استقرار بمب افکن هسته ای آمریکا در اروپا همزمان با تنش در اوکراین است

این بمب افکن های مدرن قبلاً توسط ایالات متحده در طول جنگ خلیج فارس در سال 1991 در بغداد استفاده می شد.

این گزارش می گوید دو بمب افکن B-52 Stratforce به همراه دو بمب افکن دیگر روز پنجشنبه وارد پایگاه نیروی هوایی سلطنتی شدند. به گفته نیروی هوایی بریتانیا، این بمب افکن ها با دیگر جنگنده های ناتو از جمله هواپیماهای بریتانیایی تایفون و اف-16 پرتغالی به عنوان بخشی از یک واحد عملیات هوایی ادغام شده اند.

یک مقام سابق ارتش بریتانیا گفت: این بمب افکن ها می توانند توسط پایگاه هوایی بریتانیا برای هدف قرار دادن طیف وسیعی از اهداف در جنوب روسیه و بلاروس، مسکو، سن پترزبورگ و حتی پایگاه های دریایی در دریای سفید مورد استفاده قرار گیرند.

بمب افکن های فرستاده شده از پایگاه نیروی هوایی ایالات متحده مینوتا در داکوتای شمالی نیز قادر به حمل سلاح های هدایت شونده دقیق و هسته ای هستند.

همزمان با ورود بمب افکن ها به اروپا، مقامات آمریکایی طی دو روز گذشته از همه شهروندان اوکراینی خواسته اند که اوکراین را ترک کنند و جو بایدن هشدار داد که وضعیت در شرق اروپا هر لحظه ممکن است از کنترل خارج شود.

مقامات روسیه هرگونه طرح حمله به اوکراین را رد کرده اند و از ایالات متحده خواسته اند که اطمینان حاصل کند که اوکراین به ناتو نپیوسته و ائتلاف برای خروج نیروهای خود از شرق اروپا و همچنین سایر تضمین های امنیتی با یکدیگر همکاری می کند. ایالات متحده این اتهامات را رد کرده است.

علاوه بر بمب افکن های B-52، ایالات متحده 1700 سرباز در لهستان مستقر کرده است، در حالی که بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا روز جمعه برای گفتگوهای دیپلماتیک وارد مسکو شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز روز جمعه به خبرنگاران گفت که مذاکرات با غرب ادامه دارد و او در روزهای آینده با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، مذاکرات دیپلماتیک بیشتری خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید