از کمبود اعتبار تا کمبود تجهیزات آموزشی در مهدکودک ها / لزوم توجه به هشدارهای رهبر انقلاب


ساعت: 11:49
تاریخ انتشار: 24.07.1401
کد خبر: 1903622

با وجود هشدارهای رهبر انقلاب مبنی بر لزوم ساماندهی مهدهای کودک و واگذاری آن به وزارت آموزش و پرورش، همچنان شاهد مشکلاتی در این مراکز هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، تذکر مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم نظارت بر مهدکودک ها، مسئولان را بر آن داشته تا چاره اندیشی کنند و با واگذاری مهدکودک ها و مراکز پیش دبستانی به وزارت آموزش و پرورش، زمینه یکپارچه سازی فعالیت های مهدکودک ها را فراهم کنند. .

علیرغم تذکر مقام معظم رهبری مبنی بر فعالیت مهدهای کودک در یک سال اخیر، هیچ اقدام جدی برای ساماندهی این مراکز انجام نشده است تا جایی که با ضعف محتوای آموزشی، کمبود تجهیزات و مربیان آموزش دیده و آموزش دیده مواجه هستیم. عدم تخصیص اعتبارات لازم

علاوه بر ضرورت جدی توجه به تاکید رهبر انقلاب به عنوان کلید حل مشکلات، توجه به نقش کودکان در ساخت این سرزمین، ساماندهی مهدکودک ها و تلاش جدی برای رفع مشکلات موجود است. مطالبه جمعی که باید به سرعت در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.


21909033 cd3b 4f34 8775 c8038a17c834 خبر خاکستری


مشکلاتی در زمینه فعالیت مهدکودک ها وجود دارد

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار مرصاد با اشاره به واگذاری مهدکودک ها به وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: این اتفاق در سال گذشته رخ داد و مجلس خیلی تلاش کرد تا توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مهدکودک ها باید عملی شود. موسسات آموزشی و آنها آموزشی هستند، نه یک مرکز خدمات پیگیری.

وی با بیان اینکه هم اکنون در حوزه فعالیت مهدکودک ها مشکل داریم افزود: هنگام ایجاد سازمانی جدید به نام آموزش دوران کودکی باید سوالاتی مانند تجهیزات و فضای آموزشی، تعریف محتوا و معلم مطرح شود.

یکی از اعضای کمیته آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی با اشاره به اینکه تامین تجهیزات، مربیان و محتوا نیازمند برنامه ریزی و بودجه زمان بر است، خاطرنشان کرد:

حجت الاسلام فلاحی تصریح کرد: از آنجایی که مصوبه واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش در سال گذشته تصویب شد، بسیار تلاش کردیم تا در بودجه سال 1401 شاهد آن باشیم.

وی افزود: اکنون به گفته کارکنان سازمان آموزش و پرورش کودکان با مشکل کمبود اعتبارات مواجه هستیم اما امیدواریم در سال جدید شاهد بودجه مربوطه باشیم و مربیانی که قبلا در این زمینه همکاری داشته اند. و با تجربه استخدام خواهند شد و روابط آنها ساماندهی خواهد شد.”

عضوکمیته آموزش، پژوهش و فناوری شورای اسلامی گفت: همچنین در بحث تولید محتوا باید از ظرفیت مراکز و موسسات آموزشی استفاده شود و تجهیزات آموزشی فراهم شود، در حالی که این موضوع در حال حاضر وجود ندارد. تکمیل شد.

حجت الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: مجلس و سازمان آموزش و پرورش کودکان باید تلاش کنند تا بودجه مناسبی دریافت کنند و از محتوای آموزشی، تجهیزات و مربیان لازم استفاده کنند.

به گزارش مرصاد نیوز، توجه جدی به کار مهدکودک ها و توجه به دغدغه های رهبر انقلاب یک ضرورت اجتناب ناپذیر است چرا که این کودکان آینده سازان کشور هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید