استکبارستیزی با جنبش دانشجویی همراه است


ساعت: 22:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1916201

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ای به مناسبت «روز دانشجو» تاکید کرد: استکبار ستیزی مربوط به جنبش دانشجویی است و 16 آذر ماهیت ضد آمریکایی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ متن بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت روز دانشجو به این شرح است:

به نام خدا

26 اردیبهشت ماه یکی از خاطره انگیزترین روزهای تاریخ ظهور و سقوط ایران اسلامی خواهد بود. شادی جوانان سرافراز و آینده دار.

در حادثه شهادت شهدای بزرگوار در 25 آذر 1395 که دانشجویان در اعتراض به حضور استکباری نیکسون معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در ایران خون ریختند، ریشه جنبش های دانشجویی عمیق شد و در روزهای منتهی به انقلاب جوانه زد و امروز به درختی تنومند و پربار تبدیل شده است. کمتر کسی است که به اهمیت نقش نسل جوان و دانش‌آموز در تحقق آرمان‌ها و رویاها باور نداشته باشد. ملت بزرگ بصیر و آرمان خواه ما در صحنه آزمون های علمی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و تبلیغی، نیاز مبرمی به دستان پرتوان طلاب و بصیرت و توسعه آینده آنان دارد.

رشد شتابان کشور و نیز فرصت های متنوع و گسترده ایران امروز در بستر دانشگاه ها و کار علمی معلمان و دانشجویان تثبیت شده است و این حرکت مترقی و امیدبخش هر روز بر شتاب خود افزوده و حرکتی توقف ناپذیر است. .

در جنگ ترکیبی اخیر علیه ملت ایران، دانشگاه ها به عنوان یکی از ارکان پیشرفت کشور مورد هجمه و توطئه قرار گرفتند. دشمن با کشتار علما و نخبگان علمی و نیز استفاده از ابزارهای فرهنگی و تکیه بر حربه تبلیغاتی، دانشجویان و دانشگاه را فریب داده است و در این میدان مقدس نبرد و دفاع، دانشجویان زیرک، مبارز و روشن فکر می توانند شکست بخورند. دشمنان مانند گذشته.شکست و پیروزی

دور نگه داشتن دانشجویان از ارزش‌های دینی، آرمان‌گرایی، مطالبه‌گری و دور کردن دانشجویان از فعالیت‌های فعال و تأثیرگذار به بازیچه احزاب علنی سیاسی یکی از توطئه‌های دشمنان علیه دانشگاه است و این توطئه جز با ایمان صادقانه، بصیرت و هوشیاری محقق نمی‌شود. ، منطق و عمل قوی. صالح دانش آموز آبروریزی می شود و شکست می خورد.

استکبارستیزی با جنبش دانشجویی همراه است و 16 هازارد ماهیت ضد آمریکایی دارد. دانشجویان با هر سلیقه سیاسی اگر خط دشمن را بشناسند و در حرکت علمی خود هر حرکتی را که هدفش برهم زدن حرکت علمی دانشگاه ها باشد سازماندهی می کنند. بدون شک با گستاخی و نفوذی های نقابدار او مبارزه فرهنگی و سیاسی دارند. 16 آذر روز گرامیداشت خون شهدا در مبارزه با استکبار است و دانش آموزان شایسته ترین افرادی هستند که می توانند از این خون های پاک پاسداری کنند و راه همرزمان خود را ادامه دهند.

یاد و خاطره دانش آموزان شهید از 16 آذر 32 تا حفاظت مقدس و همچنین علمای شهید در عرصه پیشرفت کشور؛ همچون شهیدان علی محمدی، فخری زاده، رضایی نژاد، شهریاری و احمدی روشن آنان را گرامی می داریم و امیدواریم فرزندان عزیزمان در دژ دانشگاه، همه مشمول عنایات خداوند و اهمیت نظر حضرت باشند. بقیة الله – ارواح درگذشتگان – و در راه پیشرفت کشور و ناامیدى دشمنان; پاینده، موفق و پیروز باشید.

جامعه مدرسین حوزه علمیه کوم

دیدگاهتان را بنویسید