استادان نقش مهمی در قلب نبرد پیچیده دشمن دارند


ساعت: 18:13
تاریخ انتشار: 24/07/1401
کد خبر: 1903778

فرمانده کل سپاه گفت: معلمان هسته اصلی نبرد پیچیده دشمن هستند و نقش تعیین کننده ای دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش ملی تبیین جهاد و آگاهی ویژه افسران سپاه توسعه ملی و بنیانگذاران تمدن نوین اسلامی گفت: بازگشت به ایران نقطه شروع جهانی برای آمریکایی هاست: معلمان. در قلب نبرد پیچیده دشمن ایستاده و نقشی تعیین کننده دارند.

وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی با پیروزی خود شکست مهلکی را بر آمریکا تحمیل کرده است، تصریح کرد: مردان و زنانی که نبرد نهایی را تعریف می کنند معلم هستند، یعنی آموزش و پرورش ما در قلب این نبرد قرار دارد زیرا دشمن از همه زوایا استفاده می کند. حمله از ایجاد جنگ، تحریم، پدیده تکفیر، انزوای سیاسی و … را متحمل شد و با شکست مواجه شد و امروز میدان جدیدی را برای فتوحات فرهنگی، سیاسی و امنیتی گشوده است که پیچیده ترین و اسرارآمیزترین میدان جنگ است که در آن دشمن حضور جدی و سنگینی دارد.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: آنچه امروز در حال رخ دادن است نتیجه ناکامی های پی در پی آمریکاست چرا که با سقوط نظام شاهنشاهی رکن اصلی اجرای سیاست های آمریکا از میدان خارج شد و بخش عمده ای از آن خارج شد. سیاست های آمریکا در منطقه و جهان منسوخ شده است.

وی با اشاره به دشمنی آمریکا با نظام اسلامی گفت: آمریکا با شروع جنگ می خواست به دنیا ثابت کند که هیچ نظام و کشوری نمی تواند از دایره آنها خارج شود بنابراین دشمنی خود را با انقلاب اسلامی آغاز کرد تا انقلاب را تحت کنترل خود درآورد. .

سرلشکر سلامی ادامه داد: تسخیر سفارت آمریکا، حادثه طبس یکی از شکست های آمریکا بود. برای آمریکایی ها بازگشت به ایران نقطه شروع جهانی سیاست های آنهاست و ایران پایانی بر مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آمریکا در منطقه است. آمریکا مدام در حال تغییر استراتژی سیاست خود در قبال ایران است و پس از انقلاب اسلامی و شکست در طبس با کمک رژیم بعث به کشور ما حمله کردند، اما با رهبری نبوغ امام و حمایت مردم توانستیم. در جنگ پیروز شویم و در شرایطی که همه کشورها در جنگ با تحلیل و فرسایش مواجه هستند، انقلاب اسلامی دستاوردهای نظامی داشت و ما بار دیگر باعث شدیم که اعتماد به قدرت آمریکا در جهان شکسته شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابیان اینکه قدرت انقلاب عرصه وسیعی از جهان را تحت تاثیر قرار داده و باعث افول قدرت آمریکا در جهان شده است، گفت: و دست به تخریب و گسترش پدیده تکفیر و داعش زده اند، اما انقلاب اسلامی هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کرد، زیرا انقلاب ما بدون دشمن قدرتمند پیش نمی رود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما به واسطه چهار عامل موفق بود، گفت: رهبر بزرگ، مکتب بزرگ، ملت بزرگ و دشمن بزرگ چهار عامل موفقیت انقلاب اسلامی است. انقلاب اسلامی یک رهبر بزرگ دارد و با وجود رهبر بزرگ، ملت هم بزرگ شد. بزرگترین افتخار شاه ترسیم الگوی حکومتی مطلوب آمریکا بود و قلمرو توسعه کشور را مشخص کردند و نگذاشتند وارد دانش هسته ای، فضایی، بیوتکنولوژیکی و فناوری پیشرفته شویم. در حالی که جمهوری اسلامی قدرت و استقلال ایجاد می کند تا بچه های ما برای خودشان فکر کنند و بسازند و کوچک دیده نشوند و همه اینها به خاطر داشتن رهبر بزرگی است که ملت را بزرگ و سربلند کرد.

سرلشکر سلامی ادامه داد: ناکامی های آمریکا منجر به تغییر محاسبات جهانی در مورد ظرفیت آمریکا شد و وظیفه انقلاب اسلامی این بود که آمریکا را از وسعت فضای روانی ساخته شده توسط قدرت آمریکا به اندازه فضای واقعی بشناسد. همه متوجه شدند که می شود از آمریکا مستقل شد و اعتماد به قدرت آمریکا در جهان شکست خورد، بنابراین همه نقشه های آمریکا در منطقه بهم ریخت و آمریکایی ها همه شکست ها را مربوط به انقلاب اسلامی می دانند.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: آمریکایی ها در تحریم نفتی ما شکست خوردند چرا که نشان دادیم اگر کسی شریان های اقتصادی ما را ببندد، فعالیت آنها را هم مسدود می کنیم، بنابراین در حوزه تحریم به اهداف خود نرسیدند.

وی با اشاره به پروژه های عمرانی در حال اجرا در سطح ملی گفت: در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم اکنون 400 پروژه زیرساختی در کشور داریم و این پروژه ها تحول عظیمی در کشور ایجاد می کند. ما جزو پنج کشور برتر تولیدکننده توربین در جهان هستیم و موشک های بالستیک ما می توانند یک کشتی در حال حرکت را با سرعت 8 برابر صوت هدف قرار دهند که کمتر کشوری در دنیا این فناوری را دارند و به همین دلیل کشتی های آمریکایی در منطقه خلیج فارس حضور ندارند. یا آژاکس آمریکایی ما می توانیم هدایت کنیم و همه این علوم از چشمه های جوشان قدرت و با توان جوانان تحصیل کرده این دیار که در مدارس آموزش و پرورش تربیت می شوند ساخته شده و عمدتاً این ساخت و سازها ثمره تلاش و کوشش معلمان کشور است. .

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: در حال حاضر یک بقایای آمریکایی در منطقه وجود دارد و این موضوع باعث ناراحتی و افسردگی آمریکایی ها شده است، از نظر آمریکا تحریم نسخه ای از کاپیتولاسیون کشورها بود و این کشور می خواست. تا امروز تمام جهان اسلام را تحت کنترل خود داشته باشد، در ضعف و سرخوردگی به سر می برد و از این رو اختلال، مسیری است از اتاق فکر استراتژیک آمریکا و انگلیس به کلاس های درس ما.

وی با اشاره به اهمیت مدرسه و دانش آموز گفت: هر مدرسه ای یک دنیاست و آن مدرسه به اندازه آرزوهای دانش آموزانش است و مدرسه دنیایی در درون خود دارد و معلمان ایمان ساز جامعه هستند.

سرلشکر سلامی با اشاره به ناآرامی های اخیر در کشور گفت: امروز تلاش آمریکا این است که میدان جنگ را به سمت مدارس سوق دهد، دشمن به دنبال هویت زدایی جوانان ماست، هر چه فاصله فرهنگی جوامع با فرهنگ آمریکایی بیشتر شود. هر چه آن حمله قوی‌تر باشد و شکاف بیشتر شود.

وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان آمریکا بی هویت هستند و به همین دلیل دومین عامل مرگ و میر در آمریکا خودکشی جوانان و نوجوانان در این کشور است و این نشان از ضعف سیستم آموزشی آمریکا دارد و می خواهند همین کار را با دانشجویان و جوانان امروز انجام دهید، به همین دلیل است که ما باید اخلاق دانش و انضباط را به دانش آموزان بیاموزیم. محیط آموزشی اولین محیط آموزشی است و نه تنها باید علوم حرفه ای و دانش تجربی منتقل شود، بلکه معلمان ما باید الگوی دانش آموزان باشند. محیط مدرسه باید برای هر دانش آموزی یک قطب نمای اخلاقی داشته باشد تا از انحراف آنها از مسیر درست جلوگیری کند، می توانیم با دلسوزی ساده خیال همه دانش آموزان را راحت کنیم. اگر ارزش های مدرسه با ارزش های خانواده متفاوت باشد، نوجوان دچار تنش می شود.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شریف ترین و آینده سازترین شغل معلمی است، تاکید کرد: در تربیت دانش آموزان نباید الگوی گذشتگان باشیم.

وی افزود: معلمان، مدیران و والدین سه رکن اصلی آموزش و پرورش هستند. ما همه امکانات خود را برای آموزش فراهم می کنیم تا دانش آموزان ما در دام فرهنگ غربی گم نشوند و زندگی سالم و پاکی داشته باشند.

سرلشکر سلامی در پایان تصریح کرد: آمریکایی ها دوست دارند روابط و سبک زندگی ما شبیه غرب شود و این مبارزه تلخ غرب به ما نشان داده است که باید بیش از پیش به فکر نوجوانان و جوانان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید