استان قزوین نیازمند سرشماری جدید است/ زنان قزوینی از کمبود امکانات تفریحی و فرهنگی رنج می برند.

وی افزود: الموت غرب و شرق، طارم و محمدیه را می توان به شهرستان ارتقا داد و شهر اقبالیه را به بند ارتقا داد و از وزیر کشور می خواهیم این موضوع را تایید کند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: برای محاسبه جمعیت استان قزوین از آمار سال 95 استفاده می شود.

سیاهکلی گفت: با وجود اینکه رضایت خوبی از عملکرد نیروهای انتظامی و امنیتی در استان قزوین وجود دارد، تجهیزات فعلی پاسخگوی نیاز مردم استان نیست و نیازمند توجه ویژه برای تکمیل این تجهیزات است.

هیچ غرامتی به سیل زدگان قزوین پرداخت نشد

وی با اشاره به وقوع سیل در منطقه رودبار الموت و آوج در سال گذشته، ادامه داد: با وجود گذشت یک سال از این حادثه، خسارتی به مجروحان وارد نشده است.

فاطمه محمدبیعی افزود: بنده نماینده استان هستم که همسرانش وظیفه تربیت نسل فرهیخته ای چون شهید رجایی را بر عهده دارند و شهیدان لشگری، بابایی و ابوترابی حاصل تربیت این بانوان هستند.

وی افزود: با وجود توانایی های چشمگیر بانوان در استان قزوین، متاسفانه امکانات تفریحی و فرهنگی از جمله فرهنگسرا، فضای سبز، پارک و ورزشگاه ویژه این بانوان وجود ندارد و از فقر موضوعات مطرح شده رنج می بریم. “

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: استان قزوین از نظر سرانه تخت و بیمارستان در رتبه 29 کشور قرار دارد و بسیاری از مراکز درمانی و کلینیک های این استان بیش از 70 سال قدمت دارند. باید تخصیص داده شود ما به وام نیاز داریم.


بررسی جدی پارچه های فرسوده قزوین

محمد بیگی ادامه داد: خواهان بازنگری جدی وزارت کشور در مناطق منفصل شهری مانند چوبیندر، مهرگان و ناصرآباد هستیم تا این مناطق ساماندهی شوند.

وی بیان کرد: در حوزه مدیریت بحران شاخص های مدیریت بحران در استان قزوین با وجود اینکه هر ساله با زلزله و سیل طبیعی مواجه هستیم بازنگری نشده و وام های مناسبی اخذ نشده است.

یکی از اعضای هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طرح راه اندازی اورژانس هلال احمر که پایگاه بزرگی در سطح کشور محسوب می شود ناتمام مانده و از 18 اورژانس استان تاکنون تنها 14 اورژانس راه اندازی شده است. پایه عقب هستند


تکمیل این ورزشگاه 6000 نفری به بودجه 200 میلیارد تنی نیاز دارد.

محمد بیگی یادآور شد: لازم است شاخص ها برای مناطق فقیر استان بازنگری شود و مناطقی مانند طارم، کوهن، الموت و آوج نیاز به افزایش بیشتر دارند.

وی در ادامه به بحث تقسیمات کشوری پرداخت و گفت: تقسیمات کشوری به خوبی انجام نشد و این موضوع بر تقسیمات استان قزوین نیز تاثیر گذاشت. در حالی که قزوین به هفت نماینده مجلس نیاز دارد، استان چهار نماینده دارد و اگر کشور به الموت، اقبالیه، آقابابا و طارم تقسیم شود، شرایط برای افزایش بودجه و تعداد نمایندگان فراهم می شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: برای تکمیل و بهره برداری از ورزشگاه 6 هزار نفری شمال شهر 200 میلیارد تن فولاد نیاز است تا جوانان نظاره گر باشند. مسابقات

محمد بیعی در پایان با اشاره به ماموریت های دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین یادآور شد: اکثر ماموریت های این دانشگاه تکمیل نشده است و از کارکنان می خواهیم به پذیرش دانشجو و تمدن خارجی توجه ویژه داشته باشند. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید