از مدال طلای المپیک معمولی گذشتند/ تغییر قوانین تیراندازی قهرمانی جهان شوخی بود!


ساعت: 08:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839154

دارنده مدال المپیک 2020 توکیو گفت: من بزرگترین مدال المپیک را کسب کردم، اما آنها به آن توجهی نکردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ جواد فروگی، تیرانداز مدال آور المپیک 2020 توکیو به رسانه ها گفت: ما به شوک عادت کرده ایم و تورنمنت مصری که از دست دادیم بسیار مهم بود. ما در سال 1400 لیگ برتر را هم از دست دادیم که این یک شوک برای بدنه فدراسیون بود. لغو المپیک توکیو به دلیل تاج گذاری بود، اما ناگهان خبر بازی های آسیایی چین منتشر شد. این برای چین بود که اعلام کرد که این بیماری تحت کنترل است زیرا درگیری ها و تعداد مرگ و میرها در همه کشورها افزایش یافته است. از سوی دیگر بدون اعلام احتمال لغو بازی ها به طور ناگهانی از تعویق بازی ها خبر دادند.

قهرمان المپیک در پاسخ به این سوال که آیا به تعویق افتادن بازی های آسیایی فرصت است یا تهدید، گفت: این تعویق یک بدی دارد و آن اینکه مسابقات مهم بعد از آن مانند جام جهانی مصر قطعا به تعویق می افتد. رسم بر این است که جام جهانی که اولین سهمیه المپیک در آن اختصاص می یابد، پس از بازی های آسیایی برگزار شود. این بدبختی ها یکی پس از دیگری می آیند. البته به گفته آقای نصر باید آن را روی سکه ببینیم، این تاخیر فرصت بیشتری برای آمادگی تیراندازان فراهم می کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازی های آسیایی هانگژو اصلا لغو می شود، گفت: نمی دانم. کشوری که میزبان بازی های آسیایی است، هزینه های زیادی را صرف منابع انسانی و تجهیزات کرده است. قرضش را وسط گذاشت و بعید می دانم فسخ کند. خیلی بعید است که لغو شود. فکر نمی کنم بازی ها لغو شوند. از آنجایی که این مسابقات در تابستان پذیرفته شده است، قطعا در بهار و تابستان سال آینده برگزار خواهد شد.

فرومی در ادامه عملکرد این روزها بیان کرد: درست است که قهرمان سبک آزاد شدم اما از عملکردم راضی نبودم. من خودم را بیشتر و بهتر از آن دیدم. احساس می کنم باید روی ارتقای کمی و کیفی عملکرد تیراندازان کار کنیم. این امر مستلزم آن است که کادر فنی با انرژی و انسجام بیشتری به تمرینات و اردوها ادامه دهند. احساس می کنم به یکی دو اردوی خارجی هم نیاز داریم. از آنجایی که تغییرات اقلیمی و مسافت های طولانی جام جهانی برزیل را تجربه کرده ایم، این امر بر ذهن و عملکرد ورزشکاران بی تاثیر نیست.

او به حمایت فزاینده از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی ورزش های المپیک اشاره کرد و گفت: “اکنون باید بهبود یابد”. البته حمایت فدراسیون، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش همیشه بسیار خوب بوده است اما انتظار داریم بهتر شود. برای همه حتی بی سوادترین افراد کشور روشن شد که تیراندازی یک رشته مدال آور است پس سرمایه گذاری بیشتری لازم است. بازیکنان همچنین باید به گونه ای عمل کنند که بتوانند افرادی را که از این ورزش حمایت می کنند سفید کنند.

فرومی در جام جهانی برزیل گفت: در برزیل از نظر مشکلات سفر ضربه های متعددی خورده ایم. مشکلاتی مانند مسافت طولانی، برخورد ضعیف پلیس فدرال در سائوپائولو و تعداد زیاد پروازها در راه بود. پلیس فدرال برزیل رفتار وحشتناکی با ما داشت. من و سایر ملی‌گرایان به کشورهای مختلف سفر کرده‌ایم و جلسات مختلفی دیده‌ایم، هرگز اینطور نبوده است. در برزیل همه چیز برای ما و خودمان بسیار سخت بوده است. خیلی آهسته و بی دقت حرکت می کردند. ایرادات الکی این بود که ما فکر می کردیم عمدا سرعت ما را کم می کنند. در غیر این صورت بازرسی 15 سلاح یکی دو ساعت بیشتر طول نمی کشد. در راه برگشت بعد از 4 ساعت به من گفتند که دوباره اسلحه را بیاور. تعداد زیاد پروازها تاثیری بر ذهن ورزشکاران نمی گذارد.

وی درباره عملکرد ورزشکاران در جام جهانی برزیل نیز افزود: عملکرد تیراندازان در برخی موارد بحث برانگیز است. در برخی زمینه ها ضعیف تر بودیم. از سوی دیگر برخی از کشورهای آسیایی در این رقابت ها حضور نداشتند اما ورزشکاران آمریکایی و اروپایی قدرت خود را نشان دادند. نتایج و رکوردهای تیراندازان در این مسابقات نشان از سطح قابل قبول این رویداد داشت. سطح مسابقات عالی نبود اما خوب بود. برای تحلیل مقایسه ای ورزشکاران ایرانی خوب بود. ما در برخی زمینه ها خوب بوده ایم، اما در بیشتر زمینه ها باید نقاط ضعف برطرف شود.

وی درباره قوانین جدید در مسابقات تیراندازی گفت: فاجعه بار است. به یاد دارم که این تغییرات برای اولین بار در لهستان انجام شد. این تغییرات در برزیل نیز تکرار شد. فکر می کردیم تغییراتی که در لهستان رخ داد، تجمیع شده و در این مسابقات اجرا می شود. ما برای این کار تمرین کردیم، اما شب قبل از بازی، مربی به ما گفت که قوانین با قوانین لهستانی متفاوت است. این تغییرات که ادامه پیدا کرد برایمان جالب بود و تبدیل به یک شوخی و بازی شد که فقط باید دنبال این بودیم که چه کنیم یا نکنیم. حتی وقتی وارد خط مقدماتی تیم شدیم از نصر پرسیدیم زمان آماده سازی 3 دقیقه است یا 5 دقیقه؟ باز هم آن زمان تغییر کرده است. این تغییرات بهتر از لهستان است. تغییرات در مسابقات لهستان منجر به شکایت بسیاری از ورزشکاران شده است. اکنون قوانین چیزی بین لهستان و شکل قبلی آن است. هنوز به شکل قبلی خود برای راحتی برای ورزشکاران نرسیده است، اما بهبود یافته است.

قهرمان تیراندازی المپیک درباره اینکه آیا ریاست جدید فدراسیون توانایی حل مسائلی مانند مشکل مهمات را دارد یا خیر، گفت: فدراسیون باید قدرت خود را در خارج از کشور آزمایش کند و ببیند چه مقدار مهمات می تواند وارد کند. خوشبختانه در مورد حمل و نقل و مسافرت وضعیت بهتر است. مثلاً در جام جهانی مصر با اینکه فشار زیادی بر کادر ریاست جدید که از چند روز پیش شروع شده بود، همان دو سه روز طول کشید اما نه. من موفق شدم. بعد از آن هماهنگی سفری مثل برزیل روزها و هفته های کاری زیادی طول کشید اما در تعطیلات عید بدون حاشیه گذشتند که اجرای بسیار خوبی بود. موضوع گلوله و مهمات که مشکل جدی است، فدراسیون باید خارج از مرزهای خود آزمایش کند. باید دید فدراسیون چقدر مهمات می تواند بخرد و چقدر می تواند وارد کند. حتی باید ببینید او چند اسلحه می تواند بخرد. وقتی نوبت به خرید سلاح می‌رسد، تحریم‌ها داریم و این کار سختی است. هنوز به این وضعیت نرسیده ایم و زمان می برد. فدراسیون در این شرایط هنوز تست نشده است.

فرومی در پاسخ به این سوال که آیا پول و بودجه ای برای خرید مهمات دارد یا اینکه با مشکل مالی هم مواجه خواهید شد، گفت: چندین بار شنیده ام که سردار گوربانی شخصا و قاطعانه می گوید نگران منابع مالی برای حمل و نقل، رفت و آمد، تجهیزات و تجهیزات نباشید. خریدها “باید ببینیم در عمل چه خواهد کرد. در حال حاضر چون این کار انجام نشده و این وضعیت پیش نیامده است، نمی توان در مورد آن قضاوت کرد. باید منتظر باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه به تیراندازی و مدال طلایی که کسب کرده توجهی نکرده است، گفت: اگر ورزشکاری پس از دریافت مدال تعظیم کند، یا به پرچم کشورش احترام می گذارد یا به نوعی خوشحالی خود را با این نشان می دهد. به دین و کشورش احترام می‌گذارد. “آیا به این دلیل نیست که او را تجلیل می‌کنید یا نامش را در میان موضوعات ذکر می‌کنید؟ یا نمی‌خواستند مدال من را ببینند، یا نمی‌دانم مدال من چقدر راحت گذشت. مدال‌ها در مدال من است، اما در بین 10 یا 15 مدال در میان کاندیداها نبود، زیرا آنها می‌خواهند روی آنها تاکید ویژه شود.

او گفت: مدال من اولین مدالی است که در اولین روز تاریخ المپیک گرفته شده است. این مدالی بود که مسن ترین ورزشکار کسب کرد. این اولین مدال طلا در تاریخ رکورد تیراندازی بود. این مدالی بود که ایران را برای چندین ساعت بالاتر از هر کشور دیگری قرار داد. اگر از این منظر به این مدال نگاه کنید، بالاترین مدال کشور است. اما فقط از کنارش گذشتند. ما افراد مورد علاقه ای داشتیم که حتی در صحنه های بالا حرکتی داشتند، اما مدال او یک ویژگی داشت و چند جا بررسی شد، اما یا نمی خواستند آن مدال را ببینند یا مبلغانی هستند که می خواهند نماینده افراد خاصی باشند یا رشته های خاص نمی دونم باعث شد نادیده بگیرن و به راحتی منتقلش کنن.

وی در پایان به عنوان یک پرستار درباره شرایط اپیدمی تاج در کشور خاطرنشان کرد: خدا را شکر از این مشکل عبور کرده ایم. برای خواندن آهنگ پیروزی باید منتظر بمانیم.» اما دشمن این بیماری را نباید دست کم گرفت. من به عنوان یک پرستار می گویم دیگر نیازی به سخت گیری نیست، اما اگر مجبور نیستیم با مردم دست بدهیم، نباید دست بدهیم یا فاصله را زیاد کنیم. بهداشت را بدون سخت گیری رعایت کنید. این خطر در حال حاضر برطرف شده است، مگر اینکه مواردی از کشورهای دیگر وجود داشته باشد. شانگهای دو ماه پیش 26 تا 27 میلیون نفر جمعیت داشت، به طوری که کشورش قرنطینه بود و هنوز هم قرنطینه است. اگر چین اقدامی نکند و دوباره ویروس جدیدی ارسال نکند، وضعیت خوب است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید