اسامی آثار در جشنواره ایرانی زوریخ اعلام شد


ساعت: 11:27
تاریخ انتشار: 1402/02/12
کد خبر: 1836086

اسامی فیلم های پذیرفته شده در هشتمین جشنواره ایرانی زوریخ اعلام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دوازده فیلم بلند ارائه شده در هشتمین جشنواره بین المللی فیلم ایران در زوریخ سوئیس به نمایش درآمد.

در این دوره فیلمی از یک فیلمساز غیرایرانی سوئیسی به همراه 11 فیلم از کارگردانان ایرانی در جشنواره به نمایش درمی آید که برخی از این فیلم ها تاکنون در ایران اکران نشده اند.

در این دوره از جشنواره، در بخش فیلم داستانی، «باران ابر» ساخته مجید برزگر، «پایان اوین» ساخته مهدی ترابی، «پنیر بیهام» محسن گرایی، «تیتی» ساخته آیدا پناهنده، «جهان، نیمکره شمالی» ساخته شده توسط. حسین تهرانی، «خورشید این ماه» ساخته ستاره اسکندری، «داستان گذار» ساخته روماد ویدر کارگردان سوئیسی، «مت دی» ساخته محمود نوری، «ما باید» به کارگردانی رضا درمیشیان، «مغز استخوانی» ساخته حمیدرضا گوربانی. «منطقه» ساخته بردیا یادگاری و احسان میرحسینی و «ایدو» ساخته مهدی جعفری.

طبق قوانین جشنواره، تمامی فیلم‌های کارگردانان ایرانی اعم از تولید داخل و خارج از ایران به همراه فیلم‌های فارسی و همچنین فیلم‌هایی درباره ایران که توسط کارگردانان غیرایرانی ساخته شده‌اند، می‌توانند در جشنواره شرکت کنند.

هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ایرانی در زوریخ سوئیس از 26 می (5 ژوئن) آغاز می‌شود و تا 1 ژوئن 2022 (11 ژوئن 1401) ادامه دارد.

اسامی داوران و فیلم های بخش کوتاه و مستند شرکت کننده در هشتمین جشنواره فیلم ایرانی زوریخ متعاقبا اعلام می شود. نگمه دانش آشتیانی مدیر روابط عمومی این جشنواره است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید