند نگاه فرهنگی کارکنان است.

چندی پیش فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین در مجلس در جلسه شورای تدارکات، توسعه و برنامه ریزی استان در استان قزوین گفت: در پونک 6000 متر زمین وجود دارد و قرار بود کتابخانه ای در آنجا ساخته شود اما جاده و مدیریت شهری او می خواهد این زمین را پس بگیرد در حالی که بتوان از آن برای مصارف فرهنگی استفاده کرد.

وی افزود: متاسفانه با وجود مکاتباتی که انجام داده ایم، این موضوع همچنان حل نشده است. مسئولان مربوطه باید اجازه ساخت این کتابخانه را بدهند چرا که ما نیاز به یک اثر فرهنگی داریم حتی اگر ارزش افزوده آن در زندگی واقعی بسیار بالا باشد.

b5e7f648 15cb 4dc7 94f5 ec3cef0ac2a0 خبر خاکستری

کاسوین اتاق کنفرانس ندارد

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: شنیده ها حاکی از آن است که مدیرکل راه و شهرسازی گفته است که این جنوب شهر را بدهیم؛ به همین دلیل است که این جنوب شهر را در اختیار داریم. البته جنوب شهر هم نیاز به کتابخانه دارد و باید در این مورد بحث شود اما انگار می خواهند این 6000 متر را بگیرند و در عوض 2000 متر از کلاس 3 یا 4 بدهند، ما خواهش می کنیم که این کار درست نباشد.

وی بیان کرد: در آذرماه امسال شهردار قزوین مسئولیت ساخت این کتابخانه را بر عهده گرفت، بنابراین این کار نباید متوقف شود، زیرا اکنون اگر بخواهیم همایشی را در استان قزوین به جز سالن دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار کنیم. ما اتاق دیگری نداریم، بنابراین نیاز ما به یک اتاق کنفرانس در حومه شهر محسوس است.

کتابخانه های عمومی قزوین پاسخگوی نیاز دانش آموزان نیست

برای جزئیات بیشتر گفت وگویی با مدیرکل کتابخانه های شهرداری استان انجام شده است که در ادامه می خوانید.

فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ وی بیان کرد: با وجود اینکه قزوین استانی دانشجوپسند با تعداد قابل توجهی دانشجو، محقق و استاد است، اما فضاهای فعلی کتابخانه پاسخگوی نیاز آنها نیست.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: بهره وری و ساختار کتابخانه مرکزی متفاوت و بالاتر از سایر کتابخانه های استان است و 40 خدمت به مردم ارائه می دهد و احداث این فضای فرهنگی در استان ضروری است. .

fc1d35b5 2050 442b 9d4b c6327580188d خبر خاکستری

پروژه ساخت کتابخانه مرکزی کاسوین از سال 1992 مسکوت مانده است

وی تصریح کرد: زمین این کتابخانه در سال 92 برای احداث کتابخانه مرکزی واقع در محدوده پونک، بلوار نخبگان، جنب برج های تامین اجتماعی به سازمان راهداری واگذار شد.

محمد بیعی گفت: زمانی این پروژه به دلیل مشکلات اقتصادی جواب نداد، اما از سال 98 تا 99 که جلسات ساماندهی فضاهای فرهنگی به ریاست معاونت عمرانی نماینده سازمان مدیریت جهت گیری تشکیل می شود. و نماینده سازمان مسکن نیز حضور داشتند. مقرر شد بحث قرارداد کتابخانه مرکزی تمدید شود و در نهایت از طریق ماده 27 به سرمایه گذار واگذار شود و ساخت پروژه آغاز شود.

وی گفت: آنچه که به عنوان دستگاه کار به اداره کل کتابخانه های عمومی استان واگذار شد، بررسی و تدوین گزارش تصمیم گیری و بحث در مورد محدودیت زمین واقع شده برای احداث کتابخانه مرکزی بود تا پروژه آماده بهره برداری شود. بارگذاری مدارک و شناسایی سرمایه گذار.

این مقام مسئول ادامه داد: در همین راستا کارگروه واگذاری پروژه به سرمایه گذار بخش خصوصی بر اساس ماده 27 در اسفندماه 98 تشکیل و به تصویب هیأت استانی متشکل از نمایندگان دستگاه های ذیربط رسید. این نیز انجام شد.

b2ee9fff 427a 4274 a1cb 1795401086c1 خبر خاکستری




راه و شهرسازی برای احیای زمین مناسب نیست

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: علیرغم مکاتبات متعدد با استاندار وقت اداره کل کتابخانه ها و اداره کل جهت دهی جلسات ساماندهی فضاهای فرهنگی و پیگیری های مختلفی برای تمدید قرارداد انجام شد اما در نهایت راه و شهرسازی در نامه آبان ماه به سازمان ملی به خانه فرستاد و در این زمینه تکلیفی دریافت کرد.

وی تاکید کرد: علیرغم اینکه صلاحیت حل اختلاف بین دستگاه ها یا موارد مشابه بر عهده استانداری است، اما متاسفانه راه و شهرسازی از طریق مراجع قضایی وارد عمل شده و در بهمن ماه به اداره کل جهت گیری در خصوص استخراج و تخریب شکایت کرده است. سازه ها.» به طور کامل مطرح شده است.

محمد بیگی گفت: با توجه به اینکه کتابخانه های عمومی رسالت بزرگی در توسعه علم و دانش در جامعه دارند و خدمات آن ها معمولا به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار می گیرد، کار انجام شده شایسته اقدام نیست.

وی با تقدیر از زحمات و جایگاه دکتر محمد بییی نماینده قزوین در مجلس افزود: امیدواریم با مساعدت و حمایت مسئولان ذیربط و نگاه فرهنگی این پروژه، راه و شهرسازی حذف و کار شود. به عنوان منبع درآمد مالی

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین در پایان گفت: ایجاد، ترویج و توسعه کتابخانه ها نقش موثری در کاهش ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی داشته است. این در حالی است که به دلیل کمبود فضای مطالعه، نیاز ویژه ای به احداث کتابخانه مرکزی در استان قزوین احساس می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید