استقلال با این بازی پرسپولیس را می گیرد

اکبر کارگرجم بازیکن سابق تیم استقلال در خصوص دیدار استقلال مقابل ملوان بیانیه ای ارائه کرد.

عملکرد استقلال مقابل ملوان را چگونه ارزیابی کردید؟

فکر می کنم استقلال برای اولین بار بعد از جام جهانی فوتبال بازی کرد.

یعنی استقلال در هفته های قبل فوتبال بازی نکرده است؟

نه! استقلالی ها در هفته های قبل به سادگی رفتند و به رفتار تاکتیکی حریف در زمین واکنش نشان دادند. تیم ما در سپاهان، تراکتور و هفته های قبل از آن فوتبال خوبی نداشت. از نظم خارج شده بودیم، ناهماهنگ بودیم و در نهایت نتیجه درستی نگرفتیم! اما قبل از ملوان برای استقلال برنامه داشتیم.

در این مورد بیشتر توضیح می دهید؟

تیمی که ساپینتو مقابل ملوان به میدان رفت، همان تیمی بود که هواداران استقلال دوست دارند در زمین بازی ببینند. او تاکتیک داشت، جمع آوری کرد و خوب باز شد، از دو طرف به حریف فشار آورد. ما شاهد کار تاکتیکی بودیم و او به درستی مثلث های هجومی خود را تغذیه می کرد و در نهایت همه چیز طبق برنامه بود. استقلال باید اینطور بازی کند و از ابتدا تا انتها به حریف فشار بیاورد.

اما ملوان چند بار تا آستانه باز شدن دروازه استقلال رفت؟

طبیعی است! بعد از چند هفته استقلال بازی خوبی انجام می داد و این تیم اعتماد به نفس و اقتدار نداشت. اگر دقت کنید حملات سمی و خطرناک ملوان دقایقی قبل از گل خوردن است. استقلال همچنان اعتماد به نفس نداشت و بی اعتمادی او باعث شد به حریفش فرصت بدهد. دیدیم که اگر چشم نداشت، استقلال باز هم می توانست بازی را ببازد. اما تجربه کاپیتانی استقلال در جام جهانی باعث شد استقلال در این بازی بماند. استقلال بلافاصله بعد از اینکه عاصمی توپ را از روی خط برگرداند به گل رسید و همان اتفاقی که می توانست برای استقلالی ها بیفتد برای ملان رخ داد و شیرازی از نظر روحی و فکری و تاکتیکی حریف به هم ریخت و دوباره به گل رسید.

می گویید استقلال هفته گذشته اعتماد به نفس نداشت؟

در کل استقلال تیمی نبود که قهرمان سوپرجام شود و بعد از جام جهانی به تعطیلات برود. نمی توانید هیچ شباهتی بین تیم سوپرجام و دربی پیدا کنید. استقلال همانطور که گفتم در مقابل تاکتیک های رقبا فقط تاکتیکی واکنش نشان می داد اما قبل از ملاوان برای خودش برنامه داشت. او با محاسبات کار کرد و دیدیم که چگونه برنده شد. به نظر من روزبه چسمی یکی از بهترین بازیکنان استقلال بود که به خوبی جای سیاوش یزدانی را گرفت. چسمی به موقع پشت دروازه بان ظاهر شد و در چند صحنه جلوی محوطه جریمه توپ جمع کرد و با وجود اینکه مدافع وسط بود در نقش هافبک دفاعی هم ظاهر شد و در نهایت وقتی دید تیم ملوان در دل شکسته است. از محوطه جریمه حریف جلو رفت و در را محکم کوبید. بقیه بازیکنان هم خوب بودند.

چه شد که مهدی کایدی دوباره گل زد؟

این بازیکن عالیه مهدی قیدی در بازی رفت به نفع ملوان آمد. او در جام حذفی نیز ثابت کرد که چقدر بازیکن خوبی است. نمیدونم چرا اینقدر زیر سطح خودش بازی میکنه! معلوم بود که مشکلات روحی داشت. چون در هفته های اخیر دیده ام که ساپینتو این بازیکن را مطرح کرده و مدام می گوید کایدی می تواند گلزنی کند. همین حرف ها باعث شد تراکتور دو پنالتی را متوقف کند و روی گل اول استقلال مقابل ملوان تاثیر 100 درصدی داشته باشد. رهبر نباید عقب بماند. او از جمله بازیکنانی است که اگر کاملا زیر نظر تیم و سرمربی باشند، نمونه ای از او را در فوتبال ایران نداریم. او یک دریبل‌زن، شوت‌زن، پاسور مطمئن است. او بازیکنی است که وقتی توپ در پایش است خوشحال به نظر می رسد و دوست دارد با آن حرکات تکنیکی انجام دهد. او قدرت دریبل زدن بازیکن مقابل را دارد و دیدیم که او در هوا مقابل دریابان توپ را کنترل می کند و با پای راست پاس را به داخل می فرستد. امیدوارم به همان شکل بماند.

چرا هواداران استقلال این مسابقه را تشویق نکردند؟

طبیعی است! وقتی استقلال به سپاهان می‌بازد، به تراکتور می‌بازد و دو بازی را با ۶ امتیاز می‌بازد، هواداران ناامید می‌شوند. البته در مقابل سرمای هوا، مشکلات رزق و روزی و گرانی بلیت هم نباید سکوت کرد. شنیدم قیمت برخی از بلیط ها 1 میلیون تومان بوده که واقعا عجیب است! چرا چنین قیمتی برای فن در نظر گرفته شده است؟ کدام گروه از هواداران استقلال به ورزشگاه می روند و می توانند این مبلغ را پرداخت کنند. که حاضر است یک شب آخر هفته به ورزشگاه آزادی برود و در سرما بنشیند و یک میلیون تومان برای تماشای بازی استقلال بپردازد. این رفتار واقعا منصفانه نیست. باید قیمت بلیطی وجود داشته باشد که تف و کباب را نسوزد. باشگاه نباید اینقدر به فکر جیب خود باشد. گاهی باید به هواداران امتیاز داد.

فکر می کنی استقلال بتواند به پرسپولیس و بالای جدول برسد؟

اگر این بازی ها ادامه پیدا کند چرا که نه! اما اگر استقلال بخواهد مثل یک جرقه عمل کند و یک بازی را برد، یک بازی را ببازد و دو بازی را مساوی کند، با این شرایط حتی سهمیه آسیا را هم نمی گیرد. از زمان قهرمانی جهان فقط یک برد مقابل صنعت نفت (در لیگ برتر) برده ایم! با پرسپولیس و مس رفسنجان مساوی کردیم اما به تراکتور و سپاهان هم باختیم! این نتایج واقعا برای استقلال تاسف بار است. استقلال تیمی نیست که در شش هفته نتایجش اینطور باشد، اما باید همیشه مثل آتشفشان فعال باشد و پیروز شود. با این حال امیدوارم با شوک مثبتی که به تیم داده شد، این 4 گل بعد از آن 4 برد متوالی را تضمین کند تا استقلال با 12 امتیاز بعدی به جدول بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید