از وضعیت بد گمرک و تغییر رئیس گمرک تا تغییر 700 برابری / گلوگاه های فساد را با کمک قوای سه گانه متوقف می کنیم.


ساعت: 22:42
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877946

رئیس قوه قضائیه گزارشی از عملکرد ماه های اخیر قوه قضائیه ارائه و برنامه های آتی قوه قضائیه در حوزه های مختلف را ارائه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ همزمان با آغاز هفته قوه قضائیه گفت و گوی تلویزیونی حجت الاسلام محسنی اجایی رئیس قوه قضائیه امشب ساعت 21 در گفت و گوی تلویزیونی گزارشی از عملکرد قوه قضائیه در ماه های اخیر و برنامه های آتی قوه قضائیه ارائه کرد. قوه قضائیه در زمینه های مختلف . .

حجت الاسلام محسنی اجایی با گرامیداشت سالروز شهادت هفتم تیر گفت: هفته قوه قضائیه را به همکارانم در قوه قضائیه و مردم تبریک می گویم.

وی در تشریح قوه قضائیه مطلوب و احتمالی گفت: قوه قضائیه امری خطیر و مهم است که در قانون اساسی و شهرستان به آن پرداخته شده است و امام و رهبر معظم انقلاب توجه ویژه ای به قوه قضائیه و عدالت داشتند. “

رئیس قوه قضائیه گفت: عدالت یکی از آرمان های انقلاب اسلامی است که گسترش آن از وظایف قوه قضائیه است. احیای حقوق عمومی نیز از دیگر وظایف این نیرو است. قوه قضائیه باید بر اجرای کامل قانون توسط سازمان بازرسی کل کشور نظارت کند.

وی با تاکید بر پیشگیری از وقوع جرم و تعقیب مجرم، یکی دیگر از وظایف قوه قضائیه را انجام این تعهدات دانست که مستلزم یکی از این عوامل مهم و مؤثر یعنی «کار» است. نیروی انسانی نقش کلیدی در هر وسیله ای دارد. امروز قاضی و منشی ما موظفند طبق قانون عمل کنند. این قانون باید منصفانه باشد و مقتضیات زمان را برآورده کند.

حجت الاسلام محسنی اجایی گفت: از جمله عوامل مهم برای دستیابی به بودجه مطلوب استفاده از ظرفیت، اراده، انگیزه و اعتماد به نفس مردم است. یکی از مهم ترین ویژگی ها، شجاعت در تصمیم گیری و علم از سوی مدیران قوه قضائیه است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به سند تحول و تعالی قوه قضائیه گفت: وجود سند تحول قوه قضائیه مطلوب است که این سند در زمان ریاست آیت الله رئیسی در قوه قضائیه تنظیم شده است. که در این زمان نیز ارائه شد، تبدیل یک ایستگاه نیست، اما باید همیشه بررسی و ارتقا یابد. لذا این سند را سند تحول و کمال می نامند.

وی ادامه داد: محورهایی برای ارتقای این سند در نظر گرفته شده است. در این سند برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت انجام شده و بیش از 90 درصد از برنامه های کوتاه مدت سند تحول و دستاوردهای بالای قوه قضاییه انجام شده است.

حجت الاسلام محسنی اجایی با بیان اینکه اکنون 70 درصد برنامه های میان مدت سند تحول قوه قضائیه دست ما نیست و باید با همکاری دولت و مجلس انجام شود، خاطرنشان کرد: ما دچار عقب ماندگی نمی شویم. .

وی در خصوص همکاری و هم افزایی قوه قضائیه با سایر نهادها گفت: ما نظامی هستیم که استقلال سه قوه مانعی در آن نیست. سران قوای سه گانه همدیگر را می شناسند و بیش از 40 سال است که با آیت الله رئیسی شریک و دوست هستیم.

رئیس قوه قضائیه گفت: بیشترین جلسات را برای تدوین و اصلاح قوانین با مجلس داشته ایم، نماینده ای نیست که در یک سال گذشته با من و سایر مدیران ارشد صحبت نکرده باشد. ما با شخص رئیس جمهور هم همین تعامل را داشتیم که شاید بی سابقه باشد.

وی افزود: «مبارزه با فساد» و «پیشگیری از آن» از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسات است. اگر گلوگاه های فساد برداشته شود، جلوگیری از آن فایده ای ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید