«استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» خواست مردم انقلاب بود/ 13 فروردین روز «آری» ملت جمهوری اسلامی ایران است.


ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818599

علما و سران عشایر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه 13 فروردین روز ملت برای جمهوری اسلامی ایران است، گفتند:

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ با رای موافق 98.2 درصد در 12 فروردین 1358 عید دیگری شد که حاصل مبارزات ضد شیطانی، ضد طاغوتی و شعار “استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی” ملت ایران. آن روز اتفاق افتاد و نظام جمهوری اسلامی ایران مستقر شد.

ماجرا از این قرار بود که در 9 فروردین 58 حدود 50 روز از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می گذشت و در شهرها و روستاها صف های طولانی مقابل صندوق های رای تشکیل شد.

صف های بی سابقه بی سابقه؛ پس از شمارش آرا، نتایج همه پرسی روز 12 فروردین اعلام شد و بیش از 98 درصد از واجدین شرایط رای موافق به استقرار جمهوری اسلامی ایران رای مثبت دادند.
حکومتی که من دارم خمینی (ره) وعده تشکیل مردم را داده است، حکومت مردمی که آرمان 2500 ساله شاهنشاهی را برای همیشه در کشور بسته است.

13 فروردین نماد مشارکت ملت در تعیین سرنوشت

مولوی عبدالواحد توحیدی پور شیران زی امام جمعه و رهبر طایفه قهوه بلوچی سرباز در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه مردم وفادار و فهیم ایران در 12 فروردین 58 بلوغ سیاسی خود را به جمهوری اسلامی نشان دادند، گفت: روز مردم. ایران اسلامی با حضور در مقابل گلزارها، خط و نشانی باطل بر نقشه های شوم دشمنان کشیده و راهی را که آن مرحوم برای ملت ترسیم کرده بود، با جان و دل پذیرفتند.

وی با تاکید بر اینکه 12 فروردین مظهر واقعی اراده و عزم برای تعیین سرنوشت کشور بود، گفت: در چنین روزی مردم “بله” گفتند و به حماقت استکبار جهانی پاسخ قطعی دادند.

رئیس ایل گفت: پذیرش جمهوری اسلامی ایران توسط اکثریت مردم به افکار عمومی جهان نشان داد که در 12 فروردین 58 58 نفر با کمال میل پای صندوق های رای آمدند و آگاهانه و آزادانه انتخاب کردند.

وی ادامه داد: 13 فروردین یکی از ایام یوم الله و نقطه عطف مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی است که نشانه مردم سالاری دینی است.

امام جمعه و رئیس کافه بلوچ منطقه سرباز گفت: وحدت و نزدیکی شیعه و سنی، توسعه روستایی، افزایش سمینارها، پیشرفت در علم، آموزش، پزشکی، فناوری هسته ای و موشکی و غیره. دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی ایران روز جمهوری اسلامی است. روز عظمت، اقتدار و نماد استقلال و آزادی مردم انقلابی و بصیر ایران است.

رئیس ایل خاطرنشان کرد: درخشش جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای بی نظیر انقلاب اسلامی در چند دهه گذشته در عرصه های مختلف از جمله خاری در چشم دشمنان نظام است.



جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر شریعت اسلامی است

مولوی عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: مردم ایران عاشق نظام اسلامی هستند. بر خلاف میل استکبار جهانی به دنبال حکومت سکولار و بی دین، جمهوری اسلامی 12 فروردین را که مبتنی بر مردم و شریعت اسلامی است به اتفاق آرا برگزیدند.

وی افزود: عدالت یکی از اهداف والای حکومت اسلامی است، لذا امام راحل در پیامی به مناسبت روز جمهوری اسلامی فرمودند: تبریک به شما حکومتی که در آن تفاوت نژاد و سیاه و سفید است. و ترک فارسها و کردها و «بلوچ نیست. همه برابرند. فقط کرامت است، در پناه تقوا و برتری بر اخلاق و عمل صالح، و فرقی بین زن و مرد و بین اقلیت های دینی و دیگران در قوه قضائیه نیست.

امام جمعه اهل سنت سراوان ادامه داد: قیام عدالت خواهانه جمهوری اسلامی و حمایت از اقشار آسیب پذیر و مستضعف بر اساس اصل عدالت و با حمایت عظیم مردم، هزاران شهید و جانباز و خانواده های بیماران شهدا است. قانون اساسی به عنوان یک پیمان ملی

مولوی ساداتی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب است و یکی از آرمان های امام انقلاب تحقق جمهوری اسلامی به معنای واقعی است.

وی بیان کرد: برقراری عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی، رفع تبعیض و حمایت از فقرا و فقر از اهداف مهم امام راحل است که همواره در سخنرانی ها، پیام ها و توصیه های خود و خود در طول زندگی بر آن تاکید داشته است. آنها زندگی در یک خانه ساده را انتخاب کردند. همچنین ولی فقیه که ساده زیستی را در پیش گرفته است باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.



برگزاری انتخابات در ایران نشان دهنده اهمیت مردم است

مولوی مجیب الرحمن رئیسی امام جمعه موقت گلشن در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: 13 فروردین در تقویم ایران روز جمهوری اسلامی ایران اعلام شده است زیرا در این روز مسلمانان ملت ایران نظام اسلامی را پذیرفت و به آن رأی داد. بله، آنها انجام دادند.

وی افزود: 98 درصد مردم ایران در این روز از نظام مقدس جمهوری اسلامی ابراز خرسندی کردند و خواستار برپایی حکومت اسلامی در ایران شدند.

امام جمعه موقت اهل سنت گلشن با بیان اینکه 12 فروردین را باید جشن بگیریم، ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 58 شکل گرفت اما با حضور آگاهانه، متعهد و آزادانه مردم در مقابل طویله دوازدهم. باخمن نظام جمهوری برقرار است آنها اسلام را برای اداره کشور انتخاب کردند.

مولوی رئیسی خاطرنشان کرد: اگر فکر کلی داشته باشیم از ابتدای انقلاب به طور متوسط ​​سالی یک و نیم یک بار در کشور انتخابات برگزار می شود و این نشان دهنده سهم مردم در اداره کشور است.
وی افزود: در هیچ کجای دنیا مانند ایران حضور مردم در تعیین سرنوشت وجود ندارد، در کشورهای عربی سلطنت در دست خانواده خاصی است، در بسیاری از کشورها دموکراسی وجود ندارد، اما در ایران اسلامی دموکراسی واقعی وجود دارد. . “

امام جمعه موقت اهل سنت گلشن گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صدای مردم غالب است و در بسیاری از موارد از انتخاب ولی فقیه تا انتخاب رئیس جمهور مجلس خبرگان رهبری. ، مجلس شورای اسلامی، مردم درگیر هستند».

مولوی رئیسی اذعان داشت: برگزاری انتخابات در ایران نشان دهنده اهمیتی است که به مردم داده شده و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر رای مردم است.

وی خاطرنشان کرد: حکومت در عربستان سال هاست که در دست خاندان آل سعود است، در امارت، بحرین، عمان و کویت نیز حکومت سلطنتی است و خانواده خاصی بر مردم حکومت می کنند.

امام جماعت موقت اهل سنت گلشن روز جمعه گفت: در برخی از کشورهای منطقه نیز انتخابات برگزار می شود اما در آن کشورها دموکراسی واقعی وجود ندارد زیرا تخلفات بزرگی در انتخابات صورت گرفته است.

مولوی رئیسی گفت: آمریکا که خود را مهد دموکراسی می داند اما می بینیم که تخلفات اساسی در انتخابات صورت گرفت که خودشان به آن اعتراف کردند اما در ایران اسلامی چنین مشکلاتی وجود ندارد و صدای مردم قابل باور است. .



13 فروردین روز تحقق حق و پیروزی دین بود

مولوی عنایت الله رسولی زاده امام جماعت اهل سنت سرباز در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه 13 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، روزی تاریخی و به یاد ماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: در تاریخ انقلاب اسلامی روز 13 فروردین ماه روز جمهوری اسلامی ایران به یادگار مانده است. شعار “استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی” و حمایت ملت، توطئه های دشمنان خنثی شد و مردم با اکثریت آرا به این نظام و انقلاب “آری” گفتند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نویدبخش گسترش حکومت عدل است، افزود: پس از گذشت بیش از 50 سال از جمهوری اسلامی ایران، مردم همچنان برای دفاع از آرمان ها و اهداف انقلاب به پا خاستند و امروز اجازه می دهند کشور مداخله کند. بیگانگان نمی دهند.

این عالم اهل سنت با بیان اینکه امروز علم، پزشکی، موشکی، اتمی و پهپاد ایران خاری در چشم دشمن است، ادامه داد: پس از گذشت بیش از پنج دهه از عمر پر برکت این نظام اسلامی، دنیا شاهد متفاوت بودن آنهاست. و ذکر این نکته ضروری است که مسیر پیشرفت و کمال مبتنی بر آرا و نظرات مردم و تدبیرهای مصرانه رهبرانقلاب است.

وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب هیچ گونه امکانات اجتماعی، خدماتی، آموزشی، بهداشتی، عمرانی و امنیتی نداشتیم، تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران اکنون امکانات خوبی داریم، بنابراین ایران او ابتدا در منطقه حرف می زند و با وجود توطئه ها و توطئه های دشمنانش با صلابت بیشتری به راه خود ادامه می دهد.

رسولی زاده افزود: آزادی در انتخابات یکی از مهم ترین ثمرات انقلاب اسلامی در ایران است. مردم از اول انقلاب بارها پای صندوق های رای رفتند و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور را آزادانه انتخاب کردند، اقدامات نشان دهنده آزادی کامل بیان در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

مردم سالاری دینی اولویت جمهوری اسلامی ایران است

مولوی ریگیان پور امام جمعه اهل سنت میرجاوه گفت: 13 فروردین یکی از روزهای تاریخی و خاطره انگیز ملت ایران است. درصد گفتند که این میزان مشارکت نشان دهنده محبوبیت این نظام مذهبی دموکراتیک است.

وی افزود: در تمام انتخاباتی که در کشور برگزار شد، مردم ایران حضور حداکثری و مشارکت بالای 65 درصد داشتند، این حضور برای شخص خاصی نبود، بلکه رای مثبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی بود. ایران. اگر مردم کشور را اداره کنند در انتخابات این نظام شرکت نخواهند کرد و هر زمان که دشمنان انقلاب تلاش کردند از حضور مردم در انتخابات بکاهند، مردم با شور و نشاط بیشتری در انتخابات شرکت کردند.

امام جمعه اهل سنت میرجاوه با اشاره به اینکه مردم در هر انتخاباتی به معنای واقعی کلمه به شعار استقلال و آزادی رای مثبت داده اند، گفت: استقلال در نظام جمهوری اسلامی به این معناست که هیچ نیرویی بر ما حکومت نمی کند مگر اینکه نیستیم. خدای متعال اما آزادی که در کشور داریم مبتنی بر آزادی های مدنی، قانونی و مذهبی است.

وی افزود: سیاستمداران غربی با اهداف استثماری خود در صدد گسترش باورهای غلط از آزادی ها در بین جوامع هستند و هدف اصلی آنها این است که کشورهای اسلامی را به ورطه خلط شناختی آزادی و مسائل دینی بیاندازند.

مولوی ریگانیان پور اذعان داشت: در نظام های سلطنتی کشورهای حاشیه خلیج فارس تاکنون هیچ رأی مردمی برای انتخاب نظام حکومتی برگزار نشده است و تنها برخی از جناح های داخلی برای اهداف نمایشی برگزار شده است.

به گفته این عالم اهل سنت; دموکراسی در این کشورها واژه ای بیگانه است و پول عامل و معیار تعیین کننده برای انتخاب فرد است و شایستگی افراد مهم نیست و مردم این کشورها با شایسته سالاری آشنایی ندارند، در این کشورها دولت های غربی به دلیل دخالت در این کشورها هستند.

وی گفت: مردم ایران با میل خود در انتخابات شرکت می کنند و اجازه نمی دهند سیاستمداران انگلیسی و آمریکایی کوچکترین نقشی در سرنوشت ملت ایفا کنند، حتی مرد اول کشور حضور دارند و مردم ایران هستند. حتی رهبران: «جامعه به‌طور غیرمستقیم توسط اعضای شورای خبرگان انتخاب می‌شود و در هیچ جای دنیا دموکراسی با این ظرفیت وجود ندارد و حاکمیت مردم سالاری دینی در کشور حاکم است.

این عالم اهل سنت گفت: انتخابات در ایران همیشه با آزادی کامل برگزار می شود و خارج از مردم سرنوشت جامعه را رقم می زند و در کشور ما همه ادیان، مذاهب و اقلیت ها ولی فقیه را به اتفاق آرا به عنوان رهبر و پدر معنوی جامعه می پذیرند. آنها برکت وجودشان را دلیل اتحاد بین طبقات مختلف می دانند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید