از نامشخص بودن زمان حل مشکل «منکارت» تا دریافت کارمزد نقدی دو برابر نرخ مصوب.


ساعت: 16:01
تاریخ انتشار: 1401/03/18
کد خبر: 1844558

پس از یک نقص در سیستم منکارد، مورد بررسی قرار گرفت.

پس از ایجاد اختلال در سیستم های «شهرداری» شهرداری مشهد در بسیاری از خطوط اتوبوسرانی مشهد، رانندگان اتوبوس به جای دریافت 1000 تنی از مردم تا سقف 2000 تن وجه نقد دریافت کردند که نارضایتی و گلایه شهروندان را در پی داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس ، حدود یک هفته پیش خبر حمله سایبری به سایت شهرداری تهران قطع شد و در نتیجه در مشهد شاهد خاموشی سامانه مای کارت بودیم که مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرد. . به همین دلیل نعمتی، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط بین الملل شهرداری مشهد در توئیتی نوشت: این مجموعه تا رفع بی نظمی، میزان استفاده نقدی و بدون پول برابر است.

اما بر اساس گزارش های مردمی دریافتی از سامانه تدارکات عمومی صبح توس، در بسیاری از خطوط اتوبوسرانی مشهد، اتوبوسرانی به جای هزار تن، 1800 و در برخی موارد تا 2000 وجه نقد دریافت می کنند که نارضایتی و شکایت شهروندان را در پی داشته است. است.


b9e0846b 2c40 46b3 a5d5 30e509a5a80d خبر خاکستری


بر اساس تابلوهای نصب شده در اتوبوس ها وجه نقد دریافت کنید

در همین رابطه عباس اتحادی رئیس روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی مشهد در گفت و گو با صبح توس گفت: پس از قطع شدن سامانه کارت من، با توجه به اطلاع رسانی به کلیه رانندگان اتوبوس و مینی بوس فعال در سیستم حمل و نقل عمومی تا با اتصال مجدد سیستم کارت من، رانندگان باید با توجه به قیمت برد کنسول نصب شده در وسیله نقلیه خود، از شهروندان وجه نقد دریافت کنند.

وی با اشاره به تخلفات برخی از رانندگان اتوبوس و دریافت کارمزد نقدی تا 2 برابر نرخ مصوب، افزود: رانندگان تنها مشمول دریافت تعرفه 1000 تنی در خطوط بین شهری هستند، اما باید توجه داشت که این امر نرخ برای خطوط بین شهری مانند اتوبوس میامی حدود 2400 تن است و در خطوط شبانه افزایش می یابد.


برخورد با متخلفان رانندگان اتوبوس

اتحادی افزود: از هفته گذشته شکایات محدودی از رانندگان اتوبوسی که بیش از قیمت بلیت دریافت می کنند دریافت کردیم که پس از بررسی های لازم با متخلفان رسیدگی شد. اما از شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده چنین تخلفی شکایت خود را اعلام کنند.


0ac35b6e b684 4bc6 8ca4 349ed7f988db خبر خاکستری


زمان مشکل کارت من مشخص نیست

سپس به سراغ مهدی بدیع فرهاد، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد رفتیم و در مورد رد قاطع نقشه مشهد جویا شدیم. وی در پاسخ به خبرنگار ما گفت: با توجه به حمله سایبری که منبع آن مشخص نیست، دسترسی به سرورهای تهران محدود است و بنابراین تا رفع این مشکل، سامانه تکذیبیه در همین وضعیت خواهد بود. “

وی با اشاره به اینکه مشکلی در سیستم شارژ کارت وجود ندارد و مشکل از کلیدهای بانکی متصل به سامانه است، گفت: هم اکنون شهروندان برای رفع این مشکل هزار تن قیمت اتوبوس و مترو را پرداخت می کنند.

مدیرعامل سازمان ICT شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: ما در سازمان ICT شهرداری مشهد بارها برای رفع این مشکل تلاش کرده ایم و به محض رفع مشکلات، امتناع رفع می شود اما لحظه خاصی وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید