استارت‌آپ‌ها مبنایی برای شناسایی ایده‌ها/کسب مجوز میزبانی از تیم‌های برتر در مرکز رشد و فناوری دانشگاه هستند.


ساعت: 10:56
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915786

مهدی لقمان نیا گفت: استارت آپ ها مبنای شناسایی ایده ها هستند و با استفاده از این اتفاقات، ایده و خلاقیت به جوانان کمک می کند تا در کسب و کار پیشرفت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی لقمانیا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد چابهار در گفت و گو با عصرهامون گفت: استارت آپ ها کسب و کارهایی هستند که بر اساس فناوری های نوین برای رفع یک نیاز راه اندازی می شوند.

وی ضمن تشکر از ایده پردازان، داوران، کارگران و مربیان افزود: اولین و یکی از بزرگترین رویدادهای راه اندازی بین المللی شتاب در شهرستان چابهار با استقبال خوبی برگزار شد.

وی ادامه داد: بحث استارت آپ ها و حل مشکلات کلیدی به ویژه کسب و کار باید جدی گرفته شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چابهار گفت: فاصله علم کشورهای اسلامی با کشورهای پیشرفته بسیار زیاد است و یکی از راه های رفع آن بحث رویدادهای استارت آپی است که مهم ترین اصل آن نگاه به درون و همراه با آن است. این اقدامات، به دانش و اندیشمندان نگاه کنید و معلمان و اندیشمندان باید تغییر کنند.

وی حمایت از چنین پیشرفت های علمی را وظیفه خود دانست و با هرگونه همکاری در این زمینه موافقت کرد.

لوکمان نیا با اشاره به برگزاری اولین رویداد بین المللی استارت آپی در دانشگاه آزاد اسلامی در چابهار اذعان داشت: این رویداد با هدف ایجاد بستری برای ایده پردازی و آشنایی با نظرات کارشناسان در موضوعات کسب و کار، انتقال تجربیات منتورهای کسب و کار و مربیان صاحبان ایده و در حمایت حداکثری از ایده های منتخب به منظور ایجاد کسب و کار و تولید ثروت انجام شد.

وی گفت: بیش از 220 شرکت کننده از سراسر کشور در رویداد استارت آپی شتاب چابهار حضور داشتند که رکورد بیشترین تعداد شرکت کننده در این استارت آپ را شکست.

رئیس دانشگاه آزاد چابهار ادامه داد: در این رویداد در مرحله اول 15 ایده انتخاب و در روز دوم به مرحله بعد راه یافتند و در نهایت در روز اختتامیه ایده ها توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفت و چهار تیم به عنوان برترین ها انتخاب شدند. ایده ها و جایزه اهدا می شود.

وی گفت: بهترین تیم های متوالی; تیم سبزینو (تولید ظروف یکبار مصرف از مواد گیاهی)، تیم بندر به بندر (توسعه زیرساخت های گردشگری دریایی)، تیم دوچگران بلوچ (طراحی و دوخت الگوهای لباس عروس بلوچ)، تیم آفاق بافت با ایده ساخت کاردستی با نخ بافتنی نیز به عنوان شایسته شناسایی شناخته شد.

لقمان نیا خاطرنشان کرد: همچنین به تیم های برتر این رویداد مجوز اقامت به مدت یک سال در مرکز رشد و فناوری دانشگاه آزاد چابهار و دانشگاه بین المللی چابهار اعطا شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید