از نبود انبار خرما تا جولان دلالان/ وقتی زحمات یک سال کشاورز را به قیمت پایین می خرند.


ساعت: 09:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891107

دلالی و واسطه گری در بازار کشاورزی جنوب استان کرمان تکراری و تلخ است اما در عمل هیچ اقدام خاصی برای برخورد با دلالان صورت نگرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; این روزها که فصل برداشت خرما در جنوب کرمان آغاز شده، کشاورزان از نبود امکانات کافی از جمله سردخانه خرما و جولان دلالان گلایه دارند که بدون در نظر گرفتن قیمت تعیین شده، مقدار کمی محصول خرما را خریداری می کنند.

سابقه دلالی و واسطه گری در بازار محصولات کشاورزی جنوب استان کرمان تکراری و تلخ است اما اقدام خاصی برای برخورد با این دلالان صورت نگرفته است.

زارعی یکی از شهروندان منوجانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: متاسفانه هنوز نرخ خرید خرما در جنوب کرمان رعایت نشده و کشاورز خرمای خود را با قیمت پایین به دلالان می فروشد. ترس از آسیب دیدن محصولش و کمبود امکانات.»

وی افزود: نتیجه زحمات و هزینه های آن تا برداشت اینگونه از دست می رود، اما افسوس که این فریاد خاکی نیست.

سالاری یکی دیگر از کشاورزان منوجانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: یک هفته مانده به برداشت خرما اصناف کشاورزی شهرستان های جنوبی جدولی را برای تعیین قیمت خرما منتشر کردند اما دلالان محصول را از کشاورز خریداری نمی کنند. با این لیست قیمت.”

زارعی یکی دیگر از کشاورزان منوجانی با تاکید بر ساماندهی تجار گفت: نبود سردخانه در جنوب باعث شده خرما به قیمت تعیین شده توسط کشاورز خریداری نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید