استفاده از امکانات و ظرفیت های عظیم دریا باید به یک فرهنگ رایج در کشور تبدیل شود

استفاده از امکانات و ظرفیت های عظیم دریا باید به یک فرهنگ رایج در کشور تبدیل شود

فرمانده معظم کل قوا در دیدار با تعدادی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش تاکید کردند: استفاده از فرصت ها و ظرفیت های عظیم دریا باید به یک فرهنگ رایج در کشور تبدیل شود.

حضرت آیت الله خامنه ای ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار تعدادی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند: استفاده از فرصت دریا و ظرفیت عظیم آن باید به یک فرهنگ عمومی در یک کشور تبدیل شود.

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار که به مناسبت روز نیروی دریایی در 16 آذرماه برگزار شد، ارتقای همه جانبه توان رزمی و تجهیزات دفاعی نیروی دریایی ارتش و تداوم اقداماتی همچون قایقرانی در آب های دور و بین المللی را ضروری دانستند و گفتند: تقویت روابط بین نیروهای مسلح و دولت و سایر نیروها به تفاهم و همکاری و پیشبرد امور کمک خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به دریانوردی ایرانیان در گذشته که باعث انتقال فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی به سایر نقاط جهان شد، خاطرنشان کردند: با وجود این سوابق و سواحل طولانی دریا در شمال و به ویژه در جنوب ایران فرهنگ استفاده از فرصت های دریا در کشور مغفول مانده است و باید به فرهنگ رایج مردم تبدیل شود و لازم دانستند در این زمینه فرهنگ سازی شود و درک عمومی نسبت به این موضوع ایجاد شود. دریا به عنوان یک زیرساخت اساسی افزود: در چند سال گذشته بحث توسعه سواحل مکران مطرح شده و دولت ها نیز از آن مطلع هستند و از آن استقبال کرده اند اما پیشرفت جدی در این موضوع نیازمند فرهنگ سازی است.

حضرت آیت الله خامنه ای تولیدات هنری از جمله انیمیشن را در ارائه امکانات متنوع دریا موثر خواندند و گفتند: با استفاده از تولیدات هنری و ارائه امکانات توسعه دریایی کشور چه در بخش نظامی و چه در بخش غیرنظامی، اشتیاق مردم برای استفاده از این فرصت ایجاد می شود. افزایش دادن.

در این دیدار امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز گزارشی از اقدامات و برنامه های این نیرو در بخش های مختلف ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید