استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی در توسعه خراسان جنوبی


ساعت: 15:03
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818689

استاندار خراسان جنوبی بر استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی برای توسعه استان تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانجواد کنات امروز در دیدار با رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با تاکید بر این مطلب، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی پتانسیل خوبی برای استفاده از امکانات معدنی و کشاورزی استان است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: از توان و تجربه بسیج سازندگی می توان در بحث فرآوری محصولات کشاورزی و معدنی استان استفاده کرد.

وی با اعلام آمادگی استان برای استفاده از طرح ها و طرح های اشتغال زایی بسیج سازندگی گفت: از هر یک از این طرح ها که منجر به توسعه استان می شود حمایت می شود و از ظرفیت همه دستگاه ها برای اجرا استفاده می شود. آنها.”

سردار محمد زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور نیز با ارائه طرح هایی که می تواند به توسعه خراسان جنوبی کمک کند، گفت: اجرای مجتمع فرآوری زرشک از جمله طرح هایی است که می توانیم از ظرفیت ستاد اجرایی استان استفاده کنیم. حضرت فرمان «از امام خمینی هم استفاده کنیم.

به گفته وی؛ مشابه این مجتمع فرآوری زرشک، عناب و زعفران را می توان برای دو محصول استراتژیک ایجاد کرد.

سردار زهرایی از برنامه بسیج سازندگی برای نصب 50 هزار پنل خورشیدی در کشور خبر داد و تصریح کرد: سهمیه خراسان جنوبی از این تعداد 3 هزار پنل است که راه اندازی آن نیازمند حمایت استان است.

وی تاکید کرد: 120 میلیون تن تسهیلات 8 ساله با کارمزد 4 درصد برای نصب و راه اندازی این تابلوها به متقاضیان پرداخت می شود.
رئیس بسیج سازندگی کشور به حضور بیش از 3 هزار جهادگر در استان در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: رهاورد حضور و فعالیت جهادگران، آبادانی و امید برای مناطق محروم است.

سردار زهرایی ادامه داد: بسیج سازندگی برای ایجاد 150 هزار شغل در سال جاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفاهم نامه امضا کرد و استان خراسان جنوبی می تواند از این فرصت نهایت استفاده را ببرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید