استان جنوبی کرمان قطعا شکل می گیرد/ در معادن کرمان کار تحول آفرین و انقلابی انجام می شود.


ساعت: 15:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889347

آیت الله رئیسی گفت: موضوع دیگر استانی شدن جنوب استان کرمان است که اجرای آن با تاخیر مواجه شده است و با بررسی های انجام شده این موضوع در دستور کار و توجه دولت قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز در دیدار با مردم شهرستان جیرفت اظهار داشت: امروز روز بسیار خجسته ای است، روز جمعه و نزدیک اذان ظهر در جمع نورانی خانواده معظم و معزز شهدا، ایثارگران و شهدا هستم. آزاد شد و به روح پاک همه شهدا درود می فرستم. اینجانب به خانواده معظم شهدا، مردم متدین، انقلابی، بصیر و نجیب شهرستان جیرفت ادای احترام می کنم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در زمان سیل یک بار دیگر فرصت آمدن به این شهر را داشتم اما فقط از مناطق سیل زده بازدید کردم، ادامه داد: خدا را شاکرم که امروز از روستاهای جنوبی استان کرمان شروع کردم و به منطقه جازمور رفتم و شرایط این منطقه را دیدم

وی گفت: مردم متدین و انقلابی این خطه در ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس بسیار خوش درخشیدند. آنها مردمانی صادق و با اعتقادات و اعتقادات خود هستند و دلیل صحت این گفته شهدای بزرگواری است که این منطقه تقدیم نظام کرده است و دلیل این سخن جانبازان و فداکاری هایی است که این منطقه داده است. به انقلاب

این مسئول ضمن اشاره به سوال فوق و بیان اینکه دلیل این گفته نیز زنان و مردانی هستند که با وجود مشکلات همواره خود را به ارزش های خود وفادار می دانند، گفت: مردم جنوب کرمان شرایط خاصی دارند، حاج قاسم هر وقت که باشد. آستان قدس من را دید، دید خاصی به جنوب کرمان داشت. وی معتقد بود مردم جنوب کرمان صادق و وفادار به انقلاب و ولایت و شهدا هستند.

آیت الله رئیسی فرمودند: بصیرت و زمان شناسی شما را نیز در زمینه های مختلف دیده ایم; ما مواضع انقلابی و اصیل شما را در هر جا که لازم بود در عمل دیدیم. خدا را شکر وقتی در مکان های عمومی هستم احساس خستگی نمی کنم، از بودن در میان مردم، صحبت با آنها و حل مشکلات مردم لذت می برم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آنچه امروز مرا خوشحال می کند این است که احساس می کنم گرهی در زندگی مردم این منطقه باز شده است، تصریح کرد: شما در عرصه تولید و کشاورزی افرادی هستید که در استقلال کشور نقش آفرینی می کنید و مردم جنوب استان کرمانی مردمی پرتلاش، فعال، سازنده و خستگی ناپذیر هستند.

وی ادامه داد: نقش تولید برای کشور بسیار حیاتی است و بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری تولید محصولات کشاورزی بسیار حائز اهمیت است. بنابراین باید موانع موجود برطرف شود و الگوی کشت نیز مهم است.

این مسئول با اشاره به اینکه زمین های حاصلخیز این منطقه استعداد دارد، گفت: گام اصلی در کشور باید برای استقلال کشور و خودکفایی در کالاهای اساسی برداشته شود و کشاورزان نقش اساسی در امنیت غذایی و استقلال کشاورزی دارند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه سیلاب های این منطقه باید مهار شود و راه حل رونق کشاورزی ساخت سد و سدهایی است که بتواند آب را کنترل کند باید سد خرم در نظر گرفته شود و گفت: زمین های کشاورزی هر لحظه ممکن است آسیب ببینند.. سیل و درست نیست که دوباره سیل و خسارت ببینیم و وقتی باران می بارد باید از برکات آن بهره مند شویم.

رئیس جمهور افزود: در مصوبات سفر از استاندار، استاندار و لشکری ​​تاکید می کنم. احداث سدهای آبی و سد جیرفت برای اینکه مردم از آمدن باران ناراحت نشوند و این کار سریعاً انجام شود، بررسی های قبلی انجام شود و حداکثر ظرف مدت یک سال و نیم کار با جدیت انجام شود. .

وی بیان کرد: مشکل سوم این است که در مصوبات منطقه ویژه جازمور داریم اما بعد از 15 سال هیچ اقدامی برای راه اندازی آن انجام نشده، تولید و اشتغال رونق می گیرد.

این مسئول تاکید کرد: فعال سازی منطقه ویژه جازمور که دارای ظرفیت در منطقه است باید مورد توجه قرار گیرد و باید گفت که شرکت های بزرگ معدنی که در این منطقه وجود دارند مسئولیت اجتماعی دارند که باید سریعا شروع به ایجاد اشتغال و اشتغال کنند. تولید..

آیت الله رئیسی تصریح کرد: موضوع راه های مواصلاتی جیرفت و مناطق دورافتاده باید مورد توجه قرار گیرد و راه های ایمن ایجاد شود که در مصوبات سفر منعکس شده است.

رئیس جمهور اضافه کرد: یکی از نکات کلیدی که سال هاست در مورد آن بحث می شود اما هیچ اتفاقی برای پیگیری شهرستان جازموریان نمی افتد این است که این موضوع به تایید وزارت کشور رسیده و در حال پیگیری است. دولت.

وی گفت: موضوع دیگر استانی شدن جنوب استان کرمان است که اجرای آن با تاخیر مواجه شده و با بررسی های انجام شده این موضوع در دستور کار و توجه دولت قرار گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شرکت معادن فاریاب خلع ید شده و به زودی این معادن به مردم تحویل داده می شود و دغدغه های مردم برطرف می شود، گفت: این ابراز محبت مردم به خاطر مردم است. انقلاب و من سرباز انقلاب و دانشجو و خدمتگزار مردم هستم و به این خدمت افتخار می کنم.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: استان کرمان به بهشت ​​معدن معروف است و موضوع معادن باید تغییر کند. اداره معدن را اینطور دوست نداریم، باید در معادن کرمان کار تحول آفرین و انقلابی انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید