استان زنجان برای دومین سال متوالی میزبان طرح جهش تولید دیم/ بیش از 300 هزار هکتار از اراضی استان زنجان زیر کشت گندم می رود.


ساعت: 15:34
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901163

معاون سازمان اصلاح نباتات جهاد کشاورزی استان زنجان؛

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیم امسال به مدت دو سال متوالی در سطح بیش از 320 هزار هکتار از اراضی دیم استان اجرا می شود. وی گفت: یکی از مهمترین اهداف طرح جهش تولید دیم افزایش بهره وری در واحد سطح است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکبر طیبی در گفتگو با خبرنگار موج رسا; وی بیان کرد: محصول عمده در استان زنجان گندم است و برای دولت و کشاورزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این در حالی است که هر ساله مساحتی معادل 290 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم دیم و 18 هزار و 500 هکتار زیر کشت گندم آبی است.

وی افزود: پیش بینی می شود در صورت عدم وجود مشکل خاصی از نظر تنش های اقلیمی و زیست محیطی، بیش از 350 هزار تن گندم در سال کشاورزی آینده در استان تولید شود.

معاون بهبود زراعی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه اقدامات لازم از یک ماه گذشته برای آغاز سال جدید کشاورزی با بهره وری بالا آغاز شده است، گفت: مهمترین اقدامات برای روزهای قبل از کاشت؛ این اقدامات ترویجی است تا کشاورزان با پشتوانه علمی آمادگی لازم را برای رعایت استانداردهای کشت در سال جدید کشاورزی داشته باشند.

وی گفت: بذرهای گواهی شده به اندازه کافی در شرکت های تولید بذر در استان وجود دارد و کشاورزان می توانند از این بذرها استفاده کنند، اما با توجه به اینکه کیفیت بذر تولیدی بالا است، استقبال خوبی از سوی کشاورزان وجود دارد، باید گفت نهاده های لازم نیز ارائه شده است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

طیبی همچنین با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیم ها برای دومین سال متوالی در سطح 320 هزار هکتار از اراضی دیم استان اجرا می شود، گفت: یکی از مهمترین اهداف طرح جهش تولید در دیم ها است. افزایش بهره وری در واحد سطح باشد.

وی اذعان داشت: این اراضی زیر کشت محصولات مختلف از جمله گندم، جو، حبوبات، گیاهان علوفه ای، گیاهان، دانه های روغنی به ویژه زعفران قرار می گیرد و از کشاورزان در زمینه بیمه، نهاده ها و سایر اقدامات ترویجی حمایت ویژه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید