استفاده عزیزی هادم از ماده قانونی برای شرکت در جلسه فدراسیون فوتبال / رای کمیته اخلاق؛ قانونی یا غیر قانونی؟!


ساعت: 08:19
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1839312

سیاست دوگانه در کشتی به ضرر فوتبال ملی؛

رئیس برکنار شده فدراسیون فوتبال را واجد شرایط حضور در مجمع عمومی می دانند، هرچند با وجود تصمیم کمیته اخلاق، مجوز حضور وی در اساسنامه به صراحت صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ کمیته اخلاق فوتبال فدراسیون فوتبال پس از کشمکش های فراوان سرانجام شهاب الدین عزیزی هادم را به مدت 2 سال از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم و 100 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم کرد.

بلافاصله پس از اعلام رسمی این رای، رئیس برکنار شده فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد و پیشنهاد استعفای رئیس کمیته اخلاق را اعلام کرد. سوالی که عزیزی هادم معتقد بود به دلیل رد شدن توسط کمیته اخلاق رد شد.

وی همچنین گفت که علیرغم تصمیم کمیته اخلاق مبنی بر محرومیت وی، حق حضور در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در 10 خرداد را خواهد داشت و طبق اساسنامه فدراسیون می تواند در برابر اعضای فدراسیون از خود دفاع کند. مونتاژ؛ سپس اعضا به آزادی یا بازگشت او رای خواهند داد.

این محکومیت بنده، عموماً مطابق بند 3 ماده 37 اساسنامه فدراسیون فوتبال بوده است. زمانی که منشور فوتبال ایران صراحتاً به عضو مورد اعتراض (رئیس برکنار شده) این حق را می دهد که در برابر استدلال های هیئت مبنی بر عزل وی در مقابل مجمع به عنوان بالاترین مرجع قانونگذاری فدراسیون فوتبال از خود دفاع کند.

این در حالی است که محرومیت دو ساله وی از هرگونه فعالیت فوتبالی باعث ایجاد ابهامات زیادی در حضور رئیس برکنار شده فدراسیون شده است. به نظر می رسد با توجه به نص صریح اساسنامه کمیته اخلاق همچنان در صلاحیت کمیته اخلاق برای صدور حکم علیه عزیزی هادم تردیدهای جدی وجود دارد که ممکن است به موضوعات مضیق منجر شود.

ماده 3 حیطه اجرایی اساسنامه کمیسیون می‌گوید این کمیسیون می‌تواند از اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در عرصه فوتبال سؤال و در صورت لزوم نسبت به صدور رأی اقدام کند. عزیزی هادم در حال حاضر فعالیت رسمی در عرصه فوتبال ندارد. از سوی دیگر، طبق بند 3 ماده 63 اساسنامه کمیسیون اخلاق، این قوانین تأثیری بر اختیارات مجمع عمومی و هیئت مدیره فدراسیون در خصوص عزل یا اخراج اعضا ندارد.

این ابهام حقوقی که در اساسنامه‌های تدوین‌شده توسط کمیته تنظیم مقررات فدرال نیز غیرمعمول نیست، تصمیم کمیته اخلاق را به نوعی زیر سوال برده و طبق اساسنامه به عنوان منشور قبلی، عزیزی هادم ممکن است بتواند در جلسه عمومی شرکت کند. مونتاژ از طریق مراحل قانونی. از خود محافظت کنید.

اما نکته مهم دیگر در مشروعیت خود کمیته اخلاق نهفته است. بر اساس اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال و بر اساس بند 4 اصل 62، مجمع فدراسیون باید هیئت های قضایی فدراسیون را انتخاب کند. رئیس، معاون و اعضای قوه قضائیه به پیشنهاد هیئت رئیسه فدراسیون توسط مجمع عمومی انتخاب می شوند و هیچ یک نمی توانند در سایر بخش های فدراسیون عضویت داشته باشند.

البته در بند 6 ماده 62 اساسنامه نیز آمده است که در صورتی که رئیس، معاون رئیس جمهور و اعضای قوه قضائیه در طول مدت مسئولیت خود به طور دائم از انجام وظایف خود دست بکشند، هیئت مدیره موظف است فرد دیگری را برای انجام وظایف خود تعیین کند. انجام تعهدات مربوطه مجمع عمومی بعدی را برای جایگزینی برگزار می کند.

بر اساس این مفاد اساسنامه فدراسیون فوتبال؛ اعضای فعلی کمیته اخلاق فقط تاییدیه هیات مدیره را برای کار خود دارند و این مصوبه هیچ گاه به تایید اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال نرسیده است که نقض آشکار اساسنامه است و هزینه بر خواهد داشت. فوتبال ایران عزیزم.

همچنین ممکن است اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، کار کمیته اخلاق را تایید و معتبر بدانند، اما به یاد داریم که چند روز مانده به جلسه برکناری موقت عزیزی هادم در 28 بچمن 1400 مهرداد. سراج به مدت یک سال برکنار شد اما همه اعضا به دلیل عدم تایید جلسه این تصمیم را غیرقانونی دانستند.

سقف اعضای هیئت مدیره همچنان ادامه دارد و هر روز بر شدت ائتلاف های خطرناک در داخل و خارج کشور افزوده می شود و جلسه با حضور ناظران فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا و همچنین هرگونه تخلف و تخلف از اساسنامه برگزار می شود. ، فوتبال ملی در سال جام جهانی با بحران ها و عواقب جبران ناپذیری مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید