از کلاس های 40 نفره تا خدمات گران قیمت / دانش آموزان ابتدایی از مدارس فرار می کنند


ساعت: 15:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۰۱
کد خبر: 1823614

وجود مدارس پس از دو سال آموزش آنلاین مشکلات زیادی را برای والدین ایجاد کرده است که بر سر آنها توافق نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش گروه اجتماعی آنای: شیوع ویروس کرونا زندگی عادی مردم را مختل کرد و در نتیجه آموزش و آموزش حضوری نیز با چالش مواجه شد. پس از گذشت دو سال از اپیدمی تاج و غیبت مدارس از اواسط آوریل امسال، آموزش و پرورش به دوره قبل از تاجگذاری بازگشت و دانش‌آموزان روی نیمکت‌های کلاس نشستند. اما این بازگشایی بدون چالش نبود و مشکلاتی را برای والدین، دانش آموزان و حتی معلمان ایجاد کرد.


دانش آموزان ابتدایی در حال فرار از مدارس هستند

بادبری یکی از والدین والدین می گوید: «من دو پسر کلاس چهارم و دوم دبستان دارم، پسر کوچکی که از مدرسه فرار کرده و باید تمام مدت در حیاط بایستد تا من را روی زنگ خنده دار ببیند. وی از بازگشایی مدارس به آنا گفت.

وی ادامه داد: البته این مشکل فقط برای من نیست و همه والدینی که در دو سال اول کلاس فرزندشان آنلاین بوده اند این مشکل را دارند چرا که بچه ها مدرسه را محدود به تلفن خود می بینند و اکنون تمایلی به حضور در کلاس ندارند. “

والدین تبریزی با اشاره به افت تحصیلی پسر بزرگترش گفتند: در حالی که پسر بزرگم در کلاس اول دبستان خیلی خوب درس می خواند و کلاس اولی بود، طی دو سال اخیر افت تحصیلی جدی داشته است و به زور مطالعه کن.» البته این مثال خوبی است و وضعیت اکثر همکلاسی هایش همین است.


چهل کلاس درس و تهویه ضعیف

رضایی یکی دیگر از والدین تبریزی است که در گفت و گو با آنایی می گوید: دخترم کلاس نهم است و از افتتاح مدارس خوشحالم چون درس خواندن در خانه سخت بود و بچه ها باید در محیط آموزشی باشند، اما نمی توان مشکلات را نادیده گرفت.”

وی ادامه داد: دخترم در یکی از مدارس دولتی درس می خواند که اتفاقا در ابتدای سال بورسیه شد اما مدرسه همیشه مایع ظرفشویی ندارد و کلاس ها تهویه مناسبی ندارند.40 دانش آموز در این مدرسه حضور دارند. در کلاس، برخی مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب خواهند بود.


رنج از خدمات مدرسه برای خانواده ها

دو ماه تا پایان سال تحصیلی باقی نمانده بود، حضور در مدرسه آغاز شد و مدرسه سوریس که در دو سال گذشته کارهای دیگری انجام می داد، در دو ماه گذشته از تحویل گرفتن خودداری کرد.

برخی از خدمات مدارس نیز مستلزم هزینه های گزافی مانند دو میلیون تن در دو ماه بود که بسیاری از والدین قادر به پرداخت آن نبودند. این امر باعث شده تا والدین دانش آموزان وظیفه سرویس دهی به مدارس و ایجاد گره های کور در سطح شهر را بر عهده بگیرند.

اگرچه بازگشایی بیماری عروق کرونر مانند سایر نقاط جهان مستلزم بازگشایی مدارس و دانشگاه ها بود، اما به نظر می رسد مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید تمهیدات بیشتری برای سال تحصیلی پیش رو داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید