از گوش دادن تا ایستادن همه با احترام به فرمانده


ساعت: 13:59
تاریخ انتشار: 09/05/1401
کد خبر: 1913772

روایت خبرنگار از تجمع بزرگ بسیجیان کرمانی؛

صبح امروز در اجتماع بزرگ بسیجیان کرمان از هر جنس و سنی، انتظار، انتظار شنیدن سخنان مقام معظم رهبری، شنیدن سخنان فرمانده را می دید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ راه رسیدن به هدف کرمان امروز شنبه 14 آذر 1401 روز تاسیس بسیج مصطفین است، 5 هزار بسیجی باید همزمان با سایر بسیجیان در مسجد امام علی (ع) کرمان تجمع کنند. مردم کشور به فرمان و سخنان امام خود، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله اعظمی خامنه ای (مدظله العالی) گوش فرا دهند.

ساعت این برنامه ساعت 9 صبح بود اما بسیجیان مثل همیشه مثل رزمندگان دفاع مقدس «السبقون العقیون» زودتر از موعد مقرر وارد مصلی شدند.

اگر می گویم تجمع پرشور باید به دلیل حضور پرشور باشد، باید مورد توجه قرار گیرد زیرا حضور اکثریت بسیجیان در برنامه های این کشور همیشه بوده است، کلمه حضور با بسیج عجین شده است.
شرکت در رویدادهای …
وقتی در یک روستای دورافتاده باید آب و آبادانی برای مردمش به ارمغان بیاورد یا بیماری همه گیر مثل کرونا جان مردم را تهدید کند یا دولت در اغتشاشات اخیر دست داشته باشد، این بسیجیان هستند که حضور دارند و تنها هستند. حضور نه، اما آنها می میرند.

برنامه اصلی که سخنرانی مقام معظم رهبری بود هنوز شروع نشده بود، صدای مجری در نمازخانه طنین انداز شد و گفت: ما با اینها آمده ایم که بگوییم صد زخم در سینه ما نهفته است و چشمانمان پر از اشک است. . . در خفا، اما ای بادهای آشوب، بدانید که این شهر پر از قاسم سلیمانی است…

در هیاهوی نظم و انضباط بسیجیان با اجرای مجری، دو تلویزیون بزرگ جلوی جایگاه گذاشته بودند، نمی دانم چرا، اما یک لحظه بازی ایران و ولز از تلویزیون ها پخش شد. .
نمایش این تصاویر کمتر از چند ثانیه بود اما بیش از چند دقیقه دست ها کف می زد و لبخند بر چهره های این شادی نقش می بندد.
بسیجیان ابتدا شروع به خواندن شعر کردند و مثل همیشه گفتند ما اهل کوفه نیستیم، علی را باید تنها گذاشت.



در این میان مادرانی نیز به همراه دختران خردسال خود در این گردهمایی حضور داشتند. خانمی به نام معصومه دو دخترش را در حالی که روبنده بودند با خود آورد. من یک بچه را به خیمه حضرت زهرا (س) آوردم، دو دختر 17 و 14 ساله دیگر دارم، هیچ وقت بی حجاب و چادر بیرون نمی روند، فرزندانم عاقبت به خیر شوند و راه شهدا را ادامه دهند.


d79e4745 67f6 44b2 a431 64d1cba28b32 خبر خاکستری



معصومه ادامه داد: من همیشه به دخترانم می گویم که یک مروارید قیمتی است و در پوششی پنهان است، پس قدر خود را بدانید و مراقب آن باشید.
این بانوی کرمانی در توصیف بسیج گفت: بسیج یعنی ادامه دادن راه شهدا و اطاعت از هدایت.


سرم را تکان دادم و به جمعیت نگاه کردم، حضور دهه 80 در میان جمعیت بیشتر به چشم می خورد، برخی از آنها چفیه به سر داشتند و برخی روسری به سر داشتند.


75e58d8b 967e 40a3 b793 7e0f5d5698d6 خبر خاکستری
یکی از آنها که دانشجو بود می گفت بسیجی بودن باعث افتخار است، باید این راه را طی کرد تا مزایای آن را دید.
سپیده در خصوص اغتشاشات اخیر گفت: شورشیان بدون حتی یک فکر تنها تحت تاثیر شبکه ها و رسانه های غربی بودند.
وقتی به سپیده گفتم “زن، زندگی، آزادی” بلافاصله گفت نه!!! “زن پاکدامن، شرافتمند”

در کنارش دوستش بود که وسط صحبت ما آمد و ناگهان گفت: ما با حضور علم آمده ایم تا دهان خائنان را بشکنیم.
این دختر کرمانی در حالی که جملات خود را محکم و با صدای بلند بیان می کرد، ادامه داد: بسیجی همیشه پشت سر رهبر بوده است اما از این پس محکمتر و با قدرت بیشتر در این راه قدم می گذارد.


وقتی گفتگوی من با این دختران به پایان رسید، تصاویر حسینیه (ره) امام روی تلویزیون ها پخش شد که این بار بسیجیان تهرانی در صفی منظم منتظر امام و رهبرشان دیده شدند و با هم شعر می خوانند.
با چشمانم بسیجیان حاضر در مسجد را مشاهده کردم و نگاهی کوتاه به آنها انداختم، در همین حال چشمانی پر از شور دیدن و منتظر شنیدن دیدم.


7b185a6d 8215 436a 9dde 9c2f86dbc1dd خبر خاکستری

یکدفعه خانمی از آن طرف فریاد زد، ساکت باشید، حضرت آقا آمدند، یکدفعه همه ایستادند «احترام به فرمانده»…


c77423cf 0eee 4c28 98fa b2cc5808daf7 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید