استقلالی ها چگونه پشت سر مربی خود ایستادند

تسلط حداقلی فوتبال پرتغال، با یک جستجوی ساده در فضای مجازی، شک و تردید در مورد جاه طلبی و البته جنون کافی را در جذابیت انتخاب آبی ها به عنوان جانشین سرمربی که تیمش بدون شکست قهرمان لیگ شد، از بین می برد. .

حالا همه منتظر دیدن پرتغالی ها در ایران بودند و بی صبرانه منتظر تماشای کاپیتان سابق اسپورتینگ و ستاره مبارز تیم ملی پرتغال به عنوان سرمربی تیم قهرمان ایران بودند.

آنچه در اولین دیدار ساپینتو با اصحاب رسانه مشهود بود، بررسی دقیق سرمربی و آشنایی با ذائقه هواداران ایرانی بود که گواه آن صحبت های قاطع وی در خصوص کسب چهار جام با استقلال بود.

مصاحبه با بازیکنان استقلال در پیش فصل درباره سختگیری و شدت تمرینات ساپینتو باعث خوشحالی هواداران شد و همه چیز خوب پیش می رفت تا اینکه استقلال با باخت شوکه کننده در آزادی مقابل سپاهان غافلگیر شد.

استقلالی ها چگونه پشت سر مربی خود ایستادند

شکستی که ساپینتو را از زنجیره اعتماد به سیستم سرمربی قبلی خارج کرد و تیمش را با آرنج محبوبش به زمین فرستاد. ساپینتو به تدریج ویژگی های فردی خود را به روحیه تیمش تزریق کرد. خط مایل در نمودار خط با نشانگرهای افقی و عمودی “بی دقتی ساپینتو در لبه خط” و “فشار بالای سر و عجله برای پس گرفتن توپ از بازیکنان” این مشکل را تایید می کرد.

بازیکنان استقلال به شدت تحت تاثیر سرمربی خود قرار گرفتند و قبل از شروع جام جهانی به درک کافی از خواسته های ساپینتو رسیده بودند.

این در حالی است که چالش هایی که منجر به محرومیت ساپینتو به همراه جدایی آزورلو از این باشگاه شد، این سرمربی پرتغالی را شوکه کرد و البته هواداران استقلال نیز از حضور کامل این سرمربی در جمع آبی پوشان ناامید شدند.

از دست دادن برد در دربی تهران، ناکامی مقابل مس رفسنجان در یک بازی پر از دست و در نهایت شکست در تبریز پس از جام جهانی کافی بود تا ریکاردو به مقصدی جدید پس از استقلال فکر کند اما بازگشتی پرانرژی در جام حذفی مقابل تیم اسپانیایی پاکو خامس شرایط را برای او برگرداند.

قبول سومین باخت استقلال در لیگ مقابل ساپینتو، سالن کنفرانس ورزشگاه نقش جهان را به مکانی چالش برانگیز برای این سرمربی تبدیل کرد. اما خلق و خوی خاص پرتغالی مبنی بر بی احتیاطی به او ابراز جدی کرد تا به سوالی در مورد از دست دادن شانس قهرمانی پس از ناکامی مقابل تیم های بزرگ پاسخ دهد تا خیلی صریح و قاطع بگوید: من همه چیز را از دست ندادم. !

استقلالی ها چگونه پشت سر مربی خود ایستادند

جمله ای که جدی گرفته نشد چرا که با نگاهی به جدول، اختلاف هشت امتیازی استقلال با پرسپولیس در پایان هفته، خوش بین ترین هواداران قهرمانی را هم ناامید کرد.

اما انگار ساپینتو قبل از حضور در این کنفرانس، در خلسه فکر و خیال باخت مقابل سپاهان، یک بار سوپرگل تورس و اخراج بیرانوند مقابل آلومینیوم را دیده بود که می گفت آنقدر از شانس قهرمانی مطمئن است.

برد درخشان مقابل ملوانی که پس از جام جهانی گل نزده بود، هواداران را به پتانسیل های این تیم امیدوار کرد و برد مقابل مس کرمان به توانایی بازیکنان و کادر فنی برای دفاع از عنوان قهرمانی اطمینان داد. فاصله استقلال و صدر در حال کم شدن است و حالا آبی ها تنها یک بازی تا صعود به بالای جدول فاصله دارند.

قرار گرفتن ساپینتو در شرایط جنجالی جدید در کرمان بار دیگر گرد و غبار این شخصیت کنجکاو را در مورد عملکرد فنی تیمش در بازگشت از شکست در دیدار رفت بیرون انداخت اما چهره اول فوتبال ایران هفته گذشته در یک راه جالب و شاید عجیب او بیش از گذشته در بین هواداران استقلال محبوب شد.

استقلالی ها چگونه پشت سر مربی خود ایستادند

ساپینتو در طول این 230 روز و همچنین القای روحیه فردی و تفکر تاکتیکی خود در ذهن بازیکنان، توانست احساس نیاز به رگه هایی از شور و شوق و جنون لازم برای جاه طلبی را در هواداران تیمش ایجاد کند. هواداران استقلال آنها به حامیان درجه یک او تبدیل شده اند و امیدوارند برای اولین بار در تاریخ این باشگاه با ساپینتو از عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر دفاع کنند. امیدی که نشان می دهد ساپینتو از کار در ایران و استقلال جان سالم به در برده است!

دیدگاهتان را بنویسید