استقلال با ساپینتو دربی را می برد؟ به یاد خاطره خوب

استقلال با ساپینتو دربی را می برد؟  به یاد خاطره خوب

دو هفته مانده به آغاز دربی بزرگ پایتخت، بررسی پرونده سرمربیگری استقلال نشان می دهد ساپینتو پیش از این سرمربی یکی از مهم ترین دربی های پرتغال بوده است.

سرمربی استقلال 10 سال و 7 ماه و 27 روز پیش در روز دوشنبه 31 فروردین 1391 به عنوان سرمربی تیم اسپورتینگ لیسبون بازی برگشت این تیم را مقابل بنفیکا در چارچوب هفته بیست و ششم لیگ پرتغال به پایان رساند. با برد در خانه ساپینتو که در آن زمان یک مربی تازه کار 40 ساله بود، تیمش را در هفته بیست و ششم لیگ برتر پرتغال با ترکیبی از بازیکنان بومی پرتغالی، برزیلی، آرژانتینی، مجارستانی، اسپانیایی و هلندی به میدان فرستاد.

در این دیدار ریکی فن ولفسینکل شماره 9 هلندی اسپورتینگ لیسبون موفق شد در دقیقه 18 تک گل شاگردان ساپینتو را از روی یک پنالتی به ثمر برساند که این دیدار با همین گل به سود اسپورتینگ لیسبون به پایان رسید.

این در حالی است که دو تن از اعضای ایرانی کادر فنی تیم استقلال بارها در دربی به میدان رفته اند و در دربی های زیادی با استقلال مقابل پرسپولیس پیروز شده اند.

خسرو حیدری و بهزاد غلامپور در طول دوران بازی خود بارها در دربی حضور داشته اند و البته غلامپور بارها این تجربه را به عنوان مربی دروازه بان ها داشته است و از این نظر می توانند به ساپینتو در دربی پیش رو و در دوندگی کمک زیادی کنند. -تا مسابقه فراهم کردن شرایط بهتر برای سرمربی هفته دوازدهم مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید