استقبال مردم تربت حیدریه از طرح ملی مسکن

ساعت: 09:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۳
کد خبر: 1780882

اکثر ساکنان تربت حیدری که علاقه ای به آپارتمان نشینی ندارند با توجه به طرح اقدام ملی مسکن مهر در محل مسکن مهر از این طرح استقبال نکردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; اگرچه اسلامی وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم بر اجرای قوی برنامه اقدام ملی مسکن تاکید کرد، اما برخی نشانه ها حاکی از بعید بودن هدف برای تحویل برخی از واحدهای این طرح به دولت دوازدهم است.

پروژه ملی مسکن قرار بود با ساخت 400 هزار واحد مسکونی در نیمه دوم سال 97 آغاز شود که به دلیل اتفاقات متعدد عملا تعمیرات اساسی آن به زمستان 98 موکول شد. اما مرحله ثبت پروژه با فوران تاج نیز مصادف شد و در نتیجه وزارت راه و شهرسازی ماه ها برای ثبت نام و پالایش متقاضیان واجد شرایط وقفه داشت.

بررسی ها از یک استان نشان می دهد که از 30 هزار نفری که در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده اند، تنها حدود 6 هزار نفر متقاضی عقد قرارداد بوده اند.

استقبال مردم تربت حیدریه از طرح ملی مسکن

اکثر ساکنان تربت حیدری که علاقه ای به آپارتمان نشینی ندارند از این طرح استقبال نکردند چرا که طرح اقدام ملی مسکن نیز در مسکن مهر گنجانده شده است.

اجرای طرح مسکن مهر در شهر تربت حیدریه که در ابتدا امیدوار بود بسیاری از مستأجران صاحب خانه شوند، اکنون به دلیل افزایش هزینه ها و ضعف حاکمیتی، شهروندان تربتی را مورد بی مهری قرار داده است.

این در حالی است که اجرای پروژه مسکن مهر در بسیاری از مناطق به دلیل عدم جانمایی مناسب و نبود زیرساخت های لازم و دلایل مختلف و یا به صورت نیمه کاره رها شده و یا چند بلوک تحویل داده شده و بسیاری از منازل بدون متقاضی و نیمه کاره هستند. ساختمان ها نیز باید پول زیادی بپردازند.

شهرستان تربت حیدریه نیز از این قاعده مستثنی نیست و قرار بود این واحدها حداکثر هشت تا 10 میلیون تن به خانواده ها تحویل داده شود. در حال حاضر این مبلغ نقدی ده برابر شده و باعث نارضایتی و اعتراض نامزدها شده است.

پروژه مسکن مهر تربت حیدریه با ثبت نام بیش از 6000 متقاضی آغاز شد و در نهایت این پروژه با تصویب ساخت 3287 واحد مسکونی تعاونی ها و انبوه سازان در محدوده شهرک ولی به اجرا درآمد. عصر در تربت حیدریه.

520 واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل شد

ناطق مدیر راه. و شهرسازی تربت حیدریه گفت: برای تکمیل پروژه های مسکن مهر تا پایان شهریور ماه سال جاری 520 واحد به متقاضیان تحویل داده شد.

وی افزود: پروژه مسکن مهر تربت حیدریه دارای 3507 مسکن است که از این تعداد یک هزار و 880 مسکن تکمیل و به صاحبان آن تحویل شده است.

ناطق گفت: از مجموع این واحدها یک هزار و 627 واحد نیمه تمام است که از این تعداد 380 واحد در مرحله فونداسیون و 520 واحد تا پایان شهریور ماه سال جاری به صاحبان آنها تحویل داده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی تربت حیدری گفت: یکی از موانع تکمیل و تحویل مسکن مهر در این منطقه بحث آزادسازی است که از سوی مردم و پیمانکاران مطرح شده است، بنابراین این سهم نیازمند آزادسازی است اما بخشی از آن. به دست آمده است و مقداری کل راه شهرسازی استان نیاز به بررسی و تلاش مشترک دارد.

پیشرفت 80 درصدی پروژه مسکن ملی

مدیر راه و شهرسازی تربت حیدریه گفت: در حال حاضر 32 واحد از شرکت مه سازان تربت برای طرح ملی مسکن معرفی شده و این پروژه 80 درصد پیشرفت دارد.

حسین ناطق جنت آبادی گفت: در اقدام طرح ملی مسکن در سایت 2562 نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد فقط 86 متقاضی کارآمد و دائمی هستند که از این تعداد تنها 12 نفر 40 میلیون تن سپرده گذاری کرده اند.

وی عدم استقبال مردم تربت حیدری از سوی طرح ملی مسکن را دوگانگی انتخاب مردم برای در نظر گرفتن اطلاعات کافی در این طرح عنوان کرد و افزود: روبنا و زیرساخت ها خوب نیست و مردم نمی خواهند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید