اسب های نامناسب در خانه برای اجاره گران می شوند


ساعت: 14:25
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1839018

افزایش روزافزون اجاره بهای مسکن در سال های اخیر و هجوم این اسب سرکش، یاسوج را به یکی از گران ترین شهرها تبدیل کرده است، بنابراین مستاجران می توانند در فصل نقل و انتقالات منتظر حمایت مسئولان باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ؛ مسکن از دیرباز یکی از دغدغه ها و نیازهای مهم مردم بوده و امروزه با توجه به افزایش جمعیت و رشد روزافزون تک همسری و شهرنشینی این موضوع به معضلی اساسی برای مستاجران تبدیل شده است.

شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد چند سالی است که به یکی از گران ترین شهرهای اجاره ای تبدیل شده و این اسب سرکش همچنان در حال مسابقه دادن است.

متراژ خانه های خالی و افزایش اجاره بها آنقدر زیاد شده که تحمل آن برای مستاجران غیرقابل قبول است و هیچ راه حل اساسی در این زمینه وجود ندارد.

عدم نظارت نهادهای ذیربط بر بازار مسکن در سال های اخیر باعث افزایش شدید قیمت و اجاره بها شده است.

با این وجود، وزارت راه و شهرسازی اقدامات متعددی را برای کنترل بازار اجاره و حمایت از مستاجران انجام داده است که از جمله آنها می توان به تهیه لایحه حرفه ای اجاره با هدف ساماندهی بازار اجاره و حمایت از مستاجران اشاره کرد.

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که سیاست‌های اجرایی سال‌های گذشته مانند پرداخت وجوه حمایتی از سپرده‌ها و تعیین سقف اجاره، تأثیر بسیار مثبتی بر کنترل افزایش اجاره بها در قراردادهای تمدید شده داشته است و مسئولان استانی باید در فصل نقل و انتقالات اهتمام ویژه داشته باشند. و اجازه سوء استفاده برخی از صاحبان حریص نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید