از مزایای معنوی تا رفع مشکلات اقتصادی مردم گیلان غرب با بازگشایی مرز سومری به روی نمازگزاران عتبات.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام مجتبی فاطمی نسب در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: امیدواریم در روزهای آینده به ویژه در ماه های محرم و صفر بتوانیم از توانایی ها و عنایات عالی خداوند در امور مختلف از جمله بهره مند شویم. آثار و پیامدهای عبادت در عتبات عالیات و اربعین.

وی با بیان اینکه نامه ای درباره تاریخ دینی کرمانشاه نوشته است، افزود: از چند جهت می توان ضرورت بازگشایی مرزهای کرمانشاه را برای نمازگزاران اربعین و عتبات عالیات تبیین کرد.

حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: مرز سومار یکی از مرزهای رسمی شهرستان گیلانغرب است که در مسیر تردد زائران عتبات عالیات قرار دارد.

وی در خصوص اهمیت عبادت عتبات عالیات از مرز سومار گفت: با مطالعه تاریخ کرمانشاه می بینیم که این استان قدیمی ترین مسیر تردد زائران اربعین و عتبات عالیات از ابتدای اسلام تاکنون بوده است. “

امام جمعه گیلانغرب گفت: اهمیت حضور در مسیر زائران عتبات عالیات به فرموده امام صادق(ع) بیشتر ملموس است که عبادت امام حسین(ع) است. مساوی حج ​​است، اما حج و مرگ که بعد از حج واجب است».

حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: مداحی بر سر مزار امام حسین (ع) می تواند زمینه ساز حضور زائران عتبات عالیات در استان کرمانشاه و شهرستان گیلانغرب باشد.

وی افزود: یکی از کارکردهای بازگشایی مرز سومار برای نمازگزاران اربعین بهره مندی از پیامدهای معنوی این زیارت است که می تواند آثار ویژه ای در شهرستان گیلانغرب و استان کرمانشاه داشته باشد.

حجت الاسلام فاطمی نسب با اشاره به اینکه مردم ما می توانند از مواهب معنوی عبادت امام حسین (ع) بهره مند شوند، خاطرنشان کرد: یکی از این مواهب معنوی حضور علما و بزرگان استان کرمانشاه به دلیل قرار گرفتن در مسیر عتبات عالیات است. ای-آلیات منبع خدمات است.

امام جمعه شهرستان گیلانغرب گفت: احمد بن اسحاق کومی فرستاده ویژه امام حسن عسگری (ع) و از علما و بزرگان نامدار و برجسته بود که در قرن سوم هجری بین سال 260 در شهر سرپلذهاب حضور داشت. و 263 پس از زیارت امام حسن عسگری (ع) و امام زمان (عج …) در راه بازگشت به کوم از مسیر زیارتی در مرز سومار یا خسروی درگذشت و در شهر سرپلذهاب به خاک سپرده شدند. منبع بسیاری از تغییرات فرهنگی

حجت الاسلام فاطمی نسب در خصوص فواید معنوی بازگشایی مرز سومار گفت: برخی دیگر از علما از جمله جد بزرگوار علامه بحرالعلوم در بازگشت از نجف به بروجرد به دعوت مردم این شهر در این شهرستان ماندند. کرمانشاه و تا پایان عمر شریفشان نعمت معنوی بودند.

وی افزود: مولا عبدالله فاضل تونی نیز از علمای بزرگی بود که در سال 1071 هجری قمری بر اثر بیماری در کرمانشاه در راه عتبات عالیات و پل قدیم در ورودی کرمانشاه به دست حاکم وقت وفات یافت؛ در حالی که در سال 1380 به دلیل بیماری از دنیا رفت. شیخ علی خان زنگنه به خاک سپرده شد که هم اکنون هم محضر بسیاری از دوستداران علم و فضیلت است و هم مایه برکات معنوی است.

امام جمعه گیلانغرب گفت: یکی دیگر از علمای متوفی در راه عتبات عالیات مرحوم محمد حسین کاشف الغطا بود که در سال 1294 هجری قمری در نجف اشرف دیده به جهان گشود و در سال 1373 از دنیا رفت. هجرت در کرند غرب

حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: یکی از برکات باز شدن مرزها به روی زائران حضور بزرگان و نعمت های معنوی است که همه می توانیم استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه زیارت قبر امام حسین (ع) مساوی با حج است، در پیام معنوی مقام معظم رهبری در خصوص حج به اعتلای معنوی و برکات اشاره شده است که این نیز یکی از برکات معنوی است. حضور علما در خصوص بازگشایی مرزها.» و عظمت و فضیلت زیارت قبر امام حسین (ع).

امام جمعه گیلانغرب گفت: نورانیت و معنویتی که انسان پس از زیارت قبر امام حسین (ع) در قلب و رفتار خود به آن دست می یابد، می تواند به سایر بستگان و معتادان نیز منتقل شود.

حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: ایجاد ظرفیت های اقتصادی و غیره از دیگر برکات عبادت امام حسین (ع) است که در کنار عبادت آن حضرت محقق می شود.

وی افزود: برای ارائه خدمات به زائران عتبات عالیات باید به مسائل فرهنگی شهرستان ها، استفاده از ظرفیت جوانان، استفاده از زیرساخت های فرهنگی و مذهبی مورد نیاز زائران توجه شود. البته به برکت عبادت امام حسین(ع) در مسیر زائران رونق ایجاد کرد.


مشکلات شهرستان گیلانهرب با حضور زائران اربعین حل می شود

امام جمعه شهرستان گیلانحرب گفت: مشکلات پیش روی شهرستان گیلانهرب و استان کرمانشاه با حضور زائران اربعین قابل حل است.

حجت الاسلام فاطمی نسب با اشاره به اینکه مشکلات معیشتی گریبانگیر خانواده ها می شود، گفت: زائران اقتصادی امام حسین(ع) می توانند منشأ خیریه برای استان کرمانشاه باشند.


لزوم برنامه ریزی برای بازگشایی مرز سوماری در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه

وی گفت: امیدواریم مسئولان استانی و کشوری در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه در هفته های آتی موضوع بازگشایی مرز سومری را مطرح کنند و بازگشایی مرز سومری برای نمازگزاران اربعین یکی از مصوبات باشد. دیدار او.”

حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: مرز سومار به گفته طرف عراقی حدود 10 تا 15 سال است که به عنوان مرز رسمی شناخته شده است. مرز باید مرز رسمی باشد.

حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: با توجه به گرانی سفرهای هوایی به عتبات عالیات، مسئولان باید با جدیت به دنبال اخذ مجوز تردد جاده ای زائران عتبات عالیات در شهرستان گیلانغرب باشند.

وی افزود: یکی از ابعاد پیام معنوی مقام معظم رهبری در حج امسال بیان مسائل اقتصادی مورد اشاره معظم له بود تا جایی که حمایت از مسلمانان و شیعیان در این جامعه می تواند یکی از برکات اصلی این عبادت باشد. “

امام جمعه شهرستان گیلانحرب گفت: ایجاد حرکت فرهنگی در شهرستان گیلانهرب و استان کرمانشاه، ترویج پیامدهای حضور اجتماعی مومنان در کنار فضای معنوی ایجاد شده، همدلی و همراهی جبهه مقاومت اربعین را نیز می تواند نشان دهد. این مهم

امام جمعه گیلانغرب گفت: با توجه به اینکه پیام اربعین با پیام حج برابری می کند، باید همین معنا را در نظر بگیریم که زیارت خانه خدا را برای نمازگزاران اربعین در نظر می گیریم. برکات این عبادت خواهد بود.

امام جمعه گیلانغرب با برشمردن برکات اقتصادی بازگشایی مرز سومار برای نمازگزاران عتبات عالیات گفت: حضور هر زائری می تواند موجب رونق اقتصادی شود. یکی از برکات بازگشایی مرز سومار زائران بقاع متبرکه است.

وی افزود: امیدواریم مسئولان استان کرمانشاه تلاش کنند تا قبل از اربعین شاهد بازگشایی مرز سومری برای زائران و همچنین استقبال از زائران عراقی اعزامی به مشهد مقدس باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید