از مزخرفات جام برای زین کردن اسب قهرمان خلاص شوید!


ساعت: 09:24
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1815682

باشگاه استقلال به عنوان یکی از قطب های فوتبال ایران در سال گذشته؛ سایه ها و رنگ های زیادی در دلش بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ سال گذشته تیم فوتبال استقلال بر خلاف چند سال گذشته وضعیت خوبی داشت و عوامل کلیدی مانند ثبات فنی و مدیریتی در کنار جذب مناسب، آبی ها را این روزها در صدر جدول لیگ برتر قرار داد و سال آفتابی به پایان رسید. . جوهر برای تکمیل طراحی شده است.

آبی های فوتبال ایران در دهه 1400 روند صعودی خوبی داشتند. از پایان یک فصل با بیهودگی جام و شکست پروژه ها تا بازیابی نیرو، ورود به فضای پایداری و برداشت ثمرات کوتاه مدت این عوامل؛ یعنی رهبری. در ادامه اتفاقات استقلالی ها را مرور می کنیم؛


پایان فصل با بیهودگی جام

استقلالی ها که در بهار 1400 با فرهاد مجیدی به نیمه نهایی رسیدند و در دربی پرسپولیس را شکست دادند و به فینال رسیدند، حداقل دست خود را به کسب یک جام نزدیکتر از دیگری می دیدند. با وجود اینکه پرسپولیس در صدر جدول و سپاهان در رده دوم قرار دارد اما استقلالی ها نتوانستند در لیگ برتر دوام بیاورند و چند هفته مانده به پایان قائله را به سرخ ها و طلایی ها سپردند.

همین عامل باعث شد تا آبی ها روی جام حذفی فوتبال ایران تمرکز کنند تا پس از پیروزی دراماتیک مقابل تیم فوتبال پرسپولیس و صعود به دیدار فینال، آماده مبارزه با فولاد غول پیکر جدید خود جواد نکونام شوند. فرهاد مجیدی که در سومین حضورش روی نیمکت استقلال دستش را از جام لیگ برتر خالی کرد، تنها یک فرار داشت.

اما این مسیر اتوبوس آبی را به مقصد مورد نظر نرساند تا شاگردان جوان و با انگیزه جواد نکونام راهی استقلال شده و قهرمان جام حذفی شوند که نماینده مستقیم فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2022 نیز لقب گرفت. این شکست برای آبی ها و فرهاد بسیار تلخ بود اما در آینده ای نزدیک قطب آبی فوتبال ایران روزهای خوشی را انتظار داشت.


رویداد جدید؛ بدون تغییر فنی!

استقلالی ها که در روزهای پایانی نقل و انتقالات هر فصل سرمربی جدیدی را روی نیمکت خود می بینند، در پیش فصل لیگ بیست و یکم با بی اعتمادی به فرهاد مجیدی ادامه دادند. اختلاف مدیریتی فرهاد با تیم وقت نتوانست مانع از ادامه زندگی مجیدی در رختکن استقلال شود تا فرهاد به تنهایی تیمش را ببندد.

مجیدی که از ابتدای فصل تاکنون سرمربی هیچ تیمی نبوده و همیشه به عنوان سرمربی جایگزین وارد اردوی آبی ها شده است، سرانجام از ابتدای لیگ سکان هدایت استقلال را در دست گرفت و تیمش را از صفر به پایان رساند. صد با نظر خودش در این میان او از مربی ایتالیایی کمک گرفت تا زودتر از بقیه اسب استقلال را برای قهرمانی زین کند.

البته عدم تغییر کادرفنی و مدیریتی باشگاه استقلال نتیجه برخورد با انتقال دولت دوازدهم به دولت سیزدهم و تغییر وزارت ورزش و جوانان بود. آنها به دنبال بازیابی توان فنی خود برای پایان دادن به حاکمیت پرسپولیس هستند.


نامزد ریاست فدراسیون فوتبال برای قدرت

در پی اختلاف اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال با احمد مددی و ناآرامی بین فرهاد مجیدی و مدیرعامل باشگاه استقلال، سیدحمید سجادی در اولین اقدام خود مصطفی آجورلو را به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه استقلال در ساختمان اللا خیابان معرفی کرد. هواداران خوب آبی می آیند.

تغییر سیستم کاری در باشگاه استقلال و روی کار آمدن تیم فوتبال با توجه به رابطه خوب مجیدی و آجورلو، شرایط را به سمتی سوق داده است که استقلال در بحث فنی حرف اول را می زند و مشکلی پیش نمی آید. . موضوع کسب امتیاز برای تبلیغات محیطی از دیگر اقداماتی بود که آبی ها بیشترین نقش را در آن داشتند و منبع مالی غنی را به باشگاه تزریق کردند.


میزبان از هفته اول

کوچکترین ثمرات ثبات از همان ابتدای لیگ بیست و یکم به نمایش گذاشته شد و استقلال که برخلاف همیشه با یک کادرفنی و تیمی بسته رقابت می کرد، از همان هفته های اول صدر جدول را به خود اختصاص داد. این در شرایطی بود که سایر رقبا از نظر فنی در چند هفته اول عملکرد چندان خوبی نداشتند.

با بازگشت پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا تغییری در لیگ برتر ایجاد نشد تا آبی ها بدون تهدید جدی به صدر بی چون و چرای لیگ برتر تبدیل شوند. فرهاد مجیدی با تیمی که ساخته و پرداخته بود، با تکیه بر 2 بازیکن خارجی و اعتماد به جوان ترها توانست نتایج خوبی کسب کند و رکورد شکست ناپذیری را به نام خود ثبت کند که در مسابقات بی سابقه بود.


اجتناب ناپذیری را که انجام شده است حذف کنید

یکی دیگر از نقاط عطف دهه 1400 برای سرخابی ها موضوع صدور مجوز غیرحرفه ای از سوی فدراسیون فوتبال و کمیته های رسیدگی به شکایات AFC بود که حواشی زیادی را ایجاد کرد. کمبودهای زیرساختی، بدهی های مالیاتی بالا، ارزیابی های بی شمار و در نهایت مالکیت مشترک، مانع از صدور مجوز شده است.

سرانجام پس از تاخیرها و ضرب الاجل های غیرواقعی فراوان، سرخابی رسما از حضور در لیگ قهرمانان آسیا 2022 محروم شد تا تنها سپاهان و فولاد به عنوان بازیکنان باشگاهی ایران در آن رقابت ها معرفی شوند. این اتفاق بی‌سابقه در حالی رخ داد که در نهایت مدیران ورزشی و دولت مجبور شدند موضوع نقل و انتقالات را جدی بگیرند.


و بالاخره خصوصی سازی!

بی جهت نیست که انتقال سرخابی ها در پایتخت و فرابورس را مهم ترین اقدام و اتفاق سال 1400 بدانیم. 25 سال پس از طی مراحل آموزشی واگذاری دو باشگاه دولتی به بورس و بازار سرمایه. آغاز شد، این رویداد به اوج خود رسید. اوج پانزدهمین روز محرومیت کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس از سال 2022. لیگ قهرمانان آسیا اسفندماه، سهام دو باشگاه عرضه می شود.

البته تسخیر سرخابی ها تا سال 1401 ادامه داشت، اما پیدایش این حرکت بزرگ اتفاقی است که می توان آن را مهم ترین بحث سال 1400 دانست. نتایج را البته باید در کوتاه مدت حداقل 1 مشاهده کرد. سال و در بلندمدت حداقل 5 سال. به این ترتیب اما بدهی باشگاه ها پرداخت شد و تا پایان شهریور 1401 باید 51 درصد از سهام سرخابی ها به مردم واگذار می شد.


تلاش برای تحقق یک رویا

استقلال حالا به قهرمانی زیبای فوتبال ایران نزدیک شده است. آخرین بازی جشن استقلال لیگ برتر، فرهاد مجیدی در نقش کاپیتان بود و در لیگ بیست و یکم اگر جام آبی پوشان شود، فرهاد مجیدی نقش سرمربی و رئیس کادرفنی را بر عهده داشت. .

روزهای پایانی و هفته های پایانی لیگ برتر 1401 برای آبی ها سخت تر خواهد بود. پس از جذب دو مدافع مهم استقلال؛ حالا وقت آن است که پسران فرهاد مجیدی چنگ و دندان جلوی همه بایستند و بدون حتی یک شکست جام را از آن خود کنند. در بهار 1401، استقلال در دو جام می جنگید و در هر دو جام انگیزه یکسانی داشت. فتح قله ها.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید