استفاده از ظرفیت بنادر گیلان برای رونق اقتصادی کشور موثر است


ساعت: 15:05
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914293

استاندار گیلان در بازدید از مجتمع بندری بندرانزلی:

استاندار گیلان از افزایش بیش از 340 درصدی ترانزیت کالا از بنادر استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت بنادر گیلان در رونق اقتصادی کشور موثر است. و فعالیت های مرتبط با اقتصاد دریایی باید تقویت شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، اسدالله عباسی در بازدید از بنادر و ظرفیت کشتیرانی گیلان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه تبادل سالانه 10 میلیون تن کالا یکی از ظرفیت های مجتمع بندری بندرانزلی است، گفت: بیان کرد: افزایش بیش از 340 درصدی ترانزیت کالا از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته برای استان گیلان بسیار حائز اهمیت بوده و حرکت اقتصاد استان و توسعه صادرات را نشان می دهد و این امر منطقه باید تقویت شود.

وی تاکید کرد: ایجاد زیرساخت های حمل و نقل دریایی برای توسعه صادرات کشور و رونق اقتصادی در این استان ضروری است.

استاندار گیلان با اشاره به بازدید در محل از بخش های مختلف مجتمع بندری بندرانزلی، بارگیری کشتی های خارجی را نشانه رونق صادرات و ایجاد فضای مساعد برای تجارت بین المللی دانست و گفت: با توجه به ظرفیت صادرات و تنوع محصولات استان گیلان و موقعیت به لحاظ استراتژیک، صادرات این استان هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی حائز اهمیت است.

عباسی به مشکل رسوب کالا در انبارهای بنادر استان از گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در این اداره کل با ایجاد هماهنگی بیشتر بین مدیران اداره کل بنادر و دریانوردی، گمرک و اموال استان انجام شد. ، این امور تسهیل شد و قویاً برای تسریع در حل این مشکل بود.

وی با تاکید بر توسعه بندر انزلی و تامین زیرساخت های کشتی سازی و استقرار شناورهای رورو در این منطقه گفت: با توجه به استعداد و ظرفیت خوبی که در حوزه صادرات گیلان وجود دارد، تامین حمل و نقل دریایی و زیرساخت های کشتی سازی در این منطقه با توجه به نیازهای آتی استان ضروری است.

عباسی ادامه داد: لایروبی در بنادر با دستگاه های پیشرفته انجام می شود و عمق کافی برای پهلوگیری کشتی ها را دارد.

وی همچنین به طرح توسعه مجتمع بندر انزلی اشاره و بیان کرد: توسعه این مجموعه تاثیر بسزایی در اشتغال زایی دارد و انتظار می رود فعالیت های مفیدی با حداکثر ظرفیت برای رونق استان داشته باشد.

استاندار گیلان با تاکید بر تقویت بنادر گیلان افزود: با توجه به فراهم شدن سکوهای استفاده از تمامی ظرفیت های بنادر انزلی، کاسپین و آستارا، رونق اقتصادی منطقه مورد توجه است.

وی به راه اندازی راه آهن رشت – خزر در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: با راه اندازی این خط آهن و راه آهن رشت – آستارا که در حال پیگیری است، ضمن اتصال مسیرهای شمال به جنوب و شرق به غرب کشور، استان گیلان علاوه بر ارتباط با کشورهای اوراسیا، نقش بسزایی در رشد و شکوفایی ایران اسلامی خواهد داشت.

عباسی خاطرنشان کرد: رونق صادرات کالا از بندر انزلی به واقعیت تبدیل شده و آینده روشنی را برای گیلان نوید می دهد.

نماینده ارشد دولت در گیلان از بخش‌های مختلف مجموعه بندری و دریایی بندرانزلی از جمله طرح توسعه بندر، مخازن نفت و سیلوهای غلات، انبارهای سرپوشیده و روند تخلیه و بارگیری کشتی‌ها بازدید کرد و در جریان امور قرار گرفت. منطقه و دستورات صادره برای لازم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، جمعی از مسئولان و مدیران کل نهادهای متولی مرتبط با حوزه فعالیت بندری، دکتر عباسی استاندار گیلان را همراهی کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید