استان مرکزی رتبه اول بهبود فضای کسب و کار کشور را دارد

ساعت: 09:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۹
کد خبر: 1783120

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک:

بکی گفت: استان مرکزی در آخرین رتبه بندی طرح ملی پایش محیط کسب و کار رتبه نخست کشور را دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر بیکی رئیس اتاق بازرگانی اراک در گفت و گو با خبرنگار دیار آفتاب ؛ اظهار داشت: استان مرکزی با تلاش، فعالیت و همکاری و تعامل بخش خصوصی و دولتی و فعالان اقتصادی در حوزه های مختلف رتبه اول را در ارتقای کسب و کار در سطح متوسط ​​دارد. در بین استان ها پیروز شد و در جایگاه اول ایستاد.

وی گفت: در مطالعات و بررسی های اخیر انجام شده در طرح ملی پایش محیط کسب و کار در تابستان 1400، فعالان اقتصادی دخیل در این طرح دارای مولفه هایی از جمله: غیرقابل پیش بینی بودن و تغییر مداوم قیمت مواد اولیه و فرآورده ها، عوامل اقتصادی در این طرح هستند. بی‌ثباتی سیاست‌ها، قوانین، مقررات و رویه‌های اجرایی حاکم بر تجارت و دشواری تأمین مالی از سوی بانک‌ها را نامناسب‌ترین مؤلفه‌های فضای کسب‌وکار در کشور نسبت به سایر مؤلفه‌ها می‌داند.

رئیس اتاق بازرگانی اراک با قدردانی از تمامی فعالان اقتصادی استان به تمامی دست اندرکاران تولید و تجارت و طراحان و فعالان اقتصادی در بخش خصوصی و دولتی خوش آمد گفت.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده در طرح ملی پایش کسب و کار، استان مرکزی در رتبه اول و استان های آذربایجان غربی و خراسان به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید