استخدام بخش خصوصی برای پاکسازی معابر مرکز استان خراسان شمالی


ساعت: 12:52
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837472

مجید شادکام گفت: با توجه به کمبود شدید نیروهای پاکبان در شهرداری بجنورد، در مناقصه ای پیمانکار بخش خصوصی برای حذف و حذف بخشی از بجنورد انتخاب و استخدام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید شادکام معاون شهردار بوینور در گفت و گو با عصرتراک درباره علت آشفتگی اوضاع بویینور و نارضایتی مردم از این موضوع گفت: با هم.

شادکام افزود: از سال 98 تعداد زیادی از نیروهای جذب شده در شهرداری بوینورد بازنشسته شدند و در حال حاضر تعداد افراد متدین شاغل در شهرداری بوینورد کمتر از 100 نفر است.

وی با یادآوری اینکه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اجازه جذب نیرو به شهرداری ها را در کشور نمی دهد، گفت: شهرداری ها موظفند حذف معابر را به بخش خصوصی واگذار کنند.

قائم مقام شهرداری بویینور همچنین بیان کرد: البته شهرداری بوینور در سال های اخیر توان مالی برای جذب پاکبان و یا مشارکت بخش خصوصی در تردد در مناطق شهری بوینور را نداشته است.

وی در عین حال تصریح کرد: سرانجام در بودجه سال 1401 شهرداری بوینور با اختصاص 12 میلیارد تن برای جذب بخش خصوصی برای پاکسازی معابر و معابر بخشی از شهرک بویینور موافقت کرد.

شادکام اعلام کرد: مراحل مناقصه به پایان رسیده و شرکت برنده اوایل خرداد ماه امسال مشخص و معرفی می شود.

وی گفت: شرکت برنده مجاز به جذب 100 نفر برای جارو و جمع آوری زباله در 4 میلیون متر مربع منطقه بوینورد خواهد بود.

معاون خدمات شهری شهرداری بوینور یادآور شد: افراد متدین استخدام شده توسط شهرداری بوینور نیز عادت دارند برای ساخت و جاروکردن محله های این منطقه به شهرداری منطقه اول بوینور مراجعه کنند.

وی به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهرک بوینور اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح که به تازگی آغاز شده است به منظور پاکسازی محیطی و شهری، زیبایی منظر شهری و درآمدزایی شهرداری بوینور است. و نیروهای فعال در اجرای این طرح. کمک خواهد کرد.

شادکام خواستار شد: مردم در اجرای این طرح شهرداری بوینور را همراهی کنند تا وضعیت نابسامان و نابسامان معابر بوینور تغییر و بهبود یابد.

وی همچنین با بیان اینکه زباله گردها در ایجاد این وضعیت آشفته بسیار موثر بوده اند، گفت: شهرداری بوینور به تنهایی نمی تواند زباله گردها را مدیریت کند و رهبری این افراد نیازمند همکاری بخشداری، بخشداری و سایر دستگاه های اجرایی ذیربط است.

مهدی معلم رئیس کمیته خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در گفت و گو با عصر اترک اظهار داشت: تمامی مردم متدین که همچنان در شهرداری بجنورد مشغول به کار هستند تا سه سال آینده بازنشسته می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید