استان زنجان 900 هیئت مذهبی ثبت شده دارد / برگزاری دوره های آموزشی برای زائران و کارکنان هیئت های مذهبی


ساعت: 15:42
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840586

کارشناس سازمان تشکل های تبلیغات اسلامی استان زنجان:

کارشناس تشکیلاتی تشکل های اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 900 هیئت مذهبی ثبت شده در استان وجود دارد، گفت: متقاضیان ثبت نام تشکل های مذهبی می توانند به سامانه طوبی که دارای شرایط لازم است مراجعه کنند. راهنمایی در این سیستم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید سپهری در گفت وگو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: انتخابات هیئات مذهبی شهرستان های استان زنجان روز جمعه (30 اردیبهشت) در تمامی شهرستان ها به جز سلطانیه به طور همزمان برگزار شد.

وی با بیان اینکه انتخابات شهر سلطانیه به دلیل حد نصاب بودن تعداد اعضا برگزار نشد، خاطرنشان کرد: انتخابات این شهرک به صورت مشترک با شهر زنجان برگزار شد.

سپهری با بیان اینکه منتخبان هیئات مذهبی هر شهرستان از بین خود رئیس آن شهر را انتخاب می کنند، افزود: رئیس هیئت های مذهبی استان پس از تعیین رهبران شهرستان توسط روسای هیئت های مذهبی انتخاب می شود.

کارشناس ساماندهی تشکل های اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: دوره شورای هیئات مذهبی 4 سال است که البته دوره ریاست آن یک سال است و هر سال رئیس برای سال بعد انتخاب می شود. .

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 900 هیئت مذهبی در استان زنجان ثبت شده است، گفت: متقاضیان می توانند برای ثبت نام تشکل های مذهبی به سامانه طوبی مراجعه کرده و راهنمایی های لازم را ارائه کنند.

سپهری خاطرنشان کرد: ابتدا در سامانه ثبت نام می کنند و سپس مدارک از جمله اساسنامه را به اداره تبلیغات اسلامی ارائه می کنند و پس از تایید، هیئت مورد نظر ثبت نام و اجازه فعالیت می دهد.

کارشناس ساماندهی تشکل های اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در خصوص حمایت های مراجع تقلید استان گفت: در حد توان از هیئت ها حمایت مالی می شود و برای مدت کوتاهی دوره های آموزشی مذهبی برگزار می شود. بدن. “

وی با اشاره به اینکه هیئات مذهبی دارای چهار زیرمجموعه هستند تصریح کرد: این زیرشاخه ها شامل هیئت های مذهبی، کانون های فرهنگی و تبلیغی، انجمن های اسلامی و مداحان است.

سپهری با اشاره به نحوه فعالیت هیئات مذهبی در شرایط فعلی خاطرنشان کرد: با از بین رفتن ویروس کرونا و تغییر رنگ تاج شهرها، همه هیئات مذهبی حق فعالیت بر اساس پروتکل های بهداشتی را دارند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید