استاندار مرکزی جدید رای اعتماد گرفت/مخلص الامام استاندار شد

ساعت: 12:38
تاریخ انتشار: 1400/08/12
کد خبر: 1781267

سرانجام پس از هفته ها گمانه زنی، در جلسه امروز هیئت دولت، فرزاد اهل الائمه به عنوان استاندار مرکزی منصوب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; سرانجام پس از هفته ها گمانه زنی، در جلسه امروز هیئت دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی استاندار منتخب استان مرکزی، هیئت دولت رای اعتماد گرفت.

در این جلسه فرزاد اهل الائمه از سوی هیئت دولت به عنوان استاندار مرکزی منصوب شد.

پرونده های اصلی استخدامی استاندار مرکزی جدید در حوزه قوه قضاییه شامل رئیس بازرسی انرژی و ارتباطات سازمان بازرسی کل کشور، رئیس بازرسی امور نفت.

به گزارش دیار آفتاب ؛ سیدعلی آقازاده از مهرماه 96 استانداری استان مرکزی را برعهده داشت و اکنون پس از تغییر دولت در دولت سیزدهم استان مرکزی به 19 استانی که تاکنون استانداران آنها منصوب شده اند، پیوسته است. اگرچه از زمان روی کار آمدن دولت جدید. انتصاب استاندار بومی درخواستی جدی از سوی مردم، نخبگان و برخی نمایندگان استان مرکزی بود و نام برخی از چهره ها نیز مطرح شد، اما در نهایت معلّص الائمه به عنوان بیستمین استاندار مرکزی معرفی شد.

از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون در دولت های مختلف 19 استاندار و سه رئیس دولت بر منصب استانداری مرکزی تکیه زده اند.

استان مرکزی که به دلیل قرارگیری صنایع مهم و استراتژیک به عنوان پایتخت صنعتی ایران شناخته می شود، در سال 1956 بر اساس تقسیمات کشوری به مرکزیت اراک و مساحت 29530 کیلومتر مربع به استانی مستقل تبدیل شد. ، حدود 1.82% از کل مساحت. تقدیم به خود.

بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، استان مرکزی دارای 12 شهرستان، 23 بخش، 32 شهرستان و 66 دهستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 400 هزار نفر است.

بیشتر بخوانید:

استانداران استان مرکزی بعد از انقلاب چه کسانی بودند؟ / قدرت غیر بومی ها در حال افزایش است!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید